تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817697766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايش لباس‌هاي اسلامي براي نوجوانان


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: نمايش لباس‌هاي اسلامي براي نوجوانان


ايران- مشاور استاندار تهران گفت: در جشنواره زنان سرزمين من كه تير ماه امسال در تهران برگزار مي‌شود، براي نخستين بار لباس‌هاي متنوع اسلامي - ايراني براي نوجوانان نيز به نمايش درمي‌آيد.

فرحناز قندفروش در نشست مشترك دست‌اندركاران دبيرخانه جشنواره زنان سرزمين من با طراحان لباس‌، با اشاره به اينكه در ارزيابي‌هاي صورت گرفته از جشنواره سال قبل، نوجوانان گلايه‌هايي درخصوص عدم‌وجود لباس‌هاي ويژه اين سن داشتند و اين بخش پاسخ به گلايه‌هاي آنان است، افزود: نمايش لباس‌هاي پوشيده براي زنان ورزشكار از ديگر بخش‌هاي جديد اين جشنواره است.

قندفروش گفت: طراحان لباس بايد در جشنواره امسال به كاربردي بودن لباس‌ها توجه ويژه كرده و در طراحي‌ها نه تنها عرف جامعه را مدنظر قرار دهند، بلكه ضمن ارائه طرح‌ها و رنگ‌هاي متنوع، چارچوب شرع مقدس را هم رعايت كنند.

به گفته وي، جشنواره بين‌المللي زنان سرزمين من محملي است براي اثبات توان طراحان لباس‌هاي اسلامي داخل كشور.

وي با ذكر اين نكته كه براي برخي اين شبهه ايجاد شده كه استانداري تهران مسئول و متولي مد و لباس و ترويج فرهنگ حجاب در كشور است، گفت: استانداري تهران فقط از ظرفيت‌هاي استاني در جهت پر كردن خلأ پوشش‌هاي متنوع اسلامي حركت كرده است.مديركل امور بانوان و خانواده استانداري تهران با تاكيد بر اينكه استانداري تهران متولي اين امر نيست بلكه تنها هماهنگ‌كننده مجموعه‌هاي استاني در اين زمينه است، يادآور شد: انتظار دارند تمام حمايت‌ها و بازكردن عرصه‌هاي بيشتر براي طراحان تنها از سوي ما انجام گيرد كه تلقي درستي نيست.

قندفروش گفت: براساس قانون مصوب مجلس‌، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و برخي از وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي ذي‌ربط مسئول مستقيم اين امر در كشور شناخته شده‌اند و ما براساس نياز براي فرهنگ‌سازي‌ و تسريع و كمك در استان تهران و در چارچوب طرح ساماندهي مد و لباس اقدام كرده‌ايم و ظرفيت‌هاي استان را در اختيار اين امر قرار داده‌ايم.
وي اعلام كرد: برگزاري موفق جشنواره در سال گذشته موجب شد تا شوراي اجتماعي كشور برگزاري سالانه آن را مورد تصويب قرار دهد و بسياري از نمايندگان مجلس از متوليان اين امر قدرداني كنند.

مشاور استاندار تهران با بيان اينكه برگزاري مستمر جشنواره سبب افزايش خلاقيت طراحان و ارائه طرح‌هاي كاربردي‌تر و مورد پسند بيشتر مي‌شود، يادآور شد: ما ثبت طرح‌هاي لباس در كتابخانه ملي را كافي نمي‌دانيم و بايد ثبت حقوقي طراح‌ها مانع از كپي برداري از آنها شود.قندفروش درخصوص توليد انبوه طرح‌ها با ذكر اين جمله كه دوستان انتظار بحقي را مطرح مي‌كنند، گفت: چطور ما با ابزار دولتي مي‌توانيم در بخش توليد كه بخش خصوصي است، به سرمايه‌گذاران فشار بياوريم.

وي با اشاره به اين نكته كه با ابزار دولتي نمي‌توان به اين انتظار بحق طراحان پاسخ داد، تصريح كرد: توان ما ايجاد فضاي لازم در نمايش اين طرح‌ها و ايجاد مجال و فضا براي نمايش طرح‌هاي طراحان لباس در جامعه است.قندفروش با ذكر اين نكته كه قابليت طرح‌هاي طراحان بايد تا حدي باشد كه توليد‌كنندگان مشتاقانه به سراغ آنان بيايند، يادآور شد: تا جايي كه توانستيم سعي كرديم طرح‌هاي طراحان لباس‌هاي اسلامي را به ديد عموم رسانده و حتي اين طرح‌ها را رسانه‌اي كنيم.

قندفروش گفت: در جشنواره سال‌جاري تعدادي از طرح‌هاي سال گذشته و برخي از طرح‌هاي جديد را براي توليد انبوه ارائه خواهيم كرد ضمن آنكه در انتظار پاسخ شهرداري تهران براي اختصاص مكان‌هايي براي ارائه طرح‌هاي جشنواره هستيم.

مديركل امور بانوان و خانواده استانداري تهران با تاكيد بر حمايت همه‌جانبه طراحان لباس از ايجاد صنف طراحان لباس خبر داد و افزود: يك هيات امنا در اين خصوص در وزارت بازرگاني تشكيل داده‌ايم كه پس از دعوت و ثبت نام از طراحان لباس و برگزاري انتخابات، اعضاي صنف توسط خود طراحان مشخص مي‌شود.

قندفروش يكي از مزاياي تشكيل صنف براي طراحان لباس را اخذ تسهيلات از وزارت كار و امور اجتماعي خواند و تصريح كرد: اگر بخواهيم ذائقه زن ايراني را از اجناس و لباس‌هاي خارجي به طرح‌هاي داخل سوق دهيم بايد نگاه زنان ايراني را به طرح‌هاي جديد اسلامي جلب كرد تا طرح‌هاي مختلف و زيبايي لباس‌هاي اسلامي داخل كشور را به مدهاي خارجي ترجيح دهند.

وي در مورد گرفتن مجوز براي برگزاري نمايشگاه اعلام داشت: از اسفندماه سال گذشته مكاتبات لازم با وزارت ارشاد درخصوص اخذ مجوز انجام گرفته و با توجه به اينكه شيوه نامه برگزاري نمايشگاه‌هاي لباس در كميته صدور مجوز در حال تدوين است و قول لازم براي صدور مجوز پس از نوشتن شيوه نامه داده شده است، اين نمايشگاه تيرماه برگزار مي‌شود.

قندفروش حجاب را يك ضرورت جهاني دانست و گفت: ما اين مسئله را در جشنواره بين‌المللي سال گذشته نشان داده‌ايم و استقبال كشورهاي مختلف اسلامي در جشنواره و ارائه مدهاي اسلامي نيز نشانگر اين مسئله است.

تاريخ درج: 15 ارديبهشت 1387 ساعت 20:11 تاريخ تاييد: 15 ارديبهشت 1387 ساعت 20:16 تاريخ به روز رساني: 15 ارديبهشت 1387 ساعت 20:16
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 217]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن