تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821101302




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

الوطن : كسي از رفتن بوش ابراز تاسف نمي كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: الوطن : كسي از رفتن بوش ابراز تاسف نمي كند
دمشق - روزنامه "الوطن " چاپ دمشق روز يكشنبه درمقاله اي نوشت : رفتن جرج بوش رييس جمهوري آمريكا باعث تاسف نمي شود زيرا چيزي جز خرابي براي جهان بجا نگذاشت .


الوطن افزود: چند روز بيشتر به رفتن بوش از صحنه سياست آمريكا نمانده و كسي از رفتن او تاسف نمي خورد زيرا فقط ويراني ، خرابي ، جنگ و چنددستگي به يادگار گذاشت .
بوش هشت سال در كاخ سفيد جنگ افروزي كرد. چهره اسلام را مخدوش و مسلمان را تروريست معرفي كرد. چهره اي جديد از تروريسم ارائه داد واين چهره را با سياست دولت خود متناسب ساخت تا بتواند هركسي را مي خواهد متهم ساخته و محاكمه كند.
به نوشته الوطن ، بوش هر آنچه ارائه داد براي اسلام ، امنيت جهاني ، فقرا، دمكراسي ، حقوق بشر و رفاه انسان منفي بود.
در دوران او حساب هاي بانكي خالي شد، بهاي نفت و زمين افزايش يافت و جهان با بدترين بحران هاي غذايي ، اقتصادي و مالي مواجه شد. با اين حال با وقاحت هر چه تمامتر از دستاوردهاي خود در زمينه آزادي ، دمكراسي ، حقوق بشر و مبارزه با تروريسم سخن مي گويد.
بوش در حالي مي رود كه نتوانست برخي كشورها و جنبش هاي مقاومت مانند سوريه ، حزب الله و حماس را درهم بشكند.
الوطن تصريح كرد: بوش ذليلانه در باتلاق عراق گرفتار شد و انتظار نداشت حزب الله ، اسراييل را درهم بشكند، فكر نمي كرد ائتلاف ايران و سوريه در برابر طرح هاي صهيونيستي و آمريكايي در منطقه ادامه يابد، نتوانست فلسطينيان را وادار به صلح كند و از تغييرات در آمريكاي لاتين و ظهور افرادي مانند هوگو چاوز غافگير شد.
اما دوران بوش فايده هايي نيز براي جهان داشت ، كشورهاي جهان براي رهايي از چنگال آمريكا جدي تر شدند، ائتلاف هاي جديدي بر اساس احترام متقابل و منافع مشترك در مناطق مختف جهان تشكيل شد و حتي اروپا ايجاد نظام جديد جهاني خارج از سلطه آمريكا را خواستار شد.
در داخل نيز انتخاب اوباماي سياهپوست و راي مردم به حزب دمكرات خشم مردم آمريكا از سياست هاي حماقت آميز بوش را نشان داد.
الوطن ادامه داد: اما متاسفانه اعراب همچنان به آمدن اين و آن رييس جمهوري در آمريكا دل خوش كرده اند در حالي كه بايد بجاي آن به منافع و روابط مشترك فيمابين بينديشند.
برخي رهبران عرب تاكنون فرصت هاي تاريخي زيادي را براي خدمت به ملت هاي خود در برابر ابرقدرت هايي مانند آمريكا از دست داده اند و احتمال جبران نيز از سوي آنان بسيار اندك است زيرا همچنان مسلوب الاراده بوده و منافع ملت هاي خود را در بانك هاي آمريكا پس انداز مي كنند.
خاورم 3 ** 2131 ** 2312 ** 1577**1373
 دوشنبه 25 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن