تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820844666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سياستي به نام يك بام و چند هوا


واضح آرشیو وب فارسی:موج: سياستي به نام يك بام و چند هوا
در حالي كه با اعلام رسمي كانديداتوري كروبي از سوي حزب اعتماد ملي موضع گيري اكثر جريان هاي دوم خردادي نسبت به همراه بودن با وي يا نزديك شدن به خاتمي مشخص شده ، حزب كارگزاران سازندگي با به كارگيري سياستي دوپهلو سعي در پنهان نمودن موضع رسمي خود دارد.

به گزارش رجانيوز به نقل از شبكه ايران ،غلامحسين كرباسچي دبيركل حزب كارگزاران سازندگي كه چندي پيش از رويه حزب مشاركت و سازمان مجاهدين در تخريب چهره مهدي كروبي انتقاد كرده بود ، در آخرين اظهار نظرش كه به نقل از اكبر منتجبي (روزنامه نگار اصلاح طلب) در خبرگزاري ها منعكس شد ، در مورد انتخابات گفت : اگر خاتمي و كروبي با هم در انتخابات شركت كنند ، قطعا از كروبي حمايت مي كنم .

البته اظهار نظر كرباسچي زياد به مذاق جهانبخش خانجاني عضو شوراي مركزي اين حزب خوش نيامد.

وي با بيان اينكه احتمالا سخنان كرباسچي "از سر شوخي بيان شده" اين اظهار نظر را موضع گيري قطعي حزب كارگزاران ندانست.

با اين حال و در شرايطي كه هنوز چند دقيقه اي از انتشار سخنان كرباسچي نمي گذشت، اسماعيل گرامي مقدم سخنگوي حزب اعتماد ملي در واكنش به اعلام حمايت غلامحسين كرباسچي از كانديداتوري كروبي ، به نمايندگي از اعتماد ملي و دبيركل آن از كرباسچي قدرداني كرد.

البته دبيركل حزب كارگزاران دقايقي بعد از اين قدرداني كمي لحن سخنانش را تغيير داد .

وي كه با خبرگزاري فارس گفتگو مي كرد با بيان اينكه "موضعي كه در محفل بيان مي شود با بيان رسمي سياسي متفاوت است" ، گفت : تمام حرف آن جلسه اين بود كه نبايد هرگز حالتي پيش بيايد كه بين خاتمي و كروبي رقابتي ايجاد شود.

البته پيش از آنكه كرباسچي سخنانش را اصلاح كند اكبر منتجبي چنين تغيير در گفتاري را پيش بيني كرد.

وي با بيان اينكه "خود آقاي كرباسچي ميداند كه اين حرف ها را زده است" ، به فارس گفت : كرباسچي از كروبي حمايت كرد اما شايد بعدا نظرش عوض بشود.

البته در اين كشاكش خانجاني به نكته ديگري نيز اشاره كرد.

وي در مورد موضع گيري حزب كارگزاران نسبت به كانديداهاي مطرح جناح اصلاح طلب گفت : در حال حاضر محورهاي مورد بررسي در حزب و كارگروه اصلاح طلبان مباحث كلي مربوط به اين جريان و شرايط انتخابات رياست جمهوري دهم است و تا كنون بحثي جزيي در خصوص مصادق انتخاباتي اصلاح طلبان به ميان نيامده است.به بيان بهتر كارگزاران از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نكرده است.

اما نگاه به سخنان سخنگوي رسمي حزب كارگزاران ،نشان مي دهد حقيقت بر خلاف آن چيزي است كه جهانبخش خانجاني مي گويد.

سخنگوي حزب كارگزاران چندي پيش در گفتگو با ارگان رسمي اين حزب از خاتمي به عنوان برگ آس انتخابات ياد كرد و با اشاره به تلاش هاي حزب كارگزاران براي حضور خاتمي در انتخابات گفت : طرفداران و حاميان آقاي خاتمي و شخص ايشان بايد منت بگذارند و براي حل چالش‌هاي داخلي و بين‌المللي كشور وارد صحنه شوند.

البته مرعشي در پايان گفتگويش به اين سئوال خبرنگار روزنامه كارگزاران كه «آيا مواضع اعلامي شما در اين مصاحبه در قبال آقاي خاتمي با اجماع درون اعضاي حزب كارگزاران همراه است؟»، پاسخ مثبت داد و گفت : «موضع حزب كارگزاران در انتخابات رياست‌جمهوري، همين مطالبي است كه من اعلام كردم. البته ممكن است اشخاص به اشكال مختلفي طرح موضوع كنند، اما مواضع حزب همين مطالبي است كه من عنوان كردم.»

در حالي كه دبير كل حزب كارگزاران به كروبي رغبت نشان مي دهد و از طرفي ديگر برخي از اعضاي بلندپايه اين حزب از خاتمي سخن مي گويند و عده اي نيز معتقدند كه هنوز اين حزب سياست خاصي در قبال كانديداها ندارد برخي رسانه هاي خبري از تمايل حزب كارگزاران! به كانديداتوري محمد علي نجفي و حسن روحاني پرده برداشتند.

سياست يك بام و چند هوايي كارگزاران بيش از آنكه موضع انتخاباتي اين حزب باشد يكي از مولفه هاي ايدئولوژيك تكنوكرات ها است ، بنابراين از موضع گيري هاي متناقض آنان نبايد تعجبي كرد.

نظرات كاربران:
 دوشنبه 18 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن