تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820971525




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حضرت زهرا در كلام بزرگان/ فاطمه(س) زعيم قاطبه نيكان است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حضرت زهرا در كلام بزرگان/ فاطمه(س) زعيم قاطبه نيكان است
حضرت زهرا در كلام بزرگان/ فاطمه(س) زعيم قاطبه نيكان است
در اين نوشتار حضرت زهرا(س) در آينه كلام امام خميني(ره)، مقام معظم رهبري(مدظله) و آيت الله جوادي آملي معرفي مي شود.

حضرت امام خميني (ره)

تمام ابعادي كه براي زن متصور است و براي يك انسان متصور است در فاطمۀ زهرا (س) جلوه كرده و بوده است. يك زن معمولي نبوده است؛ يك زن روحاني، يك زن ملكوتي، يك انسان به تمام معنا انسان، تمام نسخۀ انسانيت، تمام حقيقت زن، تمام حقيقت انسان.(صحيفه امام، ج 7، صص 337- 338)

معنويات، جلوه‌هاي ملكوتي، جلوه‌هاي الهي، جلوه‌هاي جبروتي، جلوه‌هاي مُلكي و ناسوتي- همه- در اين موجود مجتمع است.(صحيفه امام، ج 7، صص 337- 338)

تمام هويت‌هاي كمالي كه در انسان متصور است و در زن تصور دارد- تمام- در اين زن است. (صحيفه امام، ج 7، صص 337- 338)

فاطمه زهرا (س) زني كه افتخار خاندان وحي [است] و چون خورشيدي بر تارك اسلام عزيز مي‌درخشد.(صحيفه امام، ج 12، ص 274)

زني كه در حجره‌اي كوچك و محقر، انسان‌هايي تربيت كرد كه نورشان از بسيط خاك تا آن سوي افلاك و از عالم ملك تا آن سوي ملكوت اعلي مي‌درخشد. (صحيفه امام، ج 16، ص 192)

مقام معظم رهبري (مد ظله العالي)

ما بايد احساس محبت به فاطمه زهرا (س) را در زندگي خود پياده كنيم؛ زيرا بدون پيوند عملي به اصل آن،‌ محبت مورد سؤال قرار خواهد گرفت. در پي محبت بايد اطاعت و متابعت باشد. (مهر ولايت، سخنراني در ديدار با مداحان اهل بيت(ع)، 17/1/1369)

خداوند با توجه به معرفت، خلوص، صبر و فداكاري حضرت فاطمه زهرا (س)، آن حضرت را مركز فيوضات خود قرار داده است. ما كه خود را محب آن بانوي بزرگ اسلام مي‌دانيم، بايد در اطاعت، عبادت و جهاد، رهرو آن حضرت باشيم.(ياس عصمت، صص 104 و 113)

مادران ما مي‌دانند اگر بخواهند پيروان صادق فاطمه (س) باشند، بايد در دامان خويش، ياران حسين (ع) و زينب (س) را بپرورانند. (ياس عصمت، ص 104 و 113)

عمده‌ترين رمز بقاي اسلام، از طريق اولاد زهرا (س) باقي ماند. (ياس عصمت، صص 104 و 113)

خودسازي و تأثير سازنده در محيط زندگي انسان‌ها، راهي است كه فاطمه زهرا (س) پيمود و ما نيز به عنوان پيروان آن حضرت بايد در همين راه حركت كنيم.(ياس عصمت، صص 104 و 113)

اين شخصيت جامع الاطراف فاطمه زهرا (س) است، اين الگوست، الگوي زن مسلمان اين است.(ياس عصمت، صص 104 و 113)

آن بزرگوار، از يك طرف، مظهر تعبد و تسليم در مقابل تكليف الهي و مظهر مجاهدت و شهادت مظلومانه‌ است و از طرف ديگر، مظهر عظمت و شكوه و تنوير افكار عامه ملت اسلام در طول قرن‌هاست.(مهر ولايت، سخنراني در ديدار با خانواده‌هاي شهدا و جانبازان رودبار و منجيل، 13/10/1368)

اسلام، فاطمه، آن عنصر برجسته و ممتاز ملكوتي را به عنوان نمونه و اسوه زن معرفي مي‌كند. (مهر ولايت، سخنراني در ديدار با جميع كثيري از زنان، 26/10/1368)

فاطمه زهرا (س) به صورت، يك بشر و يك زن، آن هم زني جوان است، اما در معني يك حقيقت عظيم و يك نور درخشان الهي و يك بنده صالح و يك انسان ممتاز و برگزيده است. (مهر ولايت، سخنراني در ديدار با جميع كثيري از زنان، 26/10/1368)

آيت الله جوادي آملي

بهترين روش شناخت حضرت فاطمه (س) تحليل ثقلين، يعني قرآن كريم و سنت معصومين (ع) مي‌باشد.(سرچشمه انديشه، ج 2، ص 71 )

چهره زهرا (س) مظهر عطوفت رحماني و رأفت يزداني است.(سرچشمه انديشه، ج 2، ص 103- 104)

زهرا(س) نه تنها اسوه زنان و رهبر نسوان است، بلكه امام مردان و زعيم قاطبه نيكان است.(سرچشمه انديشه، ج 2، صص 106- 107)

چون فاطمه(س) مظهر رضاي الهي و غضب ربوبي است، بنابراين تمام اوصاف انساني با معيار رضا و غضب فاطمه (س) بررسي مي‌شود.(سرچشمه انديشه، ج 2، صص 106- 107)

چهره تابناك زهرا(س) در تحمل مشكلات و پذيرش مصائب، به حدي پرصلابت است كه گويا وجودش را با بنياني سربي پي‌ريزي نموده و هيچ مصيبتي نمي‌تواند آن را متزلزل و دگرگون سازد.(سرچشمه انديشه، ج 2، ص 106)

© 2003 Mehr News Agency .

شنبه|ا|23|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن