تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813096071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قزاقستان آماده ميزباني مذاكرات ايران و 1+5


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: قزاقستان آماده ميزباني مذاكرات ايران و 1+5
ايران و گروه ۱+۵ تا كنون دو بار گفت‌وگوهاي چند جانبه برگزار كرده‌اند كه دور نخست آن دسامبر سال ۲۰۱۰ در ژنو سوئيس و دور دوم آن ژانويه ۲۰۱۱ در استانبول تركيه برگزار شد.
دولت قزاقستان از آمادگي خود براي ميزباني دور تازه گفت‌وگوها بين ايران و گروه ۱+۵ خبر داده است.

به گزارش پرس تي‌وي، دولت قزاقستان در حالي از آمادگي آلماتي براي ميزباني اين گفت‌وگوها خبر داد كه ايران تمايل خود را براي تعيين كشوري ديگر به جاي تركيه به عنوان محل برگزاري گفت‌وگوهاي چندجانبه با گروه ۱+۵ اعلام كرد.

هيلاري كلينتون، وزير خارجه امريكا، ۱۲ فروردين (۳۱ مارس) گفت، مذاكرات ايران و گروه ۱+۵ روزهاي ۲۵ و ۲۶ فروردين (۱۳ و ۱۴آوريل) در تركيه برگزار خواهد شد.

در همين حال ديپلمات‌هاي اتحاديه اروپا گفتند كه محل برگزاري اين مذاكرات هنوز مورد بحث است.

منابع ديپلماتيك كه نام آن‌ها ذكر نشده است ۱۶ فروردين (۴ آوريل) به شبكه پرس تي‌وي گفتند ايران از عراق خواسته است ميزبان دور جديد مذاكرات بين تهران و گروه ۱+۵ باشد.

اين منابع افزودند كه تصميم تهران به موضع اخير تركيه در قبال سوريه مربوط مي‌شود.

علي اكبر صالحي، وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران، نيز روز چهارشنبه با تاكيد بر اين كه "اين مساله بايد مورد توافق هر دو طرف قرار گيرد" گفت "بغداد و پكن" به عنوان محل انجام گفت‌وگوها پيشنهاد شده اند.

وزارت خارجه عراق نيز تمايل ايران را براي ميزباني بغداد از اين نشست تاييد كرده است.

وزارت خارجه عراق با صدور بيانيه در تارنماي رسمي خود اعلام كرد هوشيار زيباري، وزير خارجه اين كشور عصر روز سه‌شنبه پذيراي هياتي از ايران بود.

در اين بيانيه آمده است: "وزير خارجه عراق از پيشنهاد ايران استقبال و آمادگي عراق را براي ميزباني اين نشست اعلام كرد و اطمينان داد تماس‌هاي لازم را با طرف‌هاي مربوط درباره اين پيشنهاد برقرار خواهد كرد."

ايران و گروه ۱+۵ تا كنون دو بار گفت‌وگوهاي چند جانبه برگزار كرده‌اند كه دور نخست آن دسامبر سال ۲۰۱۰ در ژنو سوئيس و دور دوم آن ژانويه ۲۰۱۱ در استانبول تركيه برگزار شد.

ايران ضمن اعلام آمادگي براي ازسرگيري مذاكرات با گروه ۱+۵ درباره موضوعات مشترك تصريح كرده است از هيچ يك از حقوق خود چشم‌پوشي نخواهد كرد.

شنبه|ا|19|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن