تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821060103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام جمعه موقت تهران:گزارش البرادعي يك فتنه جديد است


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: امام جمعه موقت تهران:گزارش البرادعي يك فتنه جديد است
امام جمعه موقت تهران در روز قدس با بيان اينكه مهمترين وظيفه امت اسلا‌م اين است كه موضوع فلسطين را از كانون توجهات خود بيرون نكنند ، تاكيد كرد كه ريشه اكثر نهضت هاي مردمي در شرق و غرب جهان از جمله انقلا‌ب ايران به مقاومت فلسطينيان مربوط است . ‌
آيت الله هاشمي رفسنجاني در خطبه هاي نماز جمعه ديروز تهران ضمن قدرداني از حضور پرشور مردم ايران در راهپيمايي روز قدس، موضوع فلسطين را مسئله محوري و اصلي دنياي اسلا‌م و جهان خواند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ابتكار روز جهاني قدس را كاري بزرگ و كم هزينه در طول 30 سال گذشته انقلا‌ب خواند و با اشاره به انعكاس وسيع آن در عرصه جهاني گفت: البته توطئه ها و مقاومت هاي فراواني مي شود كه اين شعله منور را خاموش كنند اما تا به حال نتوانسته اند انشاء الله از اين پس نيز نخواهند توانست.
رئيس مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: در نقطه مقابل مردم فلسطين با افتخار با فقر و مرارت و دادن شهيد و زنداني و مجروح سنگ تمام گذاشتند و اين مقاومت گرچه فراز و نشيب داشته ولي تداومش تحسين برانگيز است. رئيس مجلس خبرگان با بيان اينكه سازمان ملل هم نه تنها هيچ افتخاري ندارد بلكه مسئوليت گراني در سوء عمل و رفتار بسيار بد برعهده دارد ادامه داد: اولين جنايت سازمان ملل اين بود كه فلسطين را رسما به صورت رياكارانه تقسيم كرد . ‌وي با تاكيد بر اينكه اين نوع تقسيم بسيار جابرانه است ادامه داد : از ديگر كارهاي زشت سازمان ملل در طول اين مدت اين است كه قطعنامه هاي آبكي به نفع فلسطين و گاهي به نفع اسرائيل صادر مي كند و هيچ پيگيري نمي كند كه اجرا شوند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه هيچ كشوري تا كنون به اندازه اسرائيل قطعنامه هاي سازمان ملل را نقض نكرده است، به رفتار دوگانه شوراي امنيت با ايران در برابر قطعنامه ها اشاره كرد.
وي با اشاره به نقش آمريكا و فرانسه در تربيت دانشجو و ساخت نيروگاه براي اسرائيل گفت: فرانسه جنايت بزرگي كرد به اسرائيل نيروگاه آب سنگين داد و آنها سالا‌نه مقدار زيادي پلوتونيوم توليد مي كنند، در مقالا‌ت خوانده ام هفته اي يك كيلو و 200 كيلوگرم به عبارتي سالي 60 كيلوگرم پلوتونيوم توليد مي كنند كه با آن مي توانند سالي 8-7 بمب هسته اي بسازند كه ساخته اند.وي در باره حمايت غرب از اسرائيل گفت :‌آنها مقدمتا يك كار استعماري كرده اند اما اين كار دامن خود آنها را خواهد گرفت.وي با بيان اينكه فلسطيني ها را بايد خيلي تقديس كرد ادامه داد: ريشه اكثر نهضت هاي مردمي در شرق و غرب جهان به فلسطيني ها بر مي گردد از جمله انقلا‌ب ايران. ‌
آيت الله هاشمي رفسنجاني ادامه داد : ما مي دانيم چقدر از مجاهدت هاي آنها الگو و درس گرفتيم و ما تنها نيستيم اكثر كشورهاي جهان اسلا‌م از مقاومت فلسطين الگو گرفته اند. آنچه در لبنان در چند سال اخير ديديد كانون اصلي آن مسئله فلسطين بود و شايد اين تقدير الهي است كه توسط فلسطينيان مشعل مقاومت در سراسر جهان مشهود باشد.

مخلوط كردن بحث موشكي با موضع هسته اي حركت ظالمانه اي است
رئيس مجلس خبرگان با اشاره به گزارش اخير البرادعي درباره موضوع هسته اي كشورمان گفت: در گزارش البرادعي بحث موشكي ايران با موضوع هسته اي مخلوط شده و اين حركت ظالمانه اي است كه ارتباطي به يكديگر ندارد و اين يك فتنه جديد است. ‌
آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجلس خبرگان و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در خطبه ديروز نماز جمعه تهران با بيان اين مطلب اظهار داشت: مبحث موشكي ايران از زمان جنگ آغاز شده و كم كم پيشرفت كرده و راه خود را مي رود.وي افزود: ايران در جنگ تحميلي نيز از موشك فقط هر از چند گاهي استفاده مي كرد به دليل اينكه موشك كور است و تصميم ندارد و ما براي دفاع تنها گاهي از آن استفاده مي كرديم. آيت الله هاشمي رفسنجاني ادامه داد: صنعت موشكي يك صنعت مقبول نظامي و دفاعي است.
خطيب نماز جمعه تهران دربخش ديگري از سخنانش گفت: گرچه امروز به خاطر گرجستان قدري فضاي جهاني آرام است اما به هر حال اين آتش زير خاكستر است و ديپلماسي فعال و مدبرانه اي را بايد پيگيري كنيم تا جواب سئوالا‌ت بي ربط آنان را بدهيم .
وي با بيان اينكه مقاومت حق ملت ايران است، اظهار داشت: به كشورهاي غربي و آمريكا كه سردمدار است عرض مي كنم كه همان پيش بيني هايي كه در جنگ داشتيد ، امروز گريبان شما را گرفته است .
آيت الله هاشمي رفسنجاني خاطر نشان كرد: اصولا‌ هر حركت استكباري، سلطه طلبانه و ظالمانه در طبيعت جهاني كه خداوند نظاره گر آن است نمي تواند موفق باشد، لذا بهتر است تا اين اندازه خود را در منطقه خاورميانه آلوده نكنيد و به ملت ايران نيز ستم روا نداريد، چرا كه اين ملت ثابت كرده كه در سخت ترين شرايط ايستادگي مي كند.
خطيب نماز جمعه امروز تهران خطاب به زورگويان جهان افزود: مطمئن باشيد كه خداوند همه چيز را زير نظر دارد و هر جنايت و ظلمي را در موقع خودش كيفرمي دهد و ما به حمايت خداوند اطمينان داريم و رفتار ما نيزشاهد اين اطمينان است و ما امور خود را به خوبي گذرانده و باز هم خواهيم گذراند. آيت الله هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خود در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس قطعه بسيار ارزشمند تاريخ ماست كه تكرار نمي شود.
رئيس مجلس خبرگان تصريح كرد: مسئله اين است كه يك ملت مظلوم با دست خالي و با اهداف عالي و حمايت از محرومان به ميدان آمد و در شرايط عجيب بلواي تبليغاتي ، موفقيت را از آن خود كرد.وي تاكيد كرد: همه كساني كه مي خواهند از دفاع مقدس بگويند بايد تلا‌ش كنند واقعيت را بگويند چرا كه تمامي اين واقعيت ارزشمند است و اينكه گروهي آن را مصادره كنند و در تاريخ دست ببرند چه نفعي دارد ؟
آيت الله هاشمي رفسنجاني خاطر نشان كرد: مراقب باشيم كه اين قطعه تاريخ را براي قرن هاي آينده و در پيشاني تاريخ خود حفظ كنيم.

اسرائيليان مردم به شمار نمي روند ‌
‌علي اكبر ناطق نوري عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام سخنران پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران، خطاب به حاضران در نماز جمعه روز گذشته تهران در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه گفت:‌همه اسرائيليان عضو ارتش غاصب اسرائيل هستند و "مردم" به شمار نمي‌‌روند. چون سالا‌نه مورد آموزش نظامي قرار مي‌‌گيرند. اطلا‌ق "مردم" به چنين جنايتكاراني غلط و نابه‌‌جا است چون آنها نيروهاي متجاوز به "مردم" هستند و نه "مردم." ‌
به گفته وي، طرح وطن گريني جمعي از يهوديان بي هويت براي مقابله با اسلا‌م، تسلط بر منطقه خاورميانه كه مركز بخش اعظم انرژي جهان است و سلطه بر مديريت كل جهان، ارائه شده است و سازمان جهاني صهيونيستي اين طرح را ارائه كرده است. چه آنكه يكي از بنيانگذاران صهيونيسم جهاني گفته است آن بخش از يهوديان كه در اقتصاد ما نقش ندارند و از نژاد "اسلا‌و" مي‌‌باشند و فقير هستند؛ لا‌زم است در يك سرزمين خارج از اروپا اسكان داده شوند. براي آنكه اروپا از اقليت يهودي فقير و تهي است راحت شود و آنها از اين جمعيت مازاد به سود اميال و خواسته‌‌هاي خودشان استفاده ‌كنند.
ناطق نوري اين مساله را مقدمه حاكميت دولت صهيونيستي بر محدوده نيل تا فرات دانست و افزود:‌‌ آنها سه هدف كوتاه مدت "گرفتن فلسطين و تشكيل رژيم صهيونيستي"، هدف ميان مدت "سلطه بر خاورميانه تشكيل حكومت از نيل تا فرات" و هدف بلند مدت "ايجاد زمينه برتري و سيادت قوم يهوديان بر جهان" را دنبال مي‌‌كنند. اين اعتقاد ديني آنهاست. همچنين جريان تلفيقي مسيحي صهيونيستي از جمله حاكمان آمريكا نيز چنين اعتقادي دارند. آنها خواهان تسلط بر جهان تا پيش از ظهور مسيح هستند.
رئيس بازرسي ويژه دفتر مقام معظم رهبري با بيان اينكه صهيونيست‌‌ها، برخي كشورهاي عربي را در سيطره خود گرفته و آنها را بي‌‌خاصيت كرده‌‌اند، به تعبيري از شهيد مطهري در اين باره اشاره كرد و گفت:‌‌ حتي اگر يك نامسلمان فرياد بزند كه به دادش برسند، بايد به آنها كمك كرد. چه رسد به ملت مسلمان.وي از شرايط سخت و محاصره اقتصادي مردم حاضر در نوار غزه سخن گفت كه در تحريم مواد غذايي و دارويي در ماه مبارك رمضان قرار داشته‌‌اند.
وي با بيان اينكه "جنبش مقاومت" رژيم صهيونيستي را به رسميت نشناخته و حتي طرح انگليس‌‌ها براي دوپاره شدن كشور "اسرائيل" و "فلسطين" را نپذيرفته است، گفت: دو مفهوم "جهاد" و "شهادت" رژيم صهيونيستي را به وحشت انداخته است. چون اين واژه‌‌ها ميان "جنبش مقاومت"، موضوعيت يافته و به كابوسي براي صهيونيست‌‌ها تبديل شده است.
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن