تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813097465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ابراز خوش‌بيني آشتون از گفت‌وگوهاي جديد ايران با گروه 1+5


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ابراز خوش‌بيني آشتون از گفت‌وگوهاي جديد ايران با گروه 1+5
جهان > مجامع‌جهاني - همشهري آنلاين:
كاترين آشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا نسبت به گفت‌وگوهاي جديد ايران با شش قدرت جهان ابراز خوش‌بيني كرده است.

به گزارش پرس تي وي، آشتون روز شنبه (۲۰ اسفند، ۱۰ مارس) در دانمارك به خبرنگاران گفت: ما بر اساس تماس‌هايي كه داشتيم اميدواريم كه اين فرايند اكنون بتواند با سرعت و جديت به جلو پيش رود.

كشورهاي ۱+۵ شامل آمريكا، چين، روسيه، فرانسه، انگليس به همراه آلمان روز پنج‌شنبه آمادگي خود را براي از سرگيري گفت‌وگوهاي چندجانبه با ايران اعلام كردند.

آشتون كه رياست گروه ۱+۵ را نيز بر عهده دارد، در ادامه اظهارات خود افزود كه مقام‌هاي ارشد اتحاديه اروپا و ايران براي توافق درباره تاريخ و زمان گفت‌وگوها در روزهاي آينده با يكديگر ديدار خواهند كرد.

اين در حالي است كه احمد داوود اغلو وزير خارجه تركيه نيز روز شنبه اعلام كرد استانبول اوايل ماه آوريل، ميزبان گفت‌وگوهاي چندجانبه ميان ايران و گروه ۱+۵ خواهد بود.

پيش از اين، دو دور مذاكرات چندجانبه بين ايران و گروه ۱+۵ برگزار شده است. ژنو سوئيس در دسامبر ۲۰۱۰ و استانبول تركيه در ژانويه ۲۰۱۱ ميزان اين مذاكرات بود.

آمريكا رژيم اسرائيل و هم‌پيمانان‌شان، همواره تهران را به انحراف از برنامه صلح‌آميز انرژي هسته‌اي و تلاش براي دستيابي به جنگ‌افزارهاي هسته‌اي متهم كرده و از اين ادعاها به عنوان بهانه‌اي براي اعمال تحريم‌هاي يك جانبه و بين المللي و همچنين تهديد به حمله نظامي عليه تاسيسات انرژي هسته‌اي ايران استفاده مي‌كنند.

ايران با رد اين ادعاها تاكيد مي‌كند به عنوان يكي از امضاكنندگان پيمان منع گسترش جنگ‌افزارهاي هسته‌اي و يكي از اعضاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، از حق توسعه و دستيابي به فن‌آوري صلح‌آميز انرژي هسته‌اي برخوردار است.

يکشنبه|ا|21|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن