تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803329285




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با حضور رييس كل بانك مركزي ، چك پول ‪ ۵۰‬هزار توماني جديد رونمايي شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: با حضور رييس كل بانك مركزي ، چك پول ‪ ۵۰‬هزار توماني جديد رونمايي شد
اقتصاد
مراسم رونمايي از چك پول ‪ ۵۰‬هزار توماني بانك مركزي امروز( جهارشنبه )در مراسمي با حضور طهماسب مظاهري رييس كل بانك مركزي ، كوروش پرويزيان مدير عامل بانك توسعه صادرات ايران، در محل اين بانك انجام شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، در اين مراسم كه با حضور جمعي از مسئولان بانكي كشور برگزار شد ، رييس كل بانك مركزي گفت : در زمان حاضر چهار ميليون برگ از اين چك پول‌ها آماده شده و براي برآورده شدن نياز بانك ها، از امروز يك ميليون برگ در اختيار بانك‌ها قرار مي‌گيرد.

مظاهري سپس رعايت مسائل امنيتي را يكي از مهمترين ويژگي‌هاي ايران چك جديد عنوان كرد وگفت:با توجه به چاپ فولادي اين نوع اسكناس و امنيت بالاي آن مردم مي‌توانند نسبت به اصيل بودن آن مطمئن شوند .

رييس كل بانك مركزي با اشاره به جايگاه رفيع امام هشتم (ع) نزد عموم ، تصريح كرد : طرح روي ايران چك نيز بارگاه امام رضا (ع) است .

مظاهري در ادامه افزود: واتر مارك اسكناس تمثال فردوسي شاعر بزرگ ايران است و براي ‪۱۰۰‬هزار توماني هم طرح روي آن را تخت جمشيد قرار داده شد .

وي با ابراز اميدواري بر اينكه ايران چك جديد ابزاري براي خدمت بيشتر به مردم و درعين حال انضباط بيشتر براي نظام پولي كشور باشد ، گفت : پس از ايران چك جديد ، ايران چك ‪۱۰۰‬هزار توماني به چاپ مي‌رسد كه طراحي آن انجام شده و پس از مدتي كه چاپ به اندازه كافي باشد در اختيار مردم قرار مي گيرد .

به گفته وي ، از امروز ايران چك‌هاي جديد ‪ ۵۰‬هزار توماني بتدريج در اختيار مردم قرار مي‌گيرد .

رييس كل بانك مركزي تصريح كرد : ساير ايران چك‌هايي كه در حال حاضر در نظام بانكي در اختيار مردم هست ، مي‌توانند طبق مقررات مصوب جمع آوري و نسبت به باطل شدن آن اقدام كنند .

وي با بيان اينكه تا حدود دو ماه آينده ايران چك جديد به طور كامل جايگزين ساير ايران چك‌ها مي‌شود، گفت : در صورتي كه بانك‌ها در زمان كنوني ، ايران چك‌هاي قديمي را به مردم ارايه دهند، بازهم اين چك پول ها معتبر است ، اما به بانك‌ها ابلاغ كرديم كه از امروز كه ايران چك‌هاي خود را كه مي‌دهند بايد معادل ريالي آن را مسدود كنند .

رئيس كل بانك مركزي تصريح كرد : تمام تلاش‌ها براين است كه در خدمات رساني در نظام بانكي به مردم ، خدشه‌اي وارد نشود و مردم مي‌توانند از چك پول‌هاي خود تا زماني كه به طور كامل ايران چك‌هاي جديد در اختيار تمام بانك‌ها قرار گيرد ، استفاده كنند .

مظاهري تصريح كرد : مردم در ابزار مبادله خود نياز به اسكناس داشتند و همچنين نيازمند ابزار الكترونيكي كه در هر دو زمينه كارهاي مطالعاتي و جدي تري درحال انجام است .

اين مقام مسئول با ابراز اميدواري از اينكه بازار الكترونيكي امسال رونق بيشتري پيدا كند و ابزارهاي مناسب تري در اختيار مردم قرار گيرد ، افزود: طي سال جاري فعاليت بانك‌ها در بهره‌گيري از ابزارهاي الكترونيكي گسترش مي‌يابد .

مظاهري با بيان اينكه بزودي مردم قادر خواهند بود، از ابزارهاي الكترونيكي از كارت چك ، كارت اعتباري و ... بيشتر استفاده كنند و نياز به پول كاغذي در جيب آنها كمتر باشد ، افزود: به علاوه به دليل حجم نقدينگي در جامعه ، امروز بايد ‪ ۱۰‬تا ‪۱۱‬درصد اسكناس و سكه در دست مردم باشد.

وي با اشاره به تاريخ صدور ايران چك و سپه چك در كشور گفت : اين مهم بتدريج توسعه يافت و به عنوان ابزاري در اختيار مردم قرار گرفت .

مظاهري تصريح كرد : روال كار صدور ايران چك و سپه چك دو اشكال اساسي داشت ، اول اينكه از تنوع و مدل‌هاي مختلف طراحي برخوردار بود و شايد شناخت آن در مردم كار راحتي نبود، انواع و اقسام طرح‌ها داشت و اشكال ديگر اين بود كه ايران چكي كه از طريق بانك‌ها در اختيار مردم قرار مي‌گرفت ، معادل ريالي آنها مسدود نمي‌شدو منابعي بود كه بانك‌ها مي‌توانستند روي آن اعتبار ارايه دهند و ايجاد نقدينگي مي‌كرد .

وي در توضيح مطالب خود تصريح كرد : اين امر موجب مي‌شد تا حلقه نقدينگي خارج از كنترل نظام بانكي صورت گيرد كه مي‌توانست به تورم كمك كند .

مظاهري با بيان اينكه مقرر شد تا ايران چك در غياب اسكناس درشت تر توسط بانك مركزي منتشر شود و در اختيار بانك‌ها قرار گيرد، افزود: بانك ها معادل ريالي چك پول‌ها را مسدود كرده و در اختيار مردم قرار مي‌دهند، بنابراين با در اختيار قرار دادن آن افزايش نقدينگي و آثار تورمي ناشي از آن را شاهد نخواهيم بود.

وي درعين حال گفت : با ورود چك پول‌هاي جديد به بازار و انتشار طرح يكسان دربانك مركزي، امكان شناسايي آن براي مردم سهل تر خواهد بود .

رييس كل بانك مركزي درخصوص علت رونمايي از اين اسكناس در محل بانك توسعه صادرات ايران گفت:بانك توسعه صادرات ، بدهي به بانك مركزي ندارد و به راحتي مي‌تواند چك پول‌هاي مورد نياز خود را از بانك مركزي خريداري كند، اما به طورطبيعي بانك‌هايي كه اضافه برداشت دارند، خريداري اين چك پول ها برايشان سخت تر است .

مظاهري ، نزديكي مكان بانك توسعه صادرات ايران به بانك مركزي را از ديگر دلايل انتخاب اين بانك براي رونمايي چك پول ‪ ۵۰‬هزار توماني جديد، عنوان كرد .
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 251]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن