واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: در جلسه نقد و بررسي فيلم «مارادونا» عنوان شد؛ خبرگزاري فارس: «عادل فردوسيپور» گفت: ما نسلي هستيم كه با مارادونا زندگي كردهايم، اين بازيكن همه جهانيان را تحت تاثير قرار داد و ديدن تصاوير و گلهاي وي بر روي پرده سينما ميتواند باز هم براي مخاطبان جذاب باشد. به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي، نخستين نشست نقد و بررسي فيلمهاي خارجي (قبل از اكران عمومي) با حضور «سعيد قطبيزاده» منتقد سينما، «عادل فردسي پور» كارشناسي فوتبال و «كيوان كثيريان» منتقد سينما با نمايش فيلم مارادونا ساخته ماركوريسي برگزار شد. بنا بر اين گزارش، عادل فردوسيپور كارشناس فوتبال در جلسه نقد و بررسي فيلم مارادونا گفت: ما نسلي هستيم كه با مارادونا زندگي كردهايم، اين بازيكن به تنهايي آرژانتين را قهرمان جام جهاني 86 مكزيك كرد و همه جهانيان را تحت تاثير قرار داد. ديدن تصاوير و گلهاي وي بر روي پرده سينما ميتواند باز هم براي مخاطبان جذاب باشد. سعيد قطبيزاده منتقد سينما نيز در اين نشست افزود: اسطورههاي امروز تك ساحتي نيستند و شايد جنبههاي مردمي بيشتري نسبت به گذشته دارند. در واقع ميتوان گفت امروزه اسطورهها مثل مردم عادي ميتوانند اشتباه كنند و اين اشتباهات تاثير چنداني در كاهش محبوبيت آنها ندارد. وي ادامه داد: بررسي تصاوير مارادونا در طول سالهاي گذشته نشان ميدهند كه وي توانايي زيادي نيز در امر بازيگري داشته و دارد. حتي زمين خوردنهاي وي نيز نمايشي است و برخي مواقع دوربينهاي مختلف را تحت تاثير عكسالعملهاي خود قرار داده است. فردوسيپور در ادامه اظهار داشت: توانايي فني مارادونا به قدري بالا بود كه محبوبيت وي بر اساس آن شكل گرفت و وقايع بعدي زندگياش نتوانست اين تصوير را در بين مخاطبان مخدوش كند. مجري و تهيهكننده برنامه تلويزيوني «نود» در جمع اهالي رسانههاي جمعي و منتقدان سينما تصريح كرد: فيلم مارادونا وقايع مهمي از زندگي اين شخصيت را در بر ميگيرد از جمله دوپينگ اين شخصيت در جام جهاني 94، فيلم اين مسئله را سياسي ديده اما من به اين جريان چندان سياسي نگاه نميكنيم و معتقدم مارادونا ظرفيت رفتن به سوي تباهي را داشت. وي خاطرنشان كرد: مارادونا زندگي شفافي دارد و به نوعي تمام وقايع زندگي وي در معرض ديد مخابان و رسانهها بوده است اين نكته را در فيلم نيز شاهديم. اما اسطورهاي مثل پله، تا حدودي در زندگي شخصي سياست دارد و تصوير مثبتي در افكار عمومي از خود به جاي گذاشته است، من معتقدم رويه زندگي شخصي مارادونا اشتباه بوده است. فردوسيپور با اشاره به اينكه در طول سالهاي اخير بسياري از استعدادهاي جوان عرصه فوتبال را مارادوناي جديد مينامند، افزود: به نظر ميرسد كه هيچ كدام از اين ستاره از ظرفيت مارادونا شدن برخوردار نبودند، چون مارادونا در زمين فوتبال اعجاب انگيز بود. البته هماكنون ليونل مسي اين اميدواري را ايجاد كرده كه شايد مارادونايي جديد را در زمين فوتبال ببينيم. قطبيزاده در ادامه بحث اظهار داشت: برخي از سكانسهاي فيلم مارادونا واقعا تاثيرگذار است از جمله سكانسي كه در ميان افراد رواني قرار گرفته و هيچ كدام باور نميكنند كه وي مارادونا است و يا سكانس پاياني فيلم كه در زمين گلف ميافتد به خوبي شاهد سقوط اين اسطوره ورزشي هستيم. كيوان كثيريان منتقد سينما نيز در اين نشست ادامه داد: ساخت فيلمهايي بر اساس شخصيتهاي شناخته شده تاريخي و ورزشي سخت است چون فيلمساز موظف است برخي از وقايع زندگي اين شخصيتها كه جذابيت دراماتيك بيشتري دارند را گلچنين كنند و به همين دليل ممكن است از برخي وقايع غافل ماند كه به نظر من در اين فيلم جام جهاني 90 و بازيهاي مارادونا در اين جام ناديده گرفته شده است. وي تصريح كرد: شخصيتهاي متناقض و چند وجهي معمولا براي سينما جذاب ترند، مارادونا از جمله اين شخصيتهاست كه زندگي دراماتيكي دارد. نشستهاي نقد و بررسي فيلمهاي خارجي اكران سينماهاي كشور قبل از نمايش عمومي در سالن سينمايي بنياد سينمايي فارابي برگزار ميشود. انتهاي پيام/
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 390]