تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816551452




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيشنهاد نامگذاري سال 2009 به نام فردوسي


واضح آرشیو وب فارسی:الف: پيشنهاد نامگذاري سال 2009 به نام فردوسي
پس از ماه ها تلاش براي تدوين سندي مستدل درباره گذشت هزار سال از اتمام سرايش شاهنامه، دبيركل بنياد فردوسي از ارائه پيشنهاد رسمي ايران به يونسكو مبني بر نامگذاري سال 2009 ميلادي به نام خالق شاهنامه طي دو روز آينده خبر داد.

ياسر موحدفر دبيركل بنياد فردوسي در گفتگو با خبرنگار مهر، از ارائه قريب الوقوع پيشنهاد رسمي و مستدل ايران به يونسكو در خصوص نامگذاري سال 2009 ميلادي به نام "حكيم ابوالقاسم فردوسي" خبر داد.

وي با اشاره به آغاز به كار "كنگره بزرگداشت حكيم توس" تا ساعاتي ديگر، افزود: از امروز و به مناسبت بزرگداشت خالق شاهنامه، سومين كنگره "پاژ" با حضور بسياري از شخصيتهاي فرهنگي، سياسي، اجتماعي، نويسندگان، شاعران و چهره هاي فرهنگي و فردوسي شناسان از كشورهاي مختلف آغاز مي شود و در كنار اين كنگره نيز، از ساعاتي پيش جشنواره اي در ستايش حكيم توس در مجتمع فرهنگي هنري و سياحتي شهيد باهنر تهران برپا شده است كه در آن تنديس اساطير شاهنامه به نمايش درخواهد آمد و يك نمايشگاه نقاشي نيز برپا خواهد بود. ضمن اينكه كارگاه هاي مختلف نقاشي، كتاب، توليدات فرهنگي، شاهنامه خواني براي خانواده ها داير خواهد بود.

دبيركل بنياد فردوسي در ادامه با اشاره به نشستي تخصصي كه در خلال برنامه هاي كنگره پاژ برگزار مي شود، گفت: در اين نشست استادان شاهنامه پژوه و مسئولين فرهنگي ايران، افغانستان و تاجيكستان، نماينده فرهنگي كميسيون ملي يونسكو در ايران و ديگر شخصيتهاي فرهنگي حضور مي يابند. هدف از اين نشست كه از ساعت 17.30 تا 20 امروز (25 ارديبهشت) در تالار آبي كاخ نياوران برگزار مي شود، ارائه پيشنهاد ايران براي نامگذاري سال 2009 ميلادي به نام فردوسي است و در اين جلسه اين پيشنهاد به صورت رسمي به نماينده يونسكو تقديم مي شود.

موحدفر اضافه كرد: در اين نشست دكتر فريدون جنيدي - رئيس هيئت امناي بنياد فردوسي - مستندات تاريخي در خصوص اتمام هزاره سرايش فردوسي در سال 1388 (برابر با سال 2009 ميلادي) را ارائه و پيشنهاد رسمي بنياد و كشور جمهوري اسلامي ايران را به فاطمه فراهاني نماينده يونسكو تقديم مي كند.

وي با ابراز اميدواري نسبت به نامگذاري سال 2009 به نام فردوسي از سوي يونسكو، گفت: اين پيشنهاد از سوي بنياد فردوسي و با تلاشهاي فراوان فريدون جنيدي به ثمر نشسته است و با توجه به مذاكرات قبلي با مسئولان فرهنگي يونسكو و ديدارهاي دبيركل هيئت امناي بنياد با اين مسئولان، نسبت به جلب نظر يونسكو در اين خصوص بسيار اميدواريم. ضمن اينكه يونسكو اسامي 60 نفر از مفاخر جهاني را در فهرستي قرار داده و آنها را براي ناميدن سالهاي مختلف در دست بررسي دارد كه دو تن از آنها مولوي و رودكي بودند كه سال گذشته و سال جاري به نام آنها بود و هست.

به گفته دبيركل بنياد فردوسي، محمدحسين صفار هرندي (وزير ارشاد)، اسفنديار رحيم مشايي (معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري)، محمدباقر قاليباف (شهردار تهران)، جواد شمقدري (مشاور هنري رئيس جمهور)، حسن حبيبي (رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي)، ميرحسين موسوي (رئيس فرهنگستان هنر)، بهمن نامورمطلق (دبير فرهنگستان هنر)، منصور واعظي (دبير شوراي فرهنگ عمومي)، احمد احمدي (رئيس انتشارات سمت)، احمد مسجدجامعي (رئيس كميسيون فرهنگي شوراي شهر تهران)، علي اصغر شعردوست (دبير شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور)، سعيد بابايي (رئيس سازمان دانشجويان جهاد دانشگاهي)، سعيد پورعلي (معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي)، حسن انوشه (رئيس دانشنامه ادب فارسي)، هاشمي (مديركل همكاري هاي فرهنگي هنري سازمان فرهنگ و ارتباطات)، محمد رجبي (رئيس موسسه فرهنگي اكو)، فرامرز تمنا (مدير امور فرهنگي افغانستان در موسسه فرهنگي اكو)، شهاب الدين شجاع (استاد دانشكده ادبيات دانشگاه تهران)، همدم (وزير اسبق فرهنگ تاجيكستان)، محمدعلي اسلامي ندوشن (رئيس ايرانسراي فردوسي)، ايرج حسابي (رئيس بنياد پروفسور حسابي)، قدمعلي سرامي و محمدحسين طوسي وند (اعضاي هيئت امناي بنياد فردوسي) و تني چند از معاونان سازمان ميراث فرهنگي، شهرداري تهران و جهاد دانشگاهي از دعوت شدگان به اين كنگره اند.
 پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن