تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821129753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاور وزير بازرگاني و مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاكيد كردند: ضرورت احداث پل خليج فارس براي رونق اقتصادي جزيره قشم


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: مشاور وزير بازرگاني و مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاكيد كردند: ضرورت احداث پل خليج فارس براي رونق اقتصادي جزيره قشم
گروه شهرستانها: جزيره قشم به لحاظ داشتن پتانسيل هاي فراوان گردشگري، اقتصادي و انرژي امكان تبديل شدن به قطب صنعتي اقتصادي كشور را دارد.
به گزارش مردم سالا ري، حسين سلطاني نيا مشاور وزير بازرگاني و نماينده تام الاختيار در اجراي پروژه نمونه امور مناطق آزاد با اعلام مطلب فوق در جمع خبرنگاران حاضر در جزيره قشم افزود: دولت مصمم است جزيره قشم را توسط احداث پل خليج فارس به سرزمين اصلي وصل كند.
وي هزينه احداث اين پل 2 هزار متري را 650 ميليون يورو اعلام كرد و گفت: طرح احداث پل خليج فارس در كميسيون امور زيربنايي و محيط زيست دولت به تصويب رسيده و به زودي در جلسه هيات دولت مطرح و تصويب خواهد شد.
وي با اشاره به اهميت مناطق آزاد در اقتصاد كشور اظهار داشت: مناطق آزاد نقطه تعامل اقتصاد ملي و بين المللي هستند.
مشاور وزير بازرگاني افزود: مناطق آزاد ويترين اقتصاد ملي براي سرزمين اصلي محسوب مي شوند، به همين دليل پايلوت طرح ملي در منطقه آزاد قشم اجرايي مي شود.
سلطاني نيا ادامه داد: اين طرح در بخش هاي زيربنايي، حمل و نقل، انرژي، سرمايه گذاري، توسعه تجارت، بانكداري، بيمه، توريسم و آموزش و پژوهش در منطقه به اجرا در مي آيد.
نماينده تام الاختيار وزير بازرگاني پيش بيني بودجه مشخص براي منطقه آزاد قشم در لوايح بودجه سنواتي، اتصال قشم به سرزمين اصلي از طريق پل خليج فارس، گسترش منطقه مشمول محدوده منطقه آزاد قشم و مشاركت دستگاه هاي اجرايي را از الزامات طرح توسعه ملي برشمرد.
حسين سلطاني نيا، مشاور وزير و نماينده تام الاختيار وزارت بازرگاني در اجراي پروژه نمونه و امور مناطق آزاد ويژه اقتصادي در خصوص اجراي پايلوت پروژه در منطقه آزاد قشم گفت: توسعه دايره شمول منطقه آزاد به كل جزيره قشم و اتصال جزيره قشم از طريق پل 1800 متري خليج فارس به سرزمين اصلي و همچنين استفاده از امكانات و تسهيلات بندر شهيد رجايي در جهت اجراي پايلوت طرح مذكور ضروري است.
وي همچنين به كليه امكانات، تجهيزات، تسهيلات و نيروي انساني منطقه آزاد قشم كه در خدمت اجراي پايلوت پروژه قرار مي گيرد، اشاره كرد و گفت: كميته هاي اجرايي پروژه با مشاركت فعال مديران منطقه آزاد قشم و همكاري نزديك دستگاه هاي ذيربط فعال شد و راهكارهاي مندرج در پروژه را تا حصول نتيجه پيگيري و عملياتي كنند.
سلطاني نيا در ادامه به اعتبارات و منابع مالي مورد نياز اجراي پروژه توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور، سازمان توسعه تجارت ايران، دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد، كمك هاي وزارتخانه ها و دستگاه هاي اجرايي ذيربط و منطقه آزاد قشم به موقع تامين شود اشاره اي داشت.
مشاور وزير بازرگاني به اقدامات اساسي كه در اجراي اين طرح پايلوت اجرايي شده اشاره كرد و گفت: كليه راهكارهاي اين پروژه در امور زيربنايي و صنعتي، امور انرژي، امور بازرگاني و اقتصادي، امور بانكي و بيمه اي، امور حمل و نقل و ترانزيت امور گردشگري، امور آموزشي و پژوهشي، تبليغات و ساير موارد با فعال شدن كميته هاي ذيربط در جزيره قشم به مرحله اجرا گذاشته مي شود.
وي گفت: با فعال شدن دفتر نمايندگي سازمان توسعه تجارت ايران در جزيره قشم در جهت تسهيل اجراي پايلوت پروژه مركز خدماتي جهت انجام ماموريت هايي از جمله ارايه خدمات و معرفي پروژه هاي آماده سرمايه گذاري به اشخاص حقيقي و حقوقي خارجي كه مايل به سرمايه گذاري در جزيره قشم و ساير مناطق آزاد و ويژه اقتصادي هستند.
مشاور وزير، ارايه خدمات به اشخاص حقيقي و حقوقي به ويژه بنگاه هاي توليدي و صادراتي كشور جهت سرمايه گذاري و توسعه صادرات و صادرات مجدد از طريق مناطق آزاد و ويژه اقتصادي و استقرار نمايندگي هاي تام الاختيار دستگاه هاي اجرايي، موسسات، بانك ها و شركت هايي كه در ارتباط با راهكارهاي پروژه داراي مسووليت هستند بنا به تشخيص نماينده وزارت بازرگاني را از جمله اقدامات انجام شده بيان داشت.
وي همچنين به ارايه خدمات به شركت هاي ايراني كه مايل به انتقال فعاليت هاي خود از امارات متحده عربي به مناطق آزاد و ويژه اقتصادي يا سرزمين اصلي هستند و ارايه خدمات اطلاع رساني و نرم افزاري به كليه متقاضيان داخلي و خارجي را نيز به عنوان مركز خدماتي جهت تسهيل اجراي پايلوت بيان داشت.
در اين جلسه مدير عامل سازمان منطقه آزاد قشم نيز از جذب 1/5 ميليارد دلار سرمايه گذاري داخلي و خارجي در اين منطقه خبر داد.
محمد اصغري مديرعامل منطقه آزاد قشم اين ميزان سرمايه گذاري طي سال هاي 85 تاكنون در بخش هاي صنعتي، تجاري و خدماتي و گردشگري در منطقه آزاد قشم جذب و به كار گرفته شده است.
وي افزود: علاوه بر اين در اجراي چندين پروژه بزرگ حوزه نفت، گاز و انرژي بيش از 2 ميليارد دلار سرمايه گذاري جذب شده است.
وي با اشاره به توسعه زيرساخت ها با هدف جذب سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي در قشم اظهار داشت: طرح هاي متعدد واحدهاي صنعتي، احداث نيروگاه گازي 500 مگاواتي، احداث 6 مجتمع تجاري و اداري و تفريحي و توسعه بنادر و اسكله هاي تجاري و مسافري از جمله پروژه هاي در حال اجراست.
وي تصريح كرد: احداث پالايشگاه ميعانات گازي، احداث طرح خط لوله انتقال خوراك پالايشگاه بندر عباس از جزيره قشم، طرح خط لوله انتقال گاز از دوستكوبه گورزين، توسعه ميدان نفتي هنگام و طرح ذخيره سازي و همچنين طرح بزرگ سوخت رساني، سرمايه گذاري چندين ميليارد دلاري در قشم در حال اجراست.
اصغري تاكيد كرد: با اجراي اين طرح ها در منطقه آزاد قشم، شاهد رشد و توسعه سريع و همه جانبه اين منطقه و رقابت جدي با مناطق آزاد در كشورهاي حاشيه خليج فارس خواهيم بود.
 يکشنبه 8 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن