تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821073182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران: نبايد پول هاي مملكت را صرف يارانه هاي بنزين كرد//در رفتارهاي ترافيكي با مردم تعارف نكنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران: نبايد پول هاي مملكت را صرف يارانه هاي بنزين كرد//در رفتارهاي ترافيكي با مردم تعارف نكنيم


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز:مهندس هاشمي با تاكيد براينكه نبايد پول هاي مملكت را صرف يارانه هاي بنزين كه نتايج آن مرگ بار است كنيم گفت: بايد درآمد هاي ملي صرف كارهاي اصولي و زير بنايي كشور از جمله توسعه ناوگان حمل ونقل عمومي شود.

به گزارش روز سه شنبه گروه اجتماعي باشگاه خبر نگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي در مراسم افتتاح مركز ثبت تخلفات نامحسوس در مركز كنترل ترافيك شهر تهران با بيان اين مطلب اظهار كرد: ترافيك امروز در نظر ما يك غول است كه از پادرآوردن آن برايمان بسيار سخت به نظر مي رسد اما در واقع غولي در كار نيست و ما از لجام گسيختگي روش ها مديريتي و نبود مديريت واحد شهري رنج مي بريم.
وي با تاكيد براينكه سرانه مالكيت خودور در كشور ما نسبت به كشورهاي ديگر بالا نيست ، تصريح كرد: سرانه مالكيت خودرودر كشور ما به ازاي هر 8 نفر يك خودرو است، حال آنكه در اكثر كشورهاي پيشرفته اين ميزان به ازاي هر5/1 الي 2 نفر يك خودرو بوده و در واقع آنچه سبب ايجاد ترافيك سنگين و آزار دهنده در تهران شده نبود سيستم يكپارچه و گسترده حمل ونقل عمومي است.

**رفتارهاي ترافيكي مردم با توجه به تمدن ديرينه ملت ايران قابل قبول نيست .

معاون شهرداري تهران افزود: وقتي در شهر 700 كيلومتر مربعي شهر تهران تنها 50 كيلومتر مترو وجود دارد پس اين شهر از نظر سيستم حمل ونقل عمومي فقير است.

مهندس هاشمي با تاكيد براينكه نبايد پول هاي مملكت را صرف يارانه هاي بنزين كه نتايج آن مرگ بار است كنيم گفت: بايد درآمد هاي ملي صرف كارهاي اصولي و زير بنايي كشور از جمله توسعه ناوگان حمل ونقل عمومي شود.
وي ادامه داد: با مردم تعارف نكنيم و واقعيت ها را بگوييم كه در رفتارهاي ترافيكي نيز مشكلات اساس داريم و رفتارهاي ترافيكي مردم با توجه به تمدن ديرينه ملت ايران قابل قبول نيست.
معاون حمل ونقل و ترافيك با اشاره به اينكه همچنان در كشور دچار فقر ترافيكي و فرهنگ هستيم گفت: سالانه در كشور شاهد 25 تا 30 هزار كشته و 300 تا 400 هزار مجروح هستيم در حاليكه اين آمار در ديگر كشورها وجود ندارد.
مهندس تشكري هاشمي با بيان اينكه اميدوارم اين صدا به گوش دولت و نمايندگان مجلس برسد گفت: امروز قوانين راهنمايي و رانندگي ما جنبه بازدارندگي ندارد و به رغم تلاش همه جانبه پليس باز با مشكل مواجه هستيم
.
** تنها با صدور قبض جريمه مساله فقر فرهنگي حل نخواهد شد

وي خاطرنشان كرد: تمام تلاش پليس در نهايت به چند برگه جريمه كه حتي پول يك ساندويچ هم نيست ختم مي شود در حاليكه رفتار نابهنجار برخي از رانندگان متخلف منجر به كشته شدن ديگر شهروندان مي شود و در واقع اين افراد به راحتي به خود اجازه مي دهند كه با جان و سلامتي مردم بازي كنند.
معاون شهردار تهران با تاكيد براينكه تنها با صدور قبض جريمه مساله فقر فرهنگي حل نخواهد شد گفت: تا كي يك جامعه بايد خسارات نبود قوانين بازدارنده را پرداخت كند و تنها با پرداخت ديه و برگ جريمه و بيمه شخص ثالث نمي توان رفتارهاي ناصحيح ترافيكي برخي ازرانندگان را اصلاح كرد.

**متاسفم كه قانون اخذ جرايم از دوره ششم مجلس متوقف شده

تشكري هاشمي همچنين با گله مندي ازنمايندگان سه دوره مجلس افزود: متاسفانه قانون اخذ جرايم از دوره ششم مجلس متوقف رها شده وهنوز اين قانون به تصويب نرسيده است كه اميدواريم مجلس هشتم اقداماتي جدي در راستاي تصويب اين قانون صورت دهد.
وبا تاكيد براينكه اكنون نيازمند قانوني بازدارنده براي كنترل تخلفات رانندگي هستيم گفت: اختلافات بايد كنار گذاشته شود و دولت كمك كند تا كمبودهاي موجود در حوزه حمل ونقل از قبيل اتوبوس تراموا و حتي مونوريل برطرف شود تا مردم مجبور به استفاده از وسايل نقليه شخصي خود نشود.
معاون شهردار تهران با اشاره به سفرهاي غير ضروري در سطح شهر مديريت تقاضاي سفر را ضعيف اعلام كرد و گفت: در اين مبحث نيز برنامه ريزي اصولي مشاهده نيم شود.
وي ايجاد شهر الكترونيك و تمركز زدايي در روش ها و خدمات ارايه شده، ايجاد مجتمع هاي خدمات محلي ، استفاده از امكانات و خدمات تحت وب و ارتقاي سطح آموزش را از جمله راهكارهاي اساس حل معضل ترافيك اعلام كرد.

**ايجاد فاصله معنا دار بين سه موج سفرها نه پول مي خواهد نه هزينه

معاون شهردار تهران اشاره به تغيير ساعات اداري گفت: برخي برنامه ها همچون ايجاد فاصله معنا دار بين سه موج سفرها نه پول مي خواهد نه هزينه بلكه تنها نيازمند تصميم گيري و برنامه ريزي است.
مهندس تشكري تاكيد كرد: نمي دانم چرا هيچ كس حاضر نيست تجربه ماه رمضان را دوباره تكرار كنيم حال آنكه اين طرح يك كار علمي است كه نتيجه آن با روان شدن نسبي ترافيك در مهرماه به اثبات رسيده است.
وي در ادامه از دولت خواستار تعمق بيشتر در تصميم گيري براي تغيير ساعات كاري ادارات و مدارس شد و گفت: اميد است با اين تصميم گيري ميليون ها ساعت از وقت و هزينه مردم به هدر نرود.
معاون شهردار تهران از دولت مردان خواستار تصميم گيري درست در مورد تغيير ساعات ادارت و مدارس شد.
معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران با بيان اينكه نصب دوربين هاي كنترل سرعت در بزرگراه ها در دستور كار مديريت شهري است افزود: در فاز نخست اين دوربين ها در بزرگراه نيايش نصب و راه اندازي شده اند و در مرحله بعدي در ساير بزرگراه ها از جمله بزرگراه صياد شيرازي نصب خواهند شد.
مهندس تشكري تاكيد كرد: دوربين هاي مذكور ساخت صنعتگران داخلي كشور است كه با 50 درصد از نرخ دوربين هاي ساخت خارج از كشور و با كارايي بالاتر در بزرگراه هاي شهر نصب مي شود.
معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: با نصب اين دوربين ها نظارت با دقت بيشتري صورت مي گيرد چنانچه دوربين ها ضريب خطايي بسيار اندكي دارد و صحت عملكرد آنها بيش از 95 درصد است./120
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن