تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820990860




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره فيلم ايراني در سوريه آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جشنواره فيلم ايراني در سوريه آغاز شد
جشنواره فيلم ايراني به مناسبت برگزاري هفته فرهنگي ايران درسوريه، با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و شماري از دانشجويان، هنرمندان وسينماگران سوريه در محل تئاتر شهر«دارالأوپرا» سوريه آغاز شد.


به گزارش ايرنا از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم افتتاح اين جشنواره با بيان اينكه در اين جشنواره با مشاهده نمونه هايي از تجربه سينماي ايران در سالهاي اخير آشنا خواهيد شد، افزود: سينما و هنر فيلم سازي در سال هاي قبل از پيروزي انقلاب اسلامي هرگز هدفمند و آرمان گرا نبود اما با تاسيس جمهوري اسلامي نسل جديدي از سينما گران در ايران متولد و پرورش يافتند.
محمدحسين صفار هرندي اظهار داشت: سينماي امروز ايران داراي مشخصاتي چون مخاطب يابي از ميان انسان ها، تكيه كردن بر فرهنگ ملي و اعتقادي مردم ايران، پيروي از حق و حق مداري و پيام دار بودن آن ميان مرزبندي هاي حق و باطل، بهره گيري از دستاوردهاي مختلف بشري و عدم احساس بي نيازي از جامعه جهاني، بهره جويي از سينماي غرب به ويژه هاليوود به عنوان ابزاري جهت معرفي فكر و اعتقاد راستين خود و تلاش براي ارايه الگوهاي مناسب به كودكان و نسل جوان در مقابله با بدآموزي هاي سينمايي با كنترل استكبار جهاني و رژيم صهيونيستي است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به ويژگي هاي ديگر سينماي ايران اشاره كرد و افزود: كساني كه از سينما و ابزارهاي مدرن رسانه اي استفاده غيرانساني و غيراخلاقي مي كنند و از هنر غيرسياسي و غيرايدئولوژيك سخن مي رانند، از اين روست كه بايد به آن نسل از هنرمندان و سينماگران خود تكيه و افتخار كنيم كه به عنوان سفيران انديشه ملي از انسانيت انسان‌ها دفاع مي كنند.
وي اظهار داشت: در جهان معاصر به ويژه در دهه اخير، كساني كه ملت‌هاي مشرق زمين را به تسامح و تساهل دعوت مي كنند، در برخورد با ملت هاي رنج كشيده اما مقاومي مثل ايران و سوريه، از كلام زور و سلاح استفاده مي كنند و به سلاح تخريب و تمسخر ديگران روي مي آورند و اين مساله در توليد سينمايي آنان هم به وضوح نمايان است.
وي ادامه داد: از اين رو آنان نمي توانند شاهد ارايه انديشه هاي ناب و انسان ساز و فيلم هايي باشند كه جنايات ضد بشري آنان را آشكار مي كند و با تمام قوا در برابر انديشه هاي ايدئولوژيك، اخلاقي و مضمون‌هاي سياسي موجود در فيلم هاي ايراني ايستادگي و كارشكني مي كنند.
صفار هرندي خاطرنشان كرد: برپايي هفته هاي فيلم و جشنواره هاي اين چنيني فرصت مناسبي براي آشنايي مخاطبان با فرهنگ و تمدن ايران اسلامي است.
در اين هفته فيلم قرار است علاوه بر فيلم «آفتاب بر همه يكسان مي تابد»، سه فيلم ديگر «روز كارنامه» به كارگرداني مسعود كرامتي، «بلوغ» به كارگرداني مسعود جعفري جوزاني و «سينه سرخ» به كارگرداني پرويز شيخ طادي به نمايش گذاشته شود.
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن