تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820880428




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مسئول در وزارت علوم: خوابگاه هاي دانشگاهي دو برابر شده است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: يك مسئول در وزارت علوم: خوابگاه هاي دانشگاهي دو برابر شده است
چندي پيش رييس دانشگاه الزهرا اعلام كرده بود كه به علت كمبود خوابگاه از پذيرش دانشجويان خوابگاهي در سال تحصيلي 87_88 معذوريم كه در اينباره معاون طرح و توسعه وزير علوم، تحقيقات و فناوري از بهره برداري 63 خوابگاه جديد تا پايان سال 88 خبرداد و گفت:با توجه به بودجه قابل قبولي كه در سال 87 براي احداث خوابگاه دانشجويي اختصاص داده شده است ، تا پايان سال آينده، 63 خوابگاه جديد به دانشگاه ها واگذار مي شود.
رزاقي، معاون طرح و توسعه وزير علوم، تحقيقات و فناوري در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: در ابتداي تشكيل دولت نهم طرح هايي وجود داشت كه متوقف شده بود يا كند پيش مي رفت كه تلاش كرديم براي آنها بودجه مصوب كنيم كه در شش ماه دوم سال 84 اين كار انجام شد به طوريكه در سال 85 حدود هفت خوابگاه به سرانجام رسيد كه در سال 86 اين تعداد به 10 خوابگاه و امسال هم حدود 13 خوابگاه خواهد شد كه متوسط احداث خوابگاه ها نسبت به 20 سال قبل حدود نه خوابگاه در هر سال بوده است.
وي در خصوص احداث خوابگاه هاي جديد نيز گفت: در سال 87 بودجه بسيار زيادي نسبت به گذشته مصوب شد و تصويب گرديد و ساخت حدود 63 خوابگاه جديد براي دانشگاه شروع شده كه اميدواريم در سال 88 به ثمر برسد.
رزاقي با اشاره به خوابگاه هاي فرسوده افزود: ساختمان هايي كه به صورت عموم استفاده مي شود فرسودگي زيادي دارد كه بودجه آنها در بودجه تعمير و تجهيز كل دانشگاه كه از جمله خوابگاه است ،در نظر گرفته ايم كه اين اعتبارات نسبت به گذشته دو برابر شده كه به تشخيص دانشگاه اين بودجه در فضاي آموزشي و تعميرات اختصاص داده مي شود.

در ادامه دكتر محمود ملاباشي،معاون دانشجويي وزارت علوم و تحقيقات نيز تصريح كرد: در حال حاضر 42 درصد پوشش خوابگاهي وجود دارد كه به بالاي 50 درصد هم افزايش پيدا خواهد كرد.
وي افزود:همه دانشگاه ها بر اثر اضافه شدن ظرفيت پذيرش كمبود خوابگاه را احساس مي كنند ،دانشگاه الزهرا نيز دچار كمبود خوابگاه دانشجويي است.
وي گفت: دانشگاه هاي كشور با بودجه اي كه در صندوق رفاه برايشان در نظر گرفته شده مي توانند توسط وام وديعه مسكن، ساختماني را در بيرون از دانشگاه اجاره كنند.
ملاباشي تصريح كرد: وضعيت خوابگاه ها در حال حاضر خوب است به گونه اي كه 42 درصد پوشش خوابگاهي داريم يعني از هر 100 دانشجو كه در دانشگاه هستند 42 نفر در خوابگاه ها مستقر هستند.
دكتر ملاباشي خاطرنشان كرد: در نظر است تا 50 درصد از خوابگاه ها در سال جاري افتتاح شود./
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن