تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821377078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يزدان پناه:حضور بازرسان در دستگاههاي اجرايي قزوين تقويت مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: يزدان پناه:حضور بازرسان در دستگاههاي اجرايي قزوين تقويت مي‌شود
حضور بازرسان در دستگاههاي اجرايي قزوين تقويت مي‌شود
قزوين- خبرگزاري مهر: بازرس كل استان قزوين گفت: به منظور پيشگيري از تخلف و جلب رضايت ارباب رجوع، حضور بازرس در دستگاههاي اجرايي استان قزوين در سال جاري تشديد مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسين يزدان پناه عصر شنبه در نخستين جلسه بازرسان، كارشناسان و كاركنان اداره كل بازرسي استان اظهار داشت: شعار سال 91 دستگاه نظارتي رويكرد پيشگيرانه به جاي رويكرد سنتي مبتني بر برخورد است.

بازرس كل استان قزوين گفت : به منظور حفظ سلامت و كارآمدي دستگاههاي اجرايي، رضايتمندي بيشترمردم و كمك به مديران فعال و كارآمد، رويكرد و شعار دستگاه نظارتي در سال 91 پيشگيرانه و اصلاح گرايانه خواهد بود و اين شيوه جايگزين رويكرد سنتي مبتني بر برخورد پس از وقوع جرم خواهد شد.

يزدان پناه با اشاره به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به عنوان توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني تصريح كرد: تحقق شعار امسال نيازمند تلاش مضاعف و اتخاذ رويكرد عملياتي و كاربردي است تا اين كار مهم عملياتي شود.

وي اضافه كرد: در سال گذشته با نامگذاري سال جهاد اقتصادي توسط رهبرانقلاب بسترسازي مناسبي در اين راستا صورت گرفت و تعيين شعار توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني در سال 91 رويكردي است كاربردي كه زمينه تحقق كامل جهاد اقتصادي را فراهم مي كند.

بازرس كل استان قزوين با تأكيد بر تقويت و حمايت از توليد داخلي و عدم استفاده از محصولات خارجي افزود: آحاد جامعه اعم از فرهيختگان، نخبگان و دست اندركاران به ويژه مسئولان و ابواب جمعي دستگاههاي اجرايي در حوزه هاي مختلف براي اجرايي شدن رهنمودهاي رهبري به سهم خود مسئولند و ما با عزم و اراده ملي و بسيج عمومي در كشور مي توانيم به نتايج ارزشمندي دست يابيم.

وي در خصوص برنامه ها و نقش اساسي سازمان بازرسي كل كشور در تحقق شعار توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني گفت: سازمان بازرسي به عنوان عالي ترين ارگان نظارتي نظام تلاش خواهد كرد تا همگام با ديگر دستگاهها در راستاي حمايت و تحقق اين شعار، سياست ها و راهكارهاي لازم و مناسبي را اتخاذ كند تا عوامل تحقق و موانع احتمالي پيش روي آن را شناسايي و به مسئولان ذيربط منعكس كند.

يزدان پناه همچنين با اشاره به انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در سال گذشته گفت: در سال 90 موفقيت هاي متعددي در عرصه هاي مختلف داخلي و خارجي به دست آمد كه مقابله و برخوردهاي هوشمندانه و استراتژيك با تحريم هاي نفتي از مهمترين آنها بود كه با ابتكار عمل جمهوري اسلامي موجب انفعال و عقب نشيني غربي ها در اين زمينه شد.

وي اضافه كرد: حضور گسترده مردم در انتخابات نوعي مانور در عرصه جنگ نرم بود كه دشمنان داخلي خارجي نظام و انقلاب اسلامي را در اجراي نقشه هاي شوم خود مأيوس كرد.

اين مسئول در ادامه ضمن تشريح برنامه ها و مأموريت هاي اداره كل بازرسي استان قزوين در سال 91 افزود: برنامه ها و مأموريت هايي كه اين اداره كل در سال جاري در دستور كار قرار داده و با برنامه ريزي جدي و مديريت زمان توسط كارگروه هاي مختلف نظارت و بازرسي انجام و پيگيري خواهد شد.

وي يادآورشد: در راستاي تحقق هر چه بيشتر برنامه هاي نظارت و بازرسي، بهره گيري از خرد جمعي، نيروهاي متخصص، كارشناسان و پتانسيل هاي نظارتي درون سازماني دستگاهها، فعال كردن كميسيون هاي علمي، تخصصي با بهره گيري از فرهيختگان و اساتيد دانشگاهها و بهره مندي از روش خود اظهاري در دستور كار كارشناسان و بازرسان قرار دارد.

يزدان پناه با اشاره به بازرسي هاي سرزده و موردي هم گفت: بازرسي هاي سرزده و موردي كه در حوزه هاي مختلف صورت مي گيرد به مراتب اثرگذاري بهتر و اهميت بالايي نسبت به بازرسي هاي برنامه اي دارد به همين منظور در سال جاري ميزان بهره گيري از روشهاي بازرسي سرزده كه با هدف راستي آزمايي ارزيابي عملكرد در دستگاههاي اجرايي به ويژه دستگاههاي خدمت رسان صورت مي گيرد بسيار ملموس تر از گذشته و توسط افكارعمومي احساس خواهد شد.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به سياست هاي 20 گانه اداره كل بازرسي استان قزوين در اجراي برنامه هاي سال 91 گفت: بهره گيري حداكثري از پتانسيل هاي قانوني براي اعمال نظارت كامل، اتخاذ تدابير مناسب و بسترسازي به منظور حضور گسترده تر بازرسي در سطح دستگاهها، حضور مؤثر در مراكز مهم تصميم گيري استان، ارائه نظرات و پيشنهادات و كمك به مديران در جهت تصميم سازيهاي هرچه بهتر و نظارت حداكثري بر فرآيندهاي اجرايي برنامه هاي سال 91 دستگاهها از مهمترين اين سياست هاست.

بازرس كل استان قزوين ادامه داد : تعامل گسترده با مديران و مسئولان در راستاي آگاه سازي و همگرايي بيشتر، تعامل و همكاري آموزشي با دستگاهها براي ارتقاء سطح آموزشي كارمندان و كاربران با رويكرد شناساندن عوامل وقوع جرم و تخلف در دستگاههاي اجرايي و راههاي برون رفت از آن، ساماندهي و نظم بخشي به امر نظارت و بازرسي و جلوگيري از موازي كاري در اين حوزه در قالب شوراي دستگاه نظارتي و بهره مندي از تشكل هاي مردم نهاد و ناظران افتخاري در امر نظارت از ديگر رويكردهاي اداره كل بازرسي استان به شمار مي رود.

وي تعامل و همكاري با مديران دستگاههاي اجرايي را موجب تقويت نظارت و كنترل هاي درون سيستمي دانست و افزود: همكاري هاي مشترك و تلاش در جهت اعتمادسازي هر چه بيشتر بين بازرسان و مديران شاغل در دستگاههاي اجرايي موجب سالم سازي محيط هاي اداري مي شود.

يزدان پناه در ادامه گفت: ارتباط و تعامل با صاحبان صنايع و مراكز توليدي در راستاي دستيابي به راهكارهاي عملياتي تحقق منويات مقام معظم رهبري مبني بر حمايت از توليد ملي، سرمايه و كار ايراني، ايجاد تعامل و همكاري با دستگاهها، بسترسازي در مسير تحقق دولت الكترونيك و ساده كردن فرآيندهاي اداري كه در كاهش نارضايتي مردم و جلوگيري از بروز تخلف و جرم بسيار مؤثر خواهد بود از ديگر سياست هاي دستگاه نظارتي است.

بازرس كل استان قزوين در پايان عملكرد سال گذشته اين اداره را مطلوب ارزيابي كرد و اظهار داشت: در سال گذشته پيشرفت هايي در بخشي از مأموريت ها بدست آمد كه اميدواريم اين اقدامات و حركت رو به جلو براي نيل به اهداف سازماني در سال جديد از پويايي، سرعت، دقت و اهتمام بيشتري براي جلب رضايت مردم برخوردار شود.

© 2003 Mehr News Agency .

شنبه|ا|19|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن