تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 16 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826580289




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تفتیش عقائد ممنوع


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: تفتیش عقاید ممنوع
آيت الله سبحاني
حضرت آیت الله سبحانی بر عدم تفتیش عقاید در دین تاکید کردند.  به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، معظم‌له در چهارمین نشست از سلسله جلسات کلام اسلامی در مشهد با بیان این مطلب افزودند: دشمن برای ایجاد هسته های مخالف در جامعه، از ابزارهای مختلفی مثل ارتداد ، استفاده می کند کاری به اسلامی یا مسیحی شدن ندارد.ایشان در ادامه بحث خود درباره حکم ارتداد در اسلام، تصریح کردند: امروزه برخی از ارتدادها و گرایش ها به مذاهب دیگر ، ارتداد ریالی و دلاری است و ارتداد واقعی نمی باشد.این مرجع تقلید با بیان این که فقه اسلامی، آزادی های کامل و فراوانی دارد، گفتند: برخی محدودیت ها به خاطر لطمه زدن بعضی از کارها به زندگی و آزادی افراد دیگر می باشد.ایشان با اشاره به این که امور اعتقادی تسلیم پذیر نیست ، اظهارداشتند: پذیرش دین، بر اساس عقیده  و تصدیق است که این تصدیق با مقدماتی همراه است.معظم له ادامه دادند: با توجه به این مطلب آیه « لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَى لَا انْفِصَامَ لَهَا وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ» ( البقرة : 256 )  حکم تشریعی نیست، بلکه خبر از تکوین و واقعیت دارد.حضرت آیت الله سبحانی در سومین مقدمه مطلب خود با بیان این که اساس و پایه پیشرفت اسلام، وضع تبلیغی آن بوده است، خاطرنشان کردند: آیاتی مثل« ادْعُ إِلَى سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ » ( النحل : 125 ) و .... نشان دهنده تأکید اسلام بر پذیرش منطقی و برهانی دین است.تفتیش عقاید در دین ممنوع استایشان در ادامه ابراز داشتند: باید توجه داشت که بین تفتیش عقاید و ارتداد تفاوت وجود دارد؛ زیرا اصل اصالة الصحه در فقه اسلام، اصلی محکم و متقن می باشد و بر همین اساس تفتیش عقاید در دین ممنوع است.این مرجع تقلید در ادامه با بیان این که نظام های موجود در عالم چه الحادی باشد و چه اعتقادی و مذهبی، توطئه علیه خود را نمی پذیرد، اظهارداشتند: اگر فرد مرتد در کشورهای اسلامی فعالیت تبلیغی انجام دهد، این ارتداد نوعی توطئه علیه آن نظام می باشد و باید با او مقابله کرد.ایشان تصریح کردند: ارتداد به این معنی برای نظام اسلامی مشکل ساز است و الا با مرتدی که علیه نظام اسلامی تبلیغ نکند،‌آن نظان هم به او کاری ندارد.معظم له با شاره به این که  ارتداد یک ترفند و حیله یهودی در زمان پیامبر اکرم ص بوده است، تأکید کرد: امروز هم این حیله توسط صهیونیزم دنبال می شود.آزادی واژه ای دلپذیر اما ...حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که در میان انسان ها «آزادی» واژه ای دلپذیر و فرح بخش است، خاطرنشان کردند: بسیاری از فعالیت ها با این واژه انجام می گردد، اما علیه آزادی به کار برده می شود.ایشان افزودند: آنچه تمام دنیا پذیرفته است، آزادی به شرط عدم تجاوز به حقوق دیگران  می باشد.معظم‌له تفاوت بین آزادی در کشورهاس اسلامی را با نظام های لیبرال در این دانست که در این نظام ها آزادی معنای عدم تجاوز به حقوق دیگران است، ولی در نظام اسلامی علاوه بر این  سلب سعادت نیز مورد نظر می‌باشد.تنظیم برای تبیان گروه حوزه علمیه 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 387]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن