تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821042157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پاك بين اعلام كرد:موافقت وزارت تعاون با واگذاري تصدي‌گيري‌ها به تعاونگران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پاك بين اعلام كرد:موافقت وزارت تعاون با واگذاري تصدي‌گيري‌ها به تعاونگران
موافقت وزارت تعاون با واگذاري تصدي‌گيري‌ها به تعاونگران
دبير كل اتاق تعاون ايران با تشريح جديدترين برنامه هاي اين اتاق براي حضور تعاوني‌ها در اقتصاد كشور، گفت: موافقت وزارتخانه براي واگذاري تصديهاي جديد به اتحاديه و اتاقهاي تعاون جلب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، داريوش پاك بين امروز در همايش سراسري اتاقهاي تعاون و اتحاديه هاي تعاوني كشور در سال بين المللي تعاون كه در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: با وجود تأكيدات صورت گرفته در سالهاي گذشته بخش تعاون نتوانست از ظرفيتهاي اقتصادي كشور بهره مند شود.

دبير كل اتاق تعاون ايران با تأكيد بر نامگذاري سال 2012 به عنوان سال بين المللي تعاون، اظهار داشت: با همكاري اتحاديه ها و اتاقهاي تعاون و همچنين تعاوني ها، دور جديد فعاليتهاي اين بخش را در اقتصاد آغاز مي كنيم.

پاك بين با تأكيد بر تدوين برنامه هاي كوتاه و مدت و بلند مدت در راستاي تقويت حضور تعاوني ها در اقتصاد كشور، گفت: براي دستيابي به اين مقوله ها نيازمند ايجاد زباني مشترك و حركتي نوين در اتحاديه ها و تعاوني ها هستيم كه مي توان گفت در غالب اين همايش آن را آغاز كرديم.

وي با بيان اين مطلب كه بخش مردمي تعاون تا رسيدن به سهم 25 درصدي اقتصاد از تمام ظرفيتها استفاده خواهد كرد، اظهار داشت: اتاق تعاون در حال حاضر كانال ارتباطي 170 تعاوني و حدود 25 ميليون تعاون گر است كه با دولت و مجلس ارتباطات متقابلي را برقرار مي كند.

پاك بين ضمن اشاره به نقاط ضعف پيش روي بخش تعاون از شناسايي بازارهاي جديد و ارائه خدمات منطبق با نيازهاي تعاوني ها سخن گفت و تأكيد كرد: براساس سياست كلي اصل 44 ، واگذاري مسئوليتهاي تصدي گرايانه اتاقها و اتحاديه ها با موافقت وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي تعيين تكليف شد.

دبير كل اتاق تعاون ايران لزوم پرداختن تعاوني ها به توسعه صادرات غير نفتي و رفع دغدغه هاي اين بخش در تشديد نظارتها در روند فعاليت تعاوني ها و اتحاديه ها و سوق دادن خدمات حمايتي به سمت تعاوني هاي فعال سخن گفت و افزود: موضوع واگذاري نمايشگاه به اتاق تعاون نيز مورد توجه است.

وي همچنين از تلاش براي دستيابي به اشاعه تفكر تعاوني و تثبيت جايگاه اين بخش در اقتصاد سخن گفت و تأكيد كرد: نظام مند كردن فعاليت اتحاديه ها و تعاوني ها و حمايت از بخش هاي فعال در كنار جلب مشاركت اتحاديه هاي سراسري و تعامل با مراكز پژوهشي و تخصصي نيز از ديگر سياست هاي جديد اتاق تعاون خواهد بود.

در اين همايش استاندار خراسان رضوي با اعلام آغاز دور جديد فعاليت بخش تعاون در اقتصاد كشور، گفت: رشد 9 ماهه تعاوني ها در سال جاري به نسبت سال گذشته 47 درصد بوده است.

محمود صلاحي گفت: حضور پررنگ تعاوني ها در فعاليتهاي اقتصادي نشان دهنده آغاز دور جديدي از حضور تعاون در اقتصاد كشور است.

استاندار خراسان رضوي با اشاره به اينكه دشمنان تحريمهاي اقتصادي بيشتري را نسبت به گذشته به كشور بر ايران اعمال مي كنند، اظهارداشت: در سال جهاد اقتصادي حضور تعاونگران در هيئت مديران اتاق تعاون نيز پر رنگ تر شده، كه اين موضع نشان دهنده تلاش تعاونگران براي ايفاي نقش در اقتصاد كشور است.

صلاحي با بيان اينكه تقويت نقش آفريني بخش تعاون در اقتصاد مورد درخواست مقام معظم رهبري و قانون اساسي است، گفت: در مرحله گذار از اقتصاد دولتي به خصوصي بايد به تعاوني ها نيز نقش قوي تري را ايفا كنند، چون كه تنظيم كننده روابط بين دولت و بخش خصوصي خواهند بود.

وي با اشاره به اينكه با تدبير مي توان تحريمها را نيز دور زد، افزود: سال گذشته و در شروع تحريمهاي كشورهاي غربي بر عليه ايران، خراسان رضوي توانست به 81 كشور دنيا صادرات داشته باشد.

صلاحي از افزايش حجم سرمايه گذاري صنعتي به 1500 ميليارد تومان در اين استان خبر داد و افزود: توليد سيمان در ابتداي دولت نهم در خراسان رضوي 1.5 ميليون تن بوده كه در حال حاضر به 6.5 ميليون تن افزايش يافته است.

استاندار خراسان رضوي از اجراي فاز اول و دوم توليد آهني اسفنجي در نيشابور سخن گفت و بيان داشت: هم اكنون بيش از 30 درصد جمعيت 75 ميليون نفري كشور در تعاوني ها عضويت دارند و تعاوني ها در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه 47 درصد رشد داشته اند.

وي اين مطلب را نيز افزود كه هم اكنون خراسان رضوي در كاهش بيكاري رتبه سوم كشور را دارد و نرخ بيكاري اين استان از 14 درصد اسفند 88 به 6.8 درصد در حال حاضر كاهش يافته است. استاندار خراسان رضوي اظهار اميدواري كرد كه اين استان بتواند در سالجاري به تعهد اشتغال در پروژه 2.5 ميليوني دست يابد.

© 2003 Mehr News Agency .

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن