تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820840253




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

البرادعي: نمي توان ايران را تهديد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: البرادعي: نمي توان ايران را تهديد كرد
مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي در مصاحبه با هفته نامه آمريكايي نيوزويك با اشاره به ناكارآمدي تهديدها عليه ايران گفت: هم اكنون زمان انجام مذاكرات واقعي ميان غرب و ايران است.
مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي در مصاحبه با هفته نامه آمريكايي نيوزويك با اشاره به ناكارآمدي تهديدها عليه ايران گفت: هم اكنون زمان انجام مذاكرات واقعي ميان غرب و ايران است.
"محمد البراداعي" در مصاحبه با هفته نامه نيوزويك در پاسخ به اين پرسش كه "آيا اقدامات آژانس بين المللي انرژي اتمي موجب پيشرفت ايران شده؟" گفت : اين ديدگاه يك سوء تفاهم واقعي است. ما هر چه مي توانسيم انجام داديم تا از تاريخچه و ماهيت فعلي فعاليت هسته اي تهران مطمئن شويم. اين تفكر كه گمان كنيد ما قدرت مطلق هستيم و مي توانيم از مرزها عبور كرده ، درها را باز كرده، [اشتباه است] ما چنين اختياري نداريم.
البرادعي افزود : فعاليت هسته اي ايران هم جنبه فني و هم جنبه سياسي دارد. رسيدگي به جنبه فني آن وظيفه ماست و جنبه سياسي آن انجام مذاكره براي اعتماد سازي است. من در شش سال گذشته بارها گفته ام كه سياست اعتماد سازي ميان غرب به ويژه آمريكا و ايران كاملا شكست خورده و متاسفانه ما حول يك محور حركت نمي كنيم.
مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي كه در داووس با خبرنگار نيوزويك مصاحبه مي كرد، در توضيح سخنان خود گفت : تا زماني كه با كشوري مذاكره مستقيم انجام نشود نمي توان با آن كشور به اعتماد سازي رسيد. رئيس جمهور اوباما مي گويد كه براي انجام مذاكرات مستقيم و بدون پيش شرط با ايران آماده است اما من مي گويم كه موعد اين كار گذشته است. شما نمي توانيد ايران را با سياست چماق و هويج بترسانيد. اين مسابقه قدرت در خاورميانه است. اين يك رقابت ميان ايران و غرب نيز هست و تهران مي خواهد كه نقش آن در منطقه به عنوان يك قدرت به رسميت شناخته شود. ايران پيش از اين طرحهايي همچون اختصاص بودجه براي تغيير نظام در تهران، قرار گرفتن در محور شرارت و چند تهديد ديگر را از سوي آمريكا شنيده است، خوب شما هم اگر جاي آنها بوديد هر كاري را براي حفاظت از خود انجام مي داديد.
البرادعي در پاسخ به اين پرسش نيوزويك كه "آيا گمان مي كنيد مذاكره كارآيي خواهد داشت؟" گفت : شما بايد آن را امتحان كنيد. شايد نتيجه لازم را نداشته باشد اما اگر شما با ايران مذاكره نكنيد چه چيزي بدست مي آوريد؟
مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي در پاسخ به اين مطلب كه "شما با حمايت سازمان ملل متحد به عنوان مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي انتخاب شديد اما بعد واشنگتن شما را تهديد كرد" گفت : در دوره سوم حضور من در اين پست بود كه "جان بولتون" نماينده اسبق آمريكا در سازمان ملل تلاش خود براي جلوگيري از انتخاب مجدد من براي مدير كلي را آغاز كرد. آنها نتوانستند حتي يك كشور را بيابند كه مخالف من باشد و من به اتفاق آرا براي بار سوم انتخاب شدم. ممكن است شما با رئيس يك سازمان بين المللي مخالف باشيد اما نمي توانيد نظر شخصي خود را وارد اين سازمان كنيد.
البراداعي سپس به حمله رژيم اسرائيل به منطقه اي در سوريه به بهانه انهدام تاسيسات هسته اي اشاره كرد و گفت : حمله اسرائيل به سوريه نقض قوانين بين المللي بود. اسرائيل درباره اين تصميم خود هيچ اطلاعي را به ما نداده بود تا آژانس صحت گفته هاي آنها را درباره فعاليت هسته اي سوريه تائيد كند. من نمي توانيم اسلحه به دست بگيريم و بگوييم كه سوريه در حال ساخت راكتور هسته اي بود زيرا هم اكنون ما در حال تحقيقات درباره درستي اين مطلب هستيم.
البرادعي در پاسخ به آخرين پرسش نيوزويك مبني بر اينكه "چرا شما از اقدام سوريه و كره شمالي در ساخت تاسيسات هسته اي انتقاد نمي كنيد؟" گفت : زيرا ما هيچ مدركي براي اثبات آن نداريم. اگر ما مدرك داشتيم اين كار را ظرف 24 ساعت انجام مي داديم.

يکشنبه|ا|13|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن