تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815619476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بزرگترين طايفه سومالي از مذاكرات آشتي حمايت كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بزرگترين طايفه سومالي از مذاكرات آشتي حمايت كرد
سياسي. روابط بين‌الملل . جنگ پنهان
تهران_ طايفه هاويه به عنوان مهمترين طايفه سومالي حمايت خود را از مذاكرات آشتي دولت انتقالي اين كشور و مخالفان اعلام كرد.

به گزارش گروه صوتي و تصويري ايرنا، پايگاه خبري اكسن اوآ نت روز يكشنبه به نقل از راديو شابل سومالي نوشت: شوراي اتحاد و فرهنگ طايفه هاويه با اعلام حمايت از دستاوردهاي مذاكرات آشتي از گروه‌هاي مخالف دولت كه شركت در اين مذاكرات را تحريم كرده بودند، به شدت انتقاد كرد.

بر پايه اين گزارش، شوراي اتحاد و فرهنگ طايفه هاويه كه با ‪ ۱۶۰‬عضو از مخالفان سر سخت حضور نيروهاي اتيوپيايي در سومالي و نيز سياست دولت انتقالي اين كشور محسوب مي‌شود ، اعلام كرد كه گروه‌هايي كه در مذاكرات آشتي شركت نكرده اند، وظيفه خود را انجام نداده اند.

برپايه اين گزارش، گروه مخالف دولت سومالي موسوم به الشباب با رد هرگونه مذاكره با نيروهاي اتيوپي و اتحاديه آفريقا، در مذاكرات آشتي سومالي شركت نكرد.

اين گزارش مي‌افزايد: با پيگيري‌هاي نور حسن حسين نخست وزير سومالي، كنفرانس آشتي و مذاكره دولت انتقالي و مخالفان اين كشور، دوشنبه هفته گذشته رسما فعاليت خود را با نظارت سازمان ملل آغاز كرد.

ائتلاف مخالفان موسوم به اتحاد براي آزادسازي نوين سومالي به شدت با حضور نيروهاي اتيوپي در سومالي مخالفند و بارها سربازان اتيوپي را به حمله تهديد كرده اند.

نيروهاي اتيوپي كه از سوي آمريكا حمايت مي‌شوند، در دسامبر (آذر ماه) سال ‪ ۲۰۰۷‬ميلادي براي كمك به ارتش دولت انتقالي سومالي در سركوب مخالفان، وارد اين كشور شدند.

به كارگيري نيروهاي نظامي بيگانه توسط ارتش سومالي موجي از اعتراض را در ميان مردم برانگيخت كه گاه اين اعتراضات به درگيري‌هاي خونين نيروهاي اتيوپي با غيرنظاميان سومالي منجر شده است.

سومالي يكي از كشورهاي فقير واقع در منطقه شاخ آفريقا به شمار مي‌رود كه از زمان سرنگوني محمد زيادباره ديكتاتور سابق اين كشور در سال ‪ ۱۹۹۱‬ميلادي ، صحنه درگيري‌هاي قومي است.

درگيري‌هاي داخلي سومالي تاكنون جان ‪ ۳۰۰‬تا ‪ ۵۰۰‬هزار نفر را گرفته است.
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 476]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن