تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820425688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جنب پل حافظرشد سه رقمي شاخص


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: جنب پل حافظرشد سه رقمي شاخص
گروه بورس- همايون دارابي: بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته تحت تاثير آرامش نسبي در بازارهاي موازي و اقبال معامله‌گران به گروه فلزي بورس با رشد سه رقمي شاخص مواجه شد.در بازار ديروز معامله‌گران در شرايطي فعاليت خود را شروع كردند كه در بازارهاي موازي ارز و طلا آرامش نسبي حاكم بود؛ هرچند كه با اعلام بخشي از برنامه مورد نظر بانك مركزي در ايجاد ارتباط مستقيم ميان صادر‌كنندگان و وارد‌كنندگان بازارهاي موازي رشد قيمتي خود را از سر گرفتند.
براساس طرحي كه در ماه‌هاي گذشته تدوين شده بود شركت‌هاي بزرگ صادر‌كننده در سايه تحريم بانك مركزي نقش بانك‌هاي مركزي كوچك را ايفا كرده و واردكنندگان ارز مورد نياز خود را از طريق اين شركت‌ها دريافت مي‌كنند. شركت‌هاي بزرگ بورسي نظير ملي مس، زاگرس، پرديس، خارك و چند شركت صادر‌كننده ديگر نيز در اين برنامه نقش تنظيم‌كننده واردات و صادرات را به نرخ مرجع مناطق آزاد 15هزار ريال احتمالا بر عهده خواهند داشت. در بازار ديروز معامله‌گران در تحولات كلان شاهد توقف نماد پالايشگاه تبريز بودند. پس از پالايشگاه اصفهان دومين پالايشگاه بورسي نيز براي تعديل سود مثبت قابل ملاحظه متوقف شد تا بازار با گمانه‌زني‌هاي معامله‌گران مواجه شود. انتظار مي رود با توجه به قصد دولت براي خصوصي سازي برخي از پالايشگاه‌ها نظير پالايشگاه بندر عباس در هفته‌هاي آينده برخي از موانع و مشكلات موجود در اين صنعت قابل حل باشد كه اين امر مي‌تواند پالايشگاه‌ها را كه از ارزش جايگزيني قابل ملاحظه‌اي مواجه هستند با سود متناسب اين ارزش جايگزيني مواجه سازد.
در همين حال ديروز گروه فلزي با رشد ملي مس، فولاد مباركه و فولاد خوزستان صدرنشين شد. شركت‌هاي پتروشيمي نيز با توجه به توقف پالايشگاه نفت تبريز و همچنين تعديل سود پتروشيمي زاگرس به 2هزار و 567ريال و همچنين رشد قيمتي نمادهايي نظير فن‌آوران و اراك در صدر بازار باقي ماندند كه اين امر به رشد قيمتي هلدينگ نفت و گاز پارسيان منجر شد.
در بازار ديروز در گروه مالي حق‌تقدم‌هاي بانك حكمت همچنان بدون معامله‌اي قابل ملاحظه به روي تابلو رفت. در اين گروه، سرمايه گذاري بانك پارسيان عرضه 15درصد سهام تجارت الكترونيك پارسيان را اعلام كرد تا احتمالا پس از بانك‌هاي پارسيان و تجارت يك بانك جديد ديگر نيز به تركيب سهامداران اين شركت وارد شود. همچنين براساس شنيده‌ها اين شركت به زودي يك بلوك از سهام بيمه پارسيان را به فروش خواهد رساند.در گروه تجهيزات، روز گذشته مدير‌عامل شركت نفت و گاز پارس به عنوان اولين مقام رسمي شركت ملي نفت ايران از حمايت برخي از مسوولان‌ ارشد كشور از برخي از پيمانكاران ضعيف شاغل در طرح توسعه فازهاي پارس جنوبي انتقاد كرده و گفته است: هر روز تاخير در عدم راه‌اندازي فازهاي جديد پارس جنوبي ميليون‌ها دلار عدم‌النفع براي كشور به همراه دارد.احمد قلعه‌باني مدير عامل شركت ملي نفت هم اخيرا از اعمال سياست‌هاي سفت و سخت وزارت نفت در برخورد با برخي از پيمانكاران ضعيف شاغل در پارس جنوبي خبر داده و تاكيد كرده است: پيمانكاران ضعيف و كم كار شاغل در پارس جنوبي مشمول جرايمي خواهند شد.در همين حال، احمد قلعه‌باني معاون وزير نفت اخيرا درباره حجم بدهي‌هاي شركت ملي نفت ايران به پيمانكاران و سازندگان پارس جنوبي با رد بدهي 3 ميليارد دلاري شركت نفت، گفته است: هم‌اكنون‌ حجم بدهي‌هاي شركت ملي نفت ايران به پيمانكاران و سازندگان داخلي در طرح‌هاي توسعه پارس جنوبي به حدود 2 ميليارد دلار رسيده است.در بازار ديروز همچنين بلوك شركت بورس در فرابورس معامله نشد تا پاياني بر قيمت‌گذاري‌هاي عجيب اين بلوك كوچك گذاشته شود.
در گروه معدني، شركت فرابورسي و 525 ميليارد توماني ميدكو اولين پيش‌بيني سود هر سهم سال مالي آينده را با 400 درصد افزايش 200 ريال اعلام كرده است.اين شركت فرابورسي كه پيش‌بيني سود هر سهم سال مالي منتهي به 29 اسفند جاري را 40 ريال اعلام كرده، علت افزايش سود هر سهم را ناشي از بهره برداري طرح‌هاي كك سازي و كنسانتره شركت فولاد زرند و كنسانتره فولاد سيرجان ايرانيان اعلام كرده و پيش بيني نرخ برابري دلار و يورو در شركت‌هاي فولاد زرند و فولاد سيرجان به ترتيب 10 هزار و 750 و 15 هزار ريال و شركت مانا 12 هزار و 500 و 16 هزار ريال در نظر گرفته است.در مجموع بازار ديروز بازاري مثبت بود كه در آن شاخص 146واحد رشد كرد و به 25هزار و 244واحد رسيد. ارزش معاملات نيز ديروز 4/75ميليارد تومان بود كه 26درصد آن را معاملات حق‌تقدم پتروشيمي كرمانشاه تشكيل داد. از 203نمادي كه ديروز به روي تابلو رفتند 89نماد با كاهش قيمت و 108نماد با رشد ارزش داد و ستد شدند.

چهارشنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن