تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815571073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توصيه‌هاي جالب جاسبي به دانشجو/ مطالبه‌اي ندارم/ دانشگاه آزاد وارد سياست نشود!


واضح آرشیو وب فارسی:جهان نیوز: توصيه‌هاي جالب جاسبي به دانشجو/ مطالبه‌اي ندارم/ دانشگاه آزاد وارد سياست نشود!
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، عبدالله جاسبي روز يكشنبه در مراسم معارفه فرهاد دانشجو رييس دانشگاه آزاد كه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين محمديان رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، ثمره هاشمي دستيار ارشد رئيس جمهور، مخبردزفولي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي، كبگانيان عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي، ملاباشي رييس سازمان دانشجويان وزارت علوم، طائب مشاور وزير علوم، عبدالله جاسبي رييس سابق دانشگاه آزاد و جمعي از مسئولان اين دانشگاه در سازمان مركزي دانشگاه آزاد اسلامي برگزار شد، افزود: دانشگاه آزاد دوره سي سال فعاليت خود را پشت سر گذاشته است و در اين دوران فراز و نشيب‌هايي پشت سر گذاشته است.

وي ادامه داد: كار عظيمي در دانشگاه آزاد صورت گرفته است. اين دانشگاه بدون هيچ بودجه دولتي و امكانات دولتي بلكه با پرداخت صدها ميليارد تومان ماليات، كار خود را با سرمايه يك ميليون توماني حضرت امام آغاز كرده است و امروز تقريبا داراي نيمي از جمعيت دانشجويي كشور است.

به گفته جاسبي، دانشگاه آزاد داراي بيش از 30 هزار عضو هيات علمي، بيش از 30 هزار پرسنل تمام وقت، 600 مدرسه با 60 هزار دانش آموز، هزاران آزمايشگاه، كارگاه، بيمارستان، مزرعه و درمانگاه و بيش از يك ميليون متر مربع فضاي آموزشي و رفاهي است.

وي با بيان اينكه دانشگاه آزاد بيش از 30 درصد توليد علم كشور را بر عهده دارد، تصريح كرد: دانشگاه آزاد رشد بسيار خوبي در توليد علم داشته است و حتي رشد توليد علم آن از دانشگاه‌هاي دولتي نيز بيشتر است كه اميد است طي يك تا دو سال آينده ميزان توليد علم آن نيز از 50 درصد عبور كند.

رييس سابق دانشگاه آزاد همچنين افزود: واحد علوم تحقيقات در تعداد مقالات ISI و نمايه‌هاي خارجي رتبه سوم را دارد و ظرف يك سال آينده دانشگاه تهران را نيز پشت سر مي‌گذارد.

ساختار انعطاف‌پذير، علت بقاي دانشگاه آزاد

جاسبي با اشاره به ساختار مناسب دانشگاه آزاد، گفت: علت بقاي دانشگاه آزاد به اين دليل است كه ساختار آن هيچ وقت ساختاري خشك و انعطاف ناپذير نبوده و مدام و در طول اين سي سال ساختار آن تغيير كرده است.

وي با اشاره به وجود 17 منطقه دانشگاه آزاد، خاطر نشان كرد: با ايجاد اين مناطق تفويض اختيار در كارها صورت گرفته است و در اين مسير حركت مي‌كنيم كه مجموعه دانشگاه آزاد به صورت فدراتيو تشكيل و اداره شود.

رييس سابق دانشگاه آزاد با بيان اينكه در كنكور كارشناسي ارشد دانشگاه‌هاي دولتي بيش از يك ميليون نفر متقاضي بودند، اظهار كرد: در آزمون كارشناسي دانشگاه آزاد نيز با توجه به اينكه خود دانشجويان بايد شهريه‌شان را پرداخت كنند 670 هزار نفر ثبت نام كرده‌اند.

همه چيز براي پرواز بيشتر در دانشگاه آزاد آماده است

به گفته جاسبي، همه چيز براي پرواز بيشتر در جهت ارتقاي كيفيت در دانشگاه آزاد آماده است و امروز اين دانشگاه به بزرگترين دانشگاه حضوري جهان تبديل شده است كه اميد است تا پايان برنامه به معتبرترين دانشگاه جهان نيز تبديل شود.

وي با بيان اينكه از ابتداي تشكيل دانشگاه آزاد همواره مسائلي مطرح بود، گفت: در آن سال‌هاي ابتدايي عنوان مي‌كردند كه دانشگاه آزاد آتش زيرخاكستر است و همه جا را به آتش مي‌كشد و الان كه به اينجا رسيده‌ايم هنوز اين حرف‌ها گفته مي‌شود. در صورتي كه بارها عنوان كرده‌ايم ما بزرگترين پشتيبان نظام جمهوري اسلامي ايران هستيم.

جاسبي با تاكيد بر اينكه اين مجموعه عظيم در مسائل سياسي به اندازه يك دانشگاه دولتي نيز مساله ايجاد نكرده است، اظهار كرد: زماني از نظر فرهنگي تحت فشار بوديم اما امروز افتخار مي‌كنيم كه بزرگترين كار فرهنگي در اين دانشگاه صورت گرفته است، در حال حاضر داراي 120 مسجد مجهز هستيم و تا پايان برنامه نيز پيش بيني شده كه 350 مسجد ايجاد شود.

دانشگاه آزاد تجزيه پذير نيست

وي با اشاره به شايعات اخير در خصوص تغيير رياست دانشگاه آزاد، گفت: در اين چند روز شايعاتي در رسانه‌هاي مختلف مطرح شد ولي بايد گفت كه اين نظام به جان ما بسته است و هيچ وقت نه تنها هزينه‌اي به اين نظام تحميل نخواهيم كرد بلكه سينه چاك آن هستيم.

وي با بيان اينكه از سال 41 در نهضت امام خميني (ره) قرار گرفته‌ام، اظهار كرد: نظامي با عنوان نظام جمهوري اسلامي ايران تشكيل شده است كه به پاي آن خون‌هاي بسيار زيادي ريخته شده است و نبايد بگذاريم كه خدشه‌اي به آن وارد شود.

جاسبي افزود: بنده از سال 41 سرباز انقلاب هستم و تا آخر عمر در اين سنگر دفاع خواهم كرد و امروز كه دارم اين سنگر را ترك مي‌كنم ضمن تبريك به رياست جديد، عنوان مي‌كنم كه هيچ مطالبه‌اي ندارم، حتي حدود يك ماه پيش دكتر دانشجو عنوان كردند كه دانشگاه علوم تحقيقات را جدا كنيم ولي بنده قبول نكردم چرا كه دانشگاه آزاد تجزيه پذير نيست.

نبايد دانشگاه آزاد را وارد دسته بندي‌هاي سياسي كرد

جاسبي با بيان اينكه نه مصلحت من است و نه به صلاح رياست جديد كه بنده مسئوليتي اجرايي در دانشگاه آزاد داشته باشم، خاطر نشان كرد: اگر در اين دانشگاه مسئوليت اجرايي بر عهده بگيرم سايه من بر روي رياست دانشگاه مي‌افتد و آن وقت آن هم نمي‌تواند رياست كند. بنابراين نه به صلاح من است و نه به صلاح رييس جديد.

وي افزود: اگر كه رياست جديد بخواهد كه از بنده كمك فكري بگيرد حتما همفكري مي‌كنم ولي هيچ انتظاري ندارم و نه تنها هيچ طلبي از اين انقلاب ندارم بلكه بدهكار هم هستم.

به گزارش ايسنا، جاسبي با بيان اينكه اميد است كه مديريت جديد در كارهايش موفق باشد، خاطر نشان كرد: نبايد دانشگاه آزاد را وارد دسته بندي‌هاي سياسي كرد. هرچند كه بنده فردي سياسي هستم ولي تا كنون اجازه نداده‌ام كه دانشگاه آزاد سياسي شود.

به گفته وي، دانشگاه آزاد داراي چهار اتحاديه و بيش از 300 تشكل دانشجويي است و بنده هيچ وقت نخواستم كه اين تشكلها گرايش به حزب خاصي داشته باشند فقط از آنها خواسته شده بود كه خط قرمزها رعايت شود و هميشه به روساي واحدها توصيه كرده‌ام كه به دنبال تشكل‌هاي سياسي نباشيد.

دانشگاه آزاد بايد غيردولتي باقي بماند

رييس سابق دانشگاه آزاد افزود: سيستم دانشگاه آزاد هميشه باز بوده است ولي به صورت خيلي منظم در آن عمل مي‌شده است و هميشه خواسته شده است كه دانشگاهيان آن به خط قرمزهاي نظام حساسيت نشان دهند و به همين دليل بوده كه تا كنون نتوانستند در دانشگاه قشقرقي به پا كنند و حتي زماني كه در خوابگاه دانشگاه تهران شلوغي ايجاد شد اول در نظر داشتند در واحد تهران مركز نيز اين شلوغي را به پا كنند.

وي با تاكيد بر اينكه دانشگاه آزاد بايد روند تكاملي خود را طي كند خاطر نشان كرد: دانشگاه آزاد بايد با روند تكاملي خود به ايده آل‌هاي خود برسد چرا كه اين دانشگاه در طول تاريخ مي‌ماند چه بنده باشم و نباشم. بنابراين بايد كاري كنيم كه اين روند تكاملي كند نشود.

جاسبي در خاتمه درخصوص اساسنامه دانشگاه آزاد نيز گفت: بارها بنده در اين مورد در شوراي عالي انقلاب فرهنگي صحبت كرده‌ام كه روند تكاملي اساسنامه ايرادهايي داشته است چرا كه قرار است اين دانشگاه مجموعه غير دولتي باقي بماند.

دوشنبه|ا|8|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جهان نیوز]
[مشاهده در: www.jahannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن