محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1843249138
شیطان آمیخته به گوشت و خون آدمی
واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: شیطان آمیخته به گوشت و خون آدمى
همان طور كه شهوت آمیخته با گوشت و خون آدمى است ، شیطان نیز در گوشت و خون انسان جارى است و بر تمام پیرامون دل احاطه دارد . از این رو پیامبر (ص)فرمود : " به راستى كه شیطان همانند خون كه در رگ ها جارى است ، در وجود انسان جریان دارد . بنابراین با گرسنگى راه هاى ورود شیطان را تنگ كنید ."1 خداى متعال از ابلیس خبر مى دهد و مى فرماید : " قَالَ فَبِمَا أَغْوَیْتَنِی لأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَاطَكَ الْمُسْتَقِیمَ ، ثُمَّ لآتِیَنَّهُم مِّن بَیْنِ أَیْدِیهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَیْمَانِهِمْ وَعَن شَمَآئِلِهِمْ وَلاَ تَجِدُ أَكْثَرَهُمْ شَاكِرِینَ ". 2 معنای وسوسه از زبان رسول(ص)پیامبر (ص) معناى وسوسه را ذكر كرده و می فرماید : " همین اندیشه ها كه به ذهن شخص خطور می کند و او را از انجام کارهای نیک باز می دارد ، وسوسه نام دارد ."3 خداى متعال در بسیارى از آیات قرآن دشمنى او (شیطان ) را بیان فرموده تا پس از ایمان به وجود این دشمن از او پرهیز كنیم ؛ لذا فرموده است : " إِنَّ الشَّیْطَانَ لَكُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا إِنَّمَا یَدْعُو حِزْبَهُ لِیَكُونُوا مِنْ أَصْحَابِ السَّعِیرِ. "4 و نیز فرمود : " أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیْكُمْ یَا بَنِی آدَمَ أَن لَّا تَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ "5 . پس بر بنده لازم است كه دشمن را از خود دور كند نه آن كه از اصل و تبار و محل سكونت آن بپرسد ، آرى سزاوار است كه از اسلحه دشمن بپرسد تا بتواند آن را از خود دفع كند . اسلحه شیطان خواهش هاى نفسانى و شهوتهاست و براى عمل كنندگان همین کفایت می کند . اندیشه ها به چند بخش تقسیم مى شود: اندیشه اى كه مى دانیم آدمى را به شرّ مى خواند و بر كسى پوشیده نیست كه این وسوسه است و اندیشه اى كه انسان به یقین مى داند آدمى را به كار خیر دعوت مى كند و بدون تردید این اندیشه الهام است ، و دیگر خواطرى است كه انسان در آن تردید دارد كه آیا این ، آهنگ فرشته است یا شیطان زیرا یكى از مكرهاى شیطان این است كه شرّ را خیر وانمود مى كند و تشخیص آن دشوار است و بیشتر مردم به وسیله این اشتباه هلاك مى شوند .شیطان وقتى نمى تواند آدمى را به شرّى كه آشكار است فرا بخواند شرّ را به صورت خیر جلوه مى دهد. چنان كه به دانشمند از راه اندرز مى گوید: به مردم نمى نگرى كه از نادانى مرده اند، و بر اثر غفلت رو به هلاكت، و مشرف به دوزخند. آیا به بندگان خدا رحم نمى كنى تا آنها را با پند و موعظه ات از مهلكه نجات دهى، در حالى كه خداوند به لطف خود دلى بینا و زبانى گویا و لهجه اى پسندیده به تو عطا فرموده است پس چگونه ناسپاسى مى كنى و خود را در معرض خشم او قرار مى دهى و از او انتشار دانش خود و دعوت آفریدگان خدا به راه راست خوددارى مى كنى ؟شیطان همواره این مطالب را در نفس او استوار مى سازد و او را وادار مى كند كه به پند دادن مردم بپردازد و پس از آن او را به خود آرایى و الفاظ نیكو و اظهار خیر كردن وا مى دارد و به او مى گوید : اگر چنین نكنى ، سخنت در دلهاى آنان نمى نشیند و به حق هدایت نمى شوند و این كار را پى در پى انجام مى دهد و در اثناى موعظه او را بر ریاكارى و مقبول مردم شدن و لذت مقام و عزت یافتن به داشتن دانش و پیروان بسیار و تحقیر مردم فرا مى خواند و با اظهار خیرخواهى آن بیچاره را به تدریج به مهلكه مى افكند پس این دانشمند به سخنرانى مى پردازد در حالى كه مى پندارد كار خیر مى كند با آن كه قصد او مقام و مقبول خلق شدن است و بدین سبب هلاك مى شود ، در حالى كه مى پندارد كه در پیشگاه الهى مقامى دارد ؛ با آن كه او در نزد خدا از كسانى است كه رسول خدا درباره آنها فرموده است :" خدا این دین را به وسیله كسانى تائید مى كند كه بهره اى از خیر ندارند ." و نیز فرموده : " همانا خدا این دین را به وسیله مرد تبهكار تائید مى كند ."6راه هاى شیطان به دل (انسان ) بسیار ، امّا راه ورود فرشتگان یكى است و این در ورودى با آن درهاى بسیار اشتباه مى شود . مثل بنده در این مورد مانند مسافرى است كه در شب تاریك در بیابانى بماند كه راه ها بسیار و صعب العبور دارد و جز با چشم بینا و طلوع خورشید تابان ممكن نیست از آن رها شوداكنون نیرنگهاى او در میان شهرها و بندگان خدا بویژه در اعمال (عبادى) و مذهبها منتشر شده تا آنجا كه از كارهاى خیر فقط اسمى باقى مانده است . تمام اینها اقرارى است به وجود مكرها و حیله هاى شیطان ، پس بر بنده لازم است در برابر هر خاطره اى درنگ كند تا بداند كه راه راه شیطان است یا فرشته و با نور بصیرت در آن دقت كند نه به دلخواه طبع خود و جز با دانش بسیار و نور تقوا از آن حیله ها آگاه نمى شود چنان كه خداى متعال فرموده: " إِنَّ الَّذِینَ اتَّقَواْ إِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِّنَ الشَّیْطَانِ تَذَكَّرُواْ فَإِذَا هُم مُّبْصِرُونَ " یعنى به نور علم رجوع مى كنند و اشكال بر آنها آشكار مى شود . 7امّا كسى كه نفس را به تمرین تقوا وادار نكند ، طبیعت او متمایل مى شود كه تسلیم حیله هاى شیطان شود و از خواهش هاى نفسانى پیروى كند و بسیار به اشتباه افتد و به سرعت هلاك شود، در حالى كه خودش نمى فهمد. در مورد چنین افرادى خداى متعال فرموده است: " وَبَدَا لَهُم مِّنَ اللَّهِ مَا لَمْ یَكُونُوا یَحْتَسِبُونَ "8 در تفسیر آیه گفته شده منظور كارهایى است كه گمان مى كند آنها حسنات است، در حالى كه سیئات و گناهان است . 9 دشوارترین علوم
دشوارترین انواع علوم مربوط به قلب ، آگاه شدن از نیرنگهاى نفس و حیله هاى شیطان است ، و این آگاهى بر هر بنده اى واجب است ، حال آن كه مردم نسبت به آنها بى تفاوتند و سرگرم علومى مى شوند كه وسوسه آنها بیشتر و شیطان بر آنها چیره مى شود و دشمنى شیطان و راه پرهیز از او را از یاد مى برند. شیطان همواره با دل در پیكار است و آن را از یاد خدا باز مى دارد از این رو ناچار باید با او مبارزه كرد و این مبارزه جز به مردن پایان نمى پذیرد، زیرا هر كس تا زنده است از شرّ شیطان رها نمى باشد. آرى گاه عواملى نیرومند در اختیار انسان است به گونه اى كه مطیع شیطان نمى شود و با جهاد ، حیله شیطان را دفع مى كند ولى هرگز تا خون در رگهایش جارى است از جهاد بى نیاز نخواهد بود؛ زیرا آدمى تا زنده است درهاى (ورود) شیطان به دلش گشوده است و بسته نمى شود. این درها شهوت ، غضب ، حسد، طمع ، آزمندى و دیگر صفات رذیله می باشد .تا زمانى كه در (ورود شیطان ) باز است و دشمن (شیطان ) در بى خبرى نیست جز با مبارزه و پاسدارى (شرّ او) دفع نمى شود . شیطان را چگونه ضعیف کنیم ؟براى تضعیف و دفع او راهى وجود دارد، چنان كه پیامبر (ص) فرمود: " براستى مؤ من ، شیطان خود را ناتوان و لاغر مى كند چنان كه شما شترتان را در مسافرت ضعیف و فرسوده مى كنید ." 10بر تقوا پیشگان دشوار نیست كه با پاسدارى از درهاى ظاهرى (ورود شیطان ) و راه هاى آشكارى كه منجر به گناهان ظاهر مى شود درهاى ورود شیطان را ببندند و تنها در راه هاى دشوار این مبارزه مى لغزند ، زیرا اینان به آن راه ها دست نمى یابند تا از آنها پاسدارى كنند .براى تضعیف و دفع او راهى وجود دارد، چنان كه پیامبر (ص) فرمود: " به راستى مؤ من ، شیطان خود را ناتوان و لاغر مى كند چنان كه شما شترتان را در مسافرت ضعیف و فرسوده مى كنید راه هاى شیطان به دل (انسان ) بسیار، امّا راه ورود فرشتگان یكى است و این در ورودى با آن درهاى بسیار اشتباه مى شود . مثل بنده در این مورد مانند مسافرى است كه در شب تاریك در بیابانى بماند كه راه ها بسیار و صعب العبور دارد و جز با چشم بینا و طلوع خورشید تابان ممكن نیست از آن رها شود. چشم بینا در این جا همان دلى است كه به تقوا روشن باشد و خورشید تابان همان دانش بسیارى است كه از كتاب خدا و سنت پیامبرش (ص) فراهم شود و انسان با این دو وسیله به راه هاى دشوار (بیابان طبیعت ) هدایت مى شود وگرنه راه هاى این بیابان بسیار است و دشوار . عبداللّه بن مسعود گوید: "روزى پیامبر خدا(ص) خطى ترسیم كرد و فرمود: این راه خداست سپس خطهایى از چپ و راست آن ترسیم كرد و فرمود : این راه هاى شیطان است و در هر راهى شیطانى است كه (آدمى را) به آن راه دعوت مى كند . آنگاه این آیه را تلاوت فرمود: " وَأَنَّ هَـذَا صِرَاطِی مُسْتَقِیمًا فَاتَّبِعُوهُ وَلاَ تَتَّبِعُواْ السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِكُمْ عَن سَبِیلِهِ ذَلِكُمْ وَصَّاكُم بِهِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ ؛ یعنى از آن خطوط (شیطان ) نروید."11 از پیامبر (ص) روایت شده كه فرمود : " در میان بنى اسرائیل راهبى بود پس شیطان پیش كنیزى مى آمد و گلویش را سخت بفشرد و در دل خاندانش انداخت كه دواى او در دست آن راهب است . پس بیمار را نزد آن راهب آوردند و او مریض را نپذیرفت . امّا همچنان از او تقاضا كردند تا او را پذیرفت . كنیز در نزد راهب بود تا درمانش كند . پس شیطان نزدش آمد و وسوسه كرد و نزدیكى كردن با كنیز را در نظرش آراست و همچنان وسوسه مى كرد تا با او نزدیكى كرد و از راهب باردار شد . پس او را وسوسه كرد و گفت : بزودى رسوا مى شوى خاندان كنیز پیش تو مى آیند . بنابراین او را بكش و اگر خاندانش آمدند بگو مرده است ، پس او را كشت و دفنش كرد . شیطان نزد خاندان كنیز آمد و آنها را وسوسه كرد و در دلهایشان افكند كه راهب او را باردار كرده سپس كشته و دفنش كرده است . پس خانواده كنیز نزد راهب آمده و از حال دخترشان پرسیدند . راهب گفت : مرده است پس شیطان در دلشان افكند كه در نزد راهب مدفون است . پس جستجو كردند و او را كشته یافتند . در این حال شیطان پیش راهب آمد و گفت : من بودم كه كنیز را گرفتم و در دل خانواده اش افكندم ، پس از من اطاعت كن تا رها شوى و تو را از دست آنها خلاص كنم راهب گفت : به چه چیز اطاعت كنم ؟ گفت : بر من دو سجده كن . راهب بر شیطان دو سجده كرد . پس شیطان به راهب گفت : من از تو بیزارم و این همان قضیه است كه خداى متعال فرموده: "كَمَثَلِ الشَّیْطَانِ إِذْ قَالَ لِلْإِنسَانِ اكْفُرْ فَلَمَّا كَفَرَ قَالَ إِنِّی بَرِیءٌ مِّنكَ إِنِّی أَخَافُ اللَّهَ رَبَّ الْعَالَمِینَ."12اینكه به حیله گرى شیطان و مجبور ساختن راهب به این گناهان كبیره بیاندیش كه تمام آن گناهان بر اثر اطاعت از شیطان بود .فرآوری: زهرا اجلال – گروه دین و اندیشه تبیانپی نوشت ها :1- بحار / ج 13 / ص 1332- اعراف / 16-173- جامع الاخبار / ص 1024- فاطر / 65- یس / 606- تفسیر مجمع البیان7- اعراف / 2018- زمر / 479- تفسیر طبری10- مجمع البیان / ج 22 / ص 22511- انعام / 15312- حشر / 16
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 307]
صفحات پیشنهادی
شیطان آمیخته به گوشت و خون آدمی
شیطان آمیخته به گوشت و خون آدمی-شیطان آمیخته به گوشت و خون آدمى همان طور كه شهوت آمیخته با گوشت و خون آدمى است ، شیطان نیز در گوشت و خون انسان جارى است و بر ...
شیطان آمیخته به گوشت و خون آدمی-شیطان آمیخته به گوشت و خون آدمى همان طور كه شهوت آمیخته با گوشت و خون آدمى است ، شیطان نیز در گوشت و خون انسان جارى است و بر ...
با گوشت و خون پیامبر چه کردن؟!
شیطان آمیخته به گوشت و خون آدمی از این رو پیامبر (ص)فرمود : به راستى كه شیطان همانند خون كه در رگ ها جارى. ... همان طور كه شهوت آمیخته با گوشت و خون آدمى است ، شیطان ...
شیطان آمیخته به گوشت و خون آدمی از این رو پیامبر (ص)فرمود : به راستى كه شیطان همانند خون كه در رگ ها جارى. ... همان طور كه شهوت آمیخته با گوشت و خون آدمى است ، شیطان ...
تنها موعظه خدا به بندگان
بگو اي رسول، من تنها شما را به يك موعظه دعوت ميكنم: براي خدا به صورت تك تك و ... شیطان آمیخته به گوشت و خون آدمی شیطان آمیخته به گوشت و خون آدمی-شیطان آمیخته به ...
بگو اي رسول، من تنها شما را به يك موعظه دعوت ميكنم: براي خدا به صورت تك تك و ... شیطان آمیخته به گوشت و خون آدمی شیطان آمیخته به گوشت و خون آدمی-شیطان آمیخته به ...
امضا با خون انسان!
بعد از عقد و امضای قرارداد ، شیطان تغییر هیبت داده و غالباً به هیبت سگی در می آید كه ... به عنصر آب تبدیل شده ، عنصر آب به خون تبدیل شده و خون نهایتاً به گوشت تبدیل ... بنابراین طبیعی است اگر حكایت "سیمون ماگوس" و "حكایت فاوست" در هم آمیخته ...
بعد از عقد و امضای قرارداد ، شیطان تغییر هیبت داده و غالباً به هیبت سگی در می آید كه ... به عنصر آب تبدیل شده ، عنصر آب به خون تبدیل شده و خون نهایتاً به گوشت تبدیل ... بنابراین طبیعی است اگر حكایت "سیمون ماگوس" و "حكایت فاوست" در هم آمیخته ...
به سخن آمده شیطان در قیامت
به سخن آمده شیطان در قیامت ای فرزندان آدم، آیا با شما پیمان نبستم كه شیطان را نپرستید، زیرادشمن آشكار شماست و مرا بپرستید، ... شیطان آمیخته به گوشت و خون آدمی ...
به سخن آمده شیطان در قیامت ای فرزندان آدم، آیا با شما پیمان نبستم كه شیطان را نپرستید، زیرادشمن آشكار شماست و مرا بپرستید، ... شیطان آمیخته به گوشت و خون آدمی ...
رابطان خبري استان يزد عزاداري مردم دارالعباده را به تصوير مي ...
رابطان خبري استان يزد عزاداري مردم دارالعباده را به تصوير مي کشند-رابطان خبری استان یزد عزاداری مردم دارالعباده را به تصویر ... شیطان آمیخته به گوشت و خون آدمی.
رابطان خبري استان يزد عزاداري مردم دارالعباده را به تصوير مي کشند-رابطان خبری استان یزد عزاداری مردم دارالعباده را به تصویر ... شیطان آمیخته به گوشت و خون آدمی.
تجديد خاطرهاي با فتح خون (روايت محرم) نوشته شهيد آويني
تجديد خاطرهاي با فتح خون (روايت محرم) نوشته شهيد آويني-تجديد خاطرهاي با ... فتح خون روايت شهودي و تاريخي واقعهي كربلا در آميخته با آدابي اديبانه است و در ... اين سخني است كه پشت شيطان را ميلرزاند و ياران حق را به فيضان دائم رحمت او اميدوار ميسازد. ... نينوايي بر گوشت و پوست و استخوانم جاري و ساري گشته و بر ايمان خود لرزيدهام.
تجديد خاطرهاي با فتح خون (روايت محرم) نوشته شهيد آويني-تجديد خاطرهاي با ... فتح خون روايت شهودي و تاريخي واقعهي كربلا در آميخته با آدابي اديبانه است و در ... اين سخني است كه پشت شيطان را ميلرزاند و ياران حق را به فيضان دائم رحمت او اميدوار ميسازد. ... نينوايي بر گوشت و پوست و استخوانم جاري و ساري گشته و بر ايمان خود لرزيدهام.
- نقش شیطان در تکامل مؤمنان
نقش شیطان در تکامل مؤمنان-راسخون : نقش شیطان در تکامل مؤمنان: و کذلک جعلنا لکل ... امام صادق(ع): ابلیس به سپاهیان خود می گوید: در میان آدمیان حسادت و تجاوزگری ... اول عاقبت شوم آن گناه فهمیده نمی شود، مانند خوردن گوشت مردار، گوشت خوک و خون. ... اما افرادی که خوبی و بدی را به هم آمیخته اند، در این مسیر وا می مانند و دچار سختی می شوند.
نقش شیطان در تکامل مؤمنان-راسخون : نقش شیطان در تکامل مؤمنان: و کذلک جعلنا لکل ... امام صادق(ع): ابلیس به سپاهیان خود می گوید: در میان آدمیان حسادت و تجاوزگری ... اول عاقبت شوم آن گناه فهمیده نمی شود، مانند خوردن گوشت مردار، گوشت خوک و خون. ... اما افرادی که خوبی و بدی را به هم آمیخته اند، در این مسیر وا می مانند و دچار سختی می شوند.
داستاني درباره خون اشامها
او نيروي زندگي را از وجود ديگران مي گيرد و قادر است به موجودات ديگري مانند خفاش، گرگ ... است؛ چشمهاي خيره و تشنه خون، دندانهاي نيش تيز و برنده، دهان آميخته با خون، ناخنهاي بلند. .... از آن گذشته، "دراک" در زبان يوناني شيطان نيز معني مي دهد. ... چيزي که در انجيل براي مسيح در نظر گرفته شده است؛ بيدار شدن دوباره گوشت و زندگي جاودان.
او نيروي زندگي را از وجود ديگران مي گيرد و قادر است به موجودات ديگري مانند خفاش، گرگ ... است؛ چشمهاي خيره و تشنه خون، دندانهاي نيش تيز و برنده، دهان آميخته با خون، ناخنهاي بلند. .... از آن گذشته، "دراک" در زبان يوناني شيطان نيز معني مي دهد. ... چيزي که در انجيل براي مسيح در نظر گرفته شده است؛ بيدار شدن دوباره گوشت و زندگي جاودان.
تاریخ یک خون آشم واقعی.
از مردی به نام پیتر پلوگویوویچ (Peter Plogojovic) نیز به عنوان متهم نام برده می شود، و این. ... چشمهای خیره و تشنه خون، دندانهای نیش تیز و برنده، دهان آمیخته با خون، ناخنهای بلند. به .... از آن گذشته، “دراک” در زبان یونانی شیطان نیز معنی می دهد. ... چیزی که در انجیل برای مسیح در نظر گرفته شده است؛ بیدار شدن دوباره گوشت و زندگی جاودان.
از مردی به نام پیتر پلوگویوویچ (Peter Plogojovic) نیز به عنوان متهم نام برده می شود، و این. ... چشمهای خیره و تشنه خون، دندانهای نیش تیز و برنده، دهان آمیخته با خون، ناخنهای بلند. به .... از آن گذشته، “دراک” در زبان یونانی شیطان نیز معنی می دهد. ... چیزی که در انجیل برای مسیح در نظر گرفته شده است؛ بیدار شدن دوباره گوشت و زندگی جاودان.
-
گوناگون
پربازدیدترینها