تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821102877




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرهايي از راديو


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: خبرهايي از راديو
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

***راديو ايران

ـ پيوند اولياء و مربيان

در برنامه «نگاه روز» كاري از گروه ايران و انديشه راديو ايران كه فردا از ساعت ‌١٥:30 به مدت يك ساعت به طور زنده پخش مي‌شود پيوند اولياء و مربيان بررسي مي‌شود.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي راديو ايران، دكتر ضياء‌الدين صدري قائم مقام وزير سابق آموزش و پرورش دكتر خارميان قائم مقام سازمان اولياء و مربيان و دكتر تاجيك اسماعيلي رييس پژوهشكده تعليم و تربيت وزارت آموز و پرورش در خصوص مشاركت اولياء و مربيان در امر آموزش و پرورش صحبت مي‌كند. اين برنامه به سردبيري زينب كوچكيان و تهيه‌كنندگي حسن آقاجاني و مجري كارشناس محمد هادي گياه‌پور پخش مي‌شد.

ـ «ذهن زيبا» به مهارت‌هاي زندگي مي‌پردازد

گروه ايران و دانش راديو ايران برنامه‌اي تحت عنوان «ذهن زيبا» تهيه كرده است اين برنامه هر روز به غير از پنج‌شنبه‌ها و جمعه ساعت ‌٢٢ به روي آنتن مي‌رود.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي راديو ايران، برنامه «ذهن زيبا» كاري از گروه ايران و دانش شبكه است كه در قالبي گفت‌وگومحور به مهارت‌هاي زندگي و اهميت آموزش در بهبود كيفيت و تأثير آن در ناهنجاري‌هاي اجتماعي مي‌پردازد در لابه‌لاي اين برنامه از صحبت‌هاي كارشناسي دكتر كاظم‌زاده و گزارش‌هاي مردمي استفاده مي‌شود.اين برنامه به سردبيري و تهيه‌كنندگي شراره محمدي سپهر و گويندگي زهرا رحيمي و ارتباطات جعفر دست انبومي است.

ـ دو عنصر خبري مهم در صبح تهران

برنامه زنده و راديويي صبح تهران دو عنصر خبري "چرا و چگونه" را بر اساس اخبار روز در دو آيتم جدا گانه بررسي مي كند.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، حميدرضا افتخاري سردبير و تهيه كننده اين برنامه گفت: با توجه به اهميت اين دو عنصر خبري صبح تهران در نظر دارد در آيتم "چرا" سوالاتي را در مورد هر موضوع روز اجتماعي مطرح كند و در آيتم "چگونه" قول و قرار هاي داده شده توسط مسئولين مملكتي را زير ذره بين ببرد.

افتخاري افزود: دو آيتم ديگر در قالب مونولوگ با عنوانهاي " روز نوشته هاي يك شي" و "واگويه هاي يك شاغل" به برنامه افزوده خواهد شد كه به طور مثال مشكلات موبايل البته از زبان خودش ، در روز نوشته هاي يك شي مطرح مي‌شود و نيازها و خواسته هاي شاغلين در واگويه هاي يك شاغل پديدار مي شود.

سردبير صبح تهران تصريح كرد: همه آيتمها به صورت طنز و كنايه آميز خواهد بود كه دو آيتم جدي كارشناسي در حوزه شهري و هنري در هفته هاي آتي نيز در برنامه پخش خواهد شد.

گفتني است: اين تغييرات از شنبه آينده (‌٨٧/٧/٢٧) در برنامه صبح تهران كه از راديو تهران در ساعت ‌٧ تا ‌٨:30 و با اجراي سيما رستگاران پخش مي شود اعمال خواهد شد.

***راديو سلامت

ـ فراسو( چهارشنبه ‌٢٤ مهر ): عنوان برنامه اي است از گروه صبحگاهي راديو سلامت كه هر روز به يكي از بيماريها و موضوعات پزشكي مي‌پردازد. اين برنامه چهار شنبه با حضور زهرا يد اللهي روانپزشك و عضو انجمن روانپزشكي انستيتو ايران به موضوع كنترل و پيشگيري از رفتارهاي دلخراش مي پردازد . فراسو ساعت ‌٨/١٥ پخش مي شود.

ـ صداي مشاور: عنوان برنامه اي است كه هر روز به يكي از بيماريها و موضوعات پزشكي ميپردازد. اين برنامه چهار شنبه با حضور دكتر خوش نيت متخصص تغذيه و عضو هيات علمي جهاد دانشگاهي به موضوع چاقي مي پردازد . صداي مشاور هر روز ساعت ‌١١ تا ‌١٢ پخش مي شود .

ـ بزهكاري و نوجواني: عنوان برنامه اي است از گروه عصر گاهي راديو سلامت كه به بررسي علل بزهكاري در جامعه و راهكارهاي پيشگيري از آن مي‌پردازد. اين برنامه فردا با حضور دكتر چگيني روانشناس به موضوع مشكلات خانواد ه و تاثير آن بر بزهكاري مي پردازد .اين برنامه روزهاي چهارشنبه ساعت ‌١٣ پخش مي شود.

ـ مردم و سلامت: عنوان برنامه اي است از گروه نيم روزي راديو سلامت كه به مسائل و مشكلات مردم در حوزه هاي مختلف سلامت مي پردازد و شنوندگان مي‌توانند ضمن تماس با برنامه مشكلات خود را مطرح نمايند . اين برنامه روز چهار شنبه با حضور يكي از كارشناسان انجمن نابينايان به موضوع مشكلات نابينايان مي پردازد . مردم و سلامت هر روزساعت ‌١٠/١٠ تا ‌١١ پخش مي شود .

***راديو فرهنگ

ـ بيدل‌خواني ژاله علو در راديو فرهنگ

علاقمندان به اشعار قدما و موسيقي ايراني با برنامه بيدل‌خواني از راديو فرهنگ همراه شوند.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي راديو فرهنگ ويژه‌برنامه «بيدل‌خواني» به مناسبت برگزاري سومين كنگره بين‌المللي عرس بيدل از راديو فرهنگ به روي آنتن مي‌رود.

گفتني است تا به حال در ايران بسياري از هنرمندان ما اشعار قدما را بازخواني كردند كه با آثار هنري آهنگسازان مطرح كشورمان تركيب زيبايي پيدا كرده و در رزومة ‌هنري كشور ثبت و ضبط شده است. جذابيت كلامي و موسيقايي اين آثار باعث شده حتي در فرامرزها و ايرانياني كه علاقمند به شعر و موسيقي ايراني هستند نيز باعلاقه خاصي اين آثار را دنبال كرده و در گنجينه شخصي خود نگهداري كنند. اين بار هم قرار است براي اولين بار برخي از اشعار بيدل دهلوي با صداي ماندگار ژاله علو در جرگة اين آثار هنري و در اختيار ادب‌دوستان به خصوص بيدل‌دوستان قرار گيرد.

لازم به ذكر است علاقمندان به اين برنامه مي‌توانند از اول آبان هر شب اين برنامه را از راديو فرهنگ بشنوند.

***راديو گفت وگو

ـ «صفر و يك» در راديو گفت و گو

سري جديد برنامه «صفر و يك» با موضوع فناوري اطلاعات و ارتباطات در راديو گفت وگو توليد مي شود.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، سردبير برنامه صفر و يك گفت: در اين سري برنامه قصد داريم به نقش فناوري اطلاعات در توسعه علمي- فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي بپردازيم.

عبدالله عبدي درباره دلايل نامگذاري اين برنامه به صفر و يك اظهار داشت: در اين برنامه قصد داشتيم با ادبياتي از جنس حاضر با مخاطبين شبكه گفت و گو ارتباط برقرار كنيم كه دو كلمه داشت« صفر و يك» و اين نام انتخاب شد.وي افزود: «صفر و يك» با حضور اساتيد برجسته دانشگاه و سه حوزه دولت، مجلس و صنعت، مسائل و موضوعات مطرح در حوزه فناوري اطلاعات را تبيين، تحليل، نقد و بررسي مي كند.عبدي ادامه داد: در سري برنامه هاي اول به نقش فناوري اطلاعات در توسعه فرهنگي خواهيم پرداخت كه نشر و توليد محتواي الكترونيكي و اينترنتي، اشاعه خط و الفباي پارسي در محيط وب، توسعه آموزشي، بازي هاي رايانه اي و اينترنتي و اخلاق و اصول اخلاقي از اهم سر فصل هاي آن خواهد بود.علاقه مندان به اين برنامه مي توانند آن را شنبه ها از راديو گفت و گو بر روي موج اف. ام رديف ‌١٠٣.9 مگاهرتز بشنوند.

ـ سي و سه پل اصفهان در شگفتي ها

برنامه اين هفته شگفتي ها، تاريخچه و وضع كنوني سي و سه پل اصفهان را تشريح و بررسي مي كند.

سردبير برنامه شگفتي ها گفت: سي و سه پل در نوع خود شاهكار بي نظيري از آثار دوره شاه عباس اول صفوي است كه به هزينه و نظارت سردار معروف الله وردي خان بنا شده است و تاريخ ساخت آن ‌١٠٠٥-1011 هـ.ق است. علاقه مندان به اين برنامه مي توانند آن را چهارشنبه ‌٢٤ مهر ماه ساعت ‌٢٣:45 از راديو گفت و گو بر روي موج اف. ام رديف ‌١٠٣.9 مگاهرتز بشنوند.****راديو تجارت

اقتصاد جامعه شناسي در " عصر تجارت "

***راديو تجارت

ـ برنامه " عصر تجارت " كاري از گروه دانش و تجارت است كه هر روز هفته در ساعت ‌١٣:15 تا ‌١٤ بصورت مستقيم پخش مي‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، اين برنامه با موضوعات مختلف تجاري و اقتصادي و با حضور اساتيد دانشگاه تقديم علاقمندان به موضوعات اقتصادي شود . اقتصاد جامعه شناسي موضوع روزبيست و چهارم مهر ماه اين برنامه است . كارشناس علي اصغر سعيدي استاد دانشگاه است . برنامه " عصر تجارت " با اجراي خزرائي و تهيه كنندگي بنائي پخش مي شود .

ـ " يك حركت ، هزار بركت " با كار آفريني و دولت

برنامه " يك حركت ، هزار بركت " با موضوع كارآفريني و اشتغال زايي تهيه مي شود .اين برنامه روزهاي زوج هفته از ساعت ‌١٦:15 تا ‌١٦:45 دقيقه با سردبيري مهسا ميرچي پخش مي شود . در برنامه روز چهارشنبه بيست و چهارم مهر ماه نقش دولت در گسترش كار آفريني و جايگاه كار آفريني در سند چشم انداز پنج ساله دولت ، راههاي توسعه و موانع گسترش آن در كشور مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد . ميهمان برنامه مهندس محمد مجمودي كارشناس در امور كار آفريني حضور دارد و پاسخگوي سوالات است .

ـ " يك پرسش ، يك پاسخ " بهره وري

برنامه " يك پرسش ، يك پاسخ " عنوان برنامه اي از راديو تجارت است كه هر روز هفته از ساعت ‌١٣:45 دقيقه پخش مي شود . اين برنامه ‌١٥ دقيقه است و در هر روز گزارشگر برنامه با حضور در ميان مردم مسائل و مشكلات اقتصادي جامعه را به گوش مسئولان مي رساند . پاسخ مسئولان و كارشناسان برنامه نيز تكميل كننده صحبت ها است . در برنامه روز چهارشنبه بيست و چهارم مهر ماه بهره وري اقتصادي را بررسي ميكند در ادامه پاسخ مسئولان را مي شنويد .

ـ " ايران ‌١٤٠٤ " برنامه جديد شبكه تجارت

برنامه جديد " دانش و تجارت " كاري از گروه دانش و تجارت است كه روزهاي چهارشنبه هر هفته از ساعت ‌١٢ تا ‌١٣ روي موج اف ام رديف ‌١٠٧/٢ پخش مي شود . اين برنامه قصد دارد چشم انداز ايران در سال ‌١٤٠٤ را در موضوعات خدمات ، صنعت ، فرهنگ ، سياست و غيره بررسي نمايد . ايران ‌١٤٠٤ از كارشناسان خبره و مطلع در رابطه با وضوعات مطرح شده استفاده مي شود .

ـ " كليد " برنامه جديد راديو تجارت

جديد ترين برنامه در راديو تجارت برنامه اي با عنوان " كليد است كه هر روز بصورت روتين از ساعت ‌١٣:45 تا ‌١٤ پخش مي شود . اين برنامه ‌١٥ دقيقه اي قرار است به رمز و راز موفقيت در زندگي روز مره بپردازد و از همه مهمتر بعد تجاري و اقتصادي آن است كه يك فرد با استفاده از چه كليد هاي ميتواند در هاي موفقيت را بروي خود و ديگرا باز كند . اين برنامه به سردبيري مهسا مير چي ارائه مي شود .

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، ديگر برنامه هاي راديو تجارت در روز سه شنبه با ساعت پخش روي موج اف ام رديف ‌١٠٧/٢ از ساعت ‌٦ صبح تا ‌١٧ بعد از ظهر

صبح آمد : ساعت ‌٦:15 تا ‌٨

صبح و تجارت : ساعت ‌٨:15 تا ‌٩

مجله اقتصادي : ساعت ‌٩:15 تا ‌١٠

بازار خبر : ساعت ‌١٠:15 تا ‌١١

با مسئولان : ‌١١تا ‌١٢

انتهاي پيام
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن