تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821124393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خوشبيني دولت يونان نسبت به آينده اقتصادي اين كشور


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: خوشبيني دولت يونان نسبت به آينده اقتصادي اين كشور
دولت يونان از تصميم شركت هاي خصوصي اعتبار دهنده و سرمايه گذار اروپايي به بخشودگي بخشي از بدهي هاي خارجي اين كشور در قالب تبديل بدهي ها به اوراق قرضه، ابراز رضايت كرد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي «خبرگزاري دانشجو»، پنج شنبه هفته گذشته اكثر سرمايه گذاران بخش خصوصي كه اوراق قرضه يونان را در تصاحب خود دارند با تعويض اوراق قرضه خود و بخشيدن سه چهارم از مطالباتشان به دولت يونان موافقت كردند.

بدين ترتيب طرح بخشيدن بخش اعظم بدهي هاي يونان با موفقيت اجرا شد.

بانكها و صندوق بازنشستگي پذيرفتند كه 74 درصد از طلب خود را به دولت يونان ببخشند. بدين ترتيب دولت يونان از پرداخت يكصد ميليارد يورو از بدهي هايش معاف مي شود.

در همين ارتباط نخست وزير يونان، اقدام سرمايه گذاران خصوصي اين كشور براي بخشودگي بخشي از بدهي هاي خارجي اين كشور در قالب تبديل بدهي ها به اوراق قرضه را، تاريخي و مثبت خواند.

دولت يونان از تصميم شركت هاي خصوصي اعتبار دهنده و سرمايه گذار اروپايي به بخشودگي بخشي از بدهي هاي خارجي اين كشور در قالب تبديل بدهي ها به اوراق قرضه، ابراز رضايت كرد.

لوكاس پاپاديموس نخست وزير يونان گفت اين تصميم باعث شد كه يونان آماده گام هاي بعدي براي حل بحران مالي كشور شود.

وي اين تصميم را بيانگر اعتماد وام دهندگان به توان دولت يونان براي حل مشكل اقتصادي كشوردانست و گفت دولت با تلاش هاي فراواني توانست راه را براي دريافت وام جديد صد و سي ميليارد يورويي ازاتحاديه اروپا، بانك جهاني و صندوق بين المللي پول هموار كند و زمينه توسعه اقتصادي كشور را فراهم آورد.

اگر ظرف دو هفته يونان نمي توانست وام بعدي را از اتحاديه اروپا و صندوق بين المللي پول و بانك مركزي اروپا دريافت كند اين كشور با ورشكستگي مواجه مي شد و با سقوط يورو شانزده كشور ديگري نيز كه از يورو استفاده مي كرد دچار مشكلاتي مي شدند.

بر اساس تصميم روز جمعه وام دهندگان به يونان از مبلغ چهارصد و هشتاد و هفت ميليارد يورو بدهي هاي يونان،مبلغ صد و سي و هشت ميليارد يورو كاهش مي يابد.

تحليلگران براين باورند كه اين اقدام گرچه به اقتصاد يونان كمك مي كند و زمان بيشتري را دراختيار دولت براي بازپرداخت بدهي هاي خارجي خود مي گذارد ولي به معناي حذف بدهي هاي يونان نيست.

بر اساس تصميم وام دهندگان به بخش دولتي و بخش خصوصي يونان بصورت اورق قرضه توافق كردند كه بدهي هاي دولت يونان را با بهره كمتر و زمان سررسيد بيشتري مبادله كنند.

بر اساس اين تصميم بهره وام دريافتي از يونان بصورت اورق قرضه كاهش و دولت زمان بيشتري را براي بازپرداخت بدهي هاي خودخواهد داشت.

احزاب سياسي چپ گراي يونان اين تصميم را گامي درتامين منافع نظام سرمايه داري معرفي مي كنند و مدعي هستند كه با اين تصميم بهاي اورق قرضه شركت هاي بيمه هاي تامين اجتماعي دولتي و خصوصي كاهش خواهد يافت و اين شركت ها كه هم اكنون با مشكلات مالي روبرو هستند، بسرعت ورشكسته خواهند شد و ناتوان از پرداخت حقوق بازنشستگي كاركنان خواهند بود.

به نقل از يورونيوز ميكائيل ماسوراكسي، كارشناس ارشد اقتصادي آلفا بانك مي گويد: ما با تغيير دردناك ساختار بدهي ها به سمت يك اصلاح بزرگ در بدهي ها حركت كرديم. اما نكته مهم و مثبت آن اين است كه اين فرصت بسيار خوبي براي ماست تا بتوانيم با ترميم اقتصاد خود، دوباره اعتماد بازار را بدست آوريم تا بتوانيم در آينده از سرمايه گذاران خصوصي بارديگر قرض كنيم.

شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن