تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 30 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811790531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

160 هزار نفر از اتباع خارجي مجرد با اخذ برگه برگشت از كشور خارج شدندخبرگزاري موج -


واضح آرشیو وب فارسی:موج: 160 هزار نفر از اتباع خارجي مجرد با اخذ برگه برگشت از كشور خارج شدندخبرگزاري موج -


۱۷ بهمن ۱۳۹۰ (۱۰:۲۰ق.ظ)

160 هزار نفر از اتباع خارجي مجرد با اخذ برگه برگشت از كشور خارج شدند
خبرگزاري موج - محمد تهوري گفت: افراد ثبت نام شده مجرد داراي برگه بازگشت طبق روال جاري از طريق يكي از دو مرز ميلك و دوغارون به افغانستان بازگشت مي كنند كه تاكنون حدود ۱۶۰ هزار نفر از آنان كشور را ترك كرده اند.

به گزارش خبرگزاري موج به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، محمد تهوري مديركل اتباع و مهاجران خارجي وزارت كشور در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه آيا به افرادي كه در طرح سرشماري سال گذشته شركت كرده اند، گذرنامه داده مي شود تا متعاقباً براي آنان در ايران رواديد صادر شود، اظهار داشت: در پي درخواست نمايندگان مجلس افغانستان از مقامات ارشد كشور در مرداد سال جاري مبني بر صدور رواديد براي خانوارها در داخل كشور و موافقت مسئولين، در اجراي دستور مقرر شد آن دسته از اتباع افغاني غيرقانوني كه در طرح سرشماري به صورت خانواري ثبت نام شده اند در داخل كشور ساماندهي شوند.
وي ادامه داد: اساس ساماندهي نيز بر پايه صدور رواديد سه ماهه در گذرنامه و سپس تمديد رواديد صادره به مدت ۹ ماه برنامه ريزي شده است.
تهوري خاطرنشان كرد: سفارت افغانستان در خصوص نحوه و چگونگي هماهنگي غير از ارائه چند پيشنهاد كه مورد موافقت قرار نگرفت، هماهنگي به خصوصي با وزارت كشور معمول نكرده است. ضمن اينكه به طور قطع گذرنامه آن دسته از افرادي كه از ساير استان ها به صورت غيرقانوني به مركز آمده اند براي صدور رواديد واجد اعتبار نخواهد بود و اين دسته از افراد براي دريافت رواديد بايد به نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در افغانستان مراجعه كنند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه شنيده شده است كه وزارت كشور براي صدور گذرنامه افراد فوق يك ضرب العجل زماني اعلام كرده و مقامات افغان نيز درصدد تمديد آن هستند، گفت: درخواست صدور رواديد بر روي گذرنامه اتباع افغاني غيرقانوني شركت كننده در طرح سرشماري در مرداد اعلام و مورد موافقت قرار گرفت. از همان زمان نيز مكررا به مقامات افغاني در ايران و افغانستان در مورد فرصت زماني موافقت مزبور تا پايان سال جاري تاكيد شد.
تهوري بيان داشت: اين در حالي است كه ما براي تسهيل در امر صدور گذرنامه به مقامات افغانستاني پيشنهاد چاپ فوري و يك ماهه يك ميليون جلد گذر افغانستان در ايران را ارائه داده بوديم كه مقامات مزبور بنا به دلائلي نپذيرفتند و به كشور ديگري سفارش چاپ دادند.
وي يادآور شد: افراد ثبت نام شده مجرد داراي برگه بازگشت طبق روال جاري از طريق يكي از دو مرز ميلك و دوغارون به افغانستان بازگشت مي كنند كه تاكنون حدود ۱۶۰ هزار نفر از آنان كشور را ترك كرده اند. اين افراد در صورت تمايل به ورود و اقامات قانوني در ايران، طبق برنامه ريزي كه البته با دشواري هاي متعدد صورت گرفته براساس محل تولد به نزديك ترين نمايندگي جمهوري اسلامي ايران مراجعه مي كنند.
مديركل اتباع و مهاجران خارجي وزارت كشور بيان داشت: مراجعين در همان روز مراجعه رواديدي با سه ماه اعتبار و بدون الزام مسافرت با هواپيما كه قبلا از شروط صدور رواديد بود، دريافت مي كنند. اين افراد پس از ورود به ايران به پليس مهاجرت و گذرنامه استان محل ثبت نام اوليه مراجعه و رواديد آنان به مدت ۹ ماه تمديد مي شود كه تاكنون براي حدو ۲۰ هزار نفر از افراد دارند رواديد اين اقدام صورت پذيرفته است.
وي افزود: بنا به اطلاعات واصله گويا يكي از مهمترين دلائل وجود مشكلاتي در دريافت گذرنامه در داخل افغانستان است كه اين نكته نيز به مقامات وزارت مهاجرت افغانستان مكررا يادآوري شده است، زيرا امكان ورود قانوني به كشور به عنوان يكي از شيوه هاي مقابله با قاچاق مذموم و ضد انساني اتباع افغاني با تلاش هاي جمهوري اسلامي ايران فراهم شده است.
وي ادامه داد: انجام اين اقدام مستلزم تلاش دولت افغانستان براي ايجاد تسهيلات مربوط به صدور گذرنامه نيز مي شود كه اميدواريم اقدامات جدي و موثري معمول شود.

دوشنبه|ا|17|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن