تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بجا، نيكوكارى، نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوش بختى تبديل و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816276803




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهواحدهاي كوچك تجاري تضميني براي گردش پول


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: نگاهواحدهاي كوچك تجاري تضميني براي گردش پول
توسعه اقتصادي و ايجاد و راه‌اندازي بخش‌ها و مراكز كوچك تجاري براي بهبود وضعيت مالي و پولي جامعه و در نهايت تقويت جايگاه اقتصاد بين‌المللي يك كشور از جمله راه‌كارهايي است كه بسياري از كشورهاي دنيا آن را به عنوان الگويي تحت عنوان رونق واحدهاي كوچك تجاري اجرايي كرده‌اند.


در برخي از نقاط دنيا از جمله آمريكا كه كارآفرين به اسبي كه گاري اقتصاد آمريكا را مي‌كشد، تعبير مي‌شود، دفاتر واحدهاي كوچك تجاري كه زير نظر بخش‌هاي اقتصادي و قدرتمندتر و با حمايت آنها بقا و دوام خود را تقويت و تضمين مي‌كنند، با ارائه كمك‌هايي به كارآفريناني كه طرح‌هاي اقتصادي توجيه شده دارند، اجازه رشد و نمو و تبديل به يك قطب اقتصادي مي‌‌دهند تا علاوه بر ايجاد اشتغال و بهره‌وري اقتصادي جامعه نيز كمك شاياني كنند.
بخشي از اين كمك‌ها در راستاي تامين بودجه و دادن وام‌هاي كم‌خطر براي وام‌دهنده در راستاي راه‌اندازي واحدهاي جديد تعريف شده است. بخش ديگري از آن نيز به كارهاي كارشناسي در مورد واحد‌هايي كه قصد توسعه دارند يا با ورشكستگي روبه‌رو شده‌اند، اختصاص پيدا مي‌كند.
وام‌هاي كم خطر
يكي از بهترين انواع وام در ايالات متحده استفاده از وام 7 (a) است. اين وام پايه‌اي‌ترين وامي است كه بخش حمايت از مراكز كوچك تجاري آمريكا (SBA) در اختيار واحدهاي كوچك تجاري قرار مي‌دهد. البته نبايد اين نكته را فراموش كرد كه 7 (a) وام نيست، بلكه تضميني است كه بخش حمايت از مراكز كوچك تجاري آمريكا به شركت‌هاي وام دهنده مي‌دهد تا وام را در اختيار درخواست‌كنندگان قراردهند.
معمولا شركت‌هاي وام‌دهنده پس از بررسي دقيق شرايط درخواست كننده وام و با توجه به موقعيت خود و بر اساس ضوابط و قوانين موجود، تصميم مي‌گيرند كه يا به طور مستقل وام را در اختيار درخواست‌كننده قرار دهد يا از طريق بخش حمايت از مراكز كوچك تجاري آمريكا و با دريافت تضمين‌هاي معتبري كه اين بخش به آنها مي‌دهد، اقدام به ارائه وام به متقاضي واجد شرايط كنند.
اين مورد بيشتر در مواقعي اتفاق مي‌افتد كه وام دهنده با توجه به شواهد، چندان نسبت به سرانجام طرح‌هاي اقتصادي ارائه شده احساس امنيت نمي‌كند و تمايل ندارد با وجود توجيه‌هايي كه بخش حمايت از مراكز كوچك تجاري آمريكا آنها را با كارشناسي ارائه كرده است، خود را به مخاطره بياندازد؛ در نتيجه از SBA درخواست تضمين وام مي‌كند تا كاملا مستقل عمل نكرده باشد.
ضمانت‌هاي بخش حمايت از مراكز كوچك تجاري آمريكا به گونه‌اي است كه وام دهنده مطمئن خواهد بود اگر وام گيرنده، اقساط خود را به موقع پرداخت نكند، دولت پول وام دهنده را، تا‌درصدي كه از سوي SBA تضمين شده، پرداخت خواهد كرد.به اين ترتيب شرايط و فضاي لازم براي عملي شدن طرح‌هاي اقتصادي، مستقل شدن افرادي كه از تجربه و شرايط لازم براي اين منظور برخوردار هستند، ايجاد فضاي اقتصادي امن و ... فراهم مي‌شود.
پيامد اجراي اين استراتژي در آمريكا به قدري رضايت بخش بود كه اروپا و بسياري از كشورهاي آسيايي نيز از اين روش به عنوان الگوي رونق واحدهاي كوچك تجاري بهره‌ جستند و همين موضوع حتي به زنان جوامع مختلف اجازه داد تا بتوانند با آرامش بيشتري براي استقلال مالي و مديريتي خود در جامعه برنامه‌ريزي كنند.
آمارها حاكي از اين موضوع است كه در سال 1997 ميلادي تنها 14‌درصد از مراكز تجاري كوچك و بزرگ ايالات متحده آمريكا توسط زنان اداره مي‌شد، اما در اواخر سال 2002 و اوايل سال 2003 ميلادي شمار زناني كه پست‌هاي بالا را تصاحب كرده‌اند و مديريت مراكز مالي و تجاري را بر عهده گرفته‌اند، دو برابر شد. هم اكنون نيز 8/28‌درصد از موسسه‌هاي كوچك و بزرگ توسط زنان اداره مي‌شود.
اينك مديران زن با بهره‌گيري از علم روز دنيا و سياست‌هاي كاري مناسب و اعتباري كه كارشناسان بخش حمايت از مراكز كوچك تجاري آمريكا به عملكردهاي آنان بخشيده است، توانسته‌اند شمار نيروي كار و سطح درآمد شركت خود را 5/2 برابر ميانگين رشد موسسات كشور افزايش دهند.
همچنين آمارها نشان مي‌دهد كه پس از شكل گرفتن بخش حمايت از مراكز كوچك تجاري آمريكا، در حال حاضر فرصت‌هاي شغلي ايجاد شده از سوي زنان مدير بيشتر از مردان مدير است. تعداد شاغلان در مراكز مالي مختلفي كه توسط زنان اداره مي‌شود 3/76‌درصد رشد داشته است. ضمن اينكه حضور زنان در عرصه‌هاي اجتماعي و بازرگاني علاوه بر اينكه باعث رشد سودآوري اقتصادي آمريكا ‌شده است، با ايجاد فرصت‌هاي شغلي بيشتر تا حد زيادي معضل بيكاري در اين كشور را برطرف كرده است.
به گزارش مركز آمار و اطلاعات زنان ايالات متحده، در حال حاضر زنان اين كشور در تمام عرصه‌ها، از شركت‌هاي عمراني گرفته تا مراكز تجاري و بازاريابي حضور فعال دارند و در تمامي عرصه‌هاي شغلي حداقل يك زن قدرتمند ديده مي‌شود. به طوري كه طي چند سال گذشته بيش از 1500 مركز تجاري و بازرگاني كوچك توسط زنان حداقل در پنج ايالت راه‌اندازي شده است و ‌به همين دليل 50‌درصد از وام‌هاي بانكي كه مبلغ آنها براي راه‌اندازي تجارت‌هاي كوچك مناسب بود، به زناني داده شد كه خود را براي حضور در عرصه‌هاي اقتصادي و صنعتي آماده مي‌كردند.
جوي آت، يكي از پژوهشگران اين مركز با اعلام اين كه دسترسي به سرمايه براي راه‌اندازي و رشد يك تجارت كوچك ضروري است، اظهار مي‌كند: «راه‌اندازي تجارت‌هاي كوچك توسط زنان تنها در پنج ايالت آمريكا باعث شد تا نياز اين منطقه به سرمايه، بيش از ديگر ايالات باشد كه بخش مشخصي از آن توسط مراكز دولتي و ساير آنها توسط موسسات وام‌دهي خصوصي تامين مي‌شد.»
مسوول يكي از موسسات تجاري كوچك در مورد نرخ رشد درآمد خود طي چندين سال اخير مي‌گويد: «شركت من از آغاز سال 2003 كار خود را شروع كرد. در آن زمان درآمد ماهانه ما، سه‌هزار دلار بود، اما با گذشت زمان و توسعه فعاليت شركت، سطح درآمد ماهانه به مرز 60هزار دلار رسيد، در حالي كه هنوز زمينه‌ مناسب بسياري براي رشد و جذب نيروي كار دارد و مي‌تواند علاوه بر ايجاد فرصت شغلي، پول كلاني را در چرخه‌هاي مالي جامعه به جريان درآورد.» به دنبال اعلام نتايج تحقيقات مركز اطلاعات و آمار زنان مبني بر رشد سريع سطح درآمد و ميزان فعاليت‌هاي تجاري زنان در آمريكا، بسياري از مراكز مالي اعلام كردند اعتبار تخصيص داده شده به موسسه‌هاي مالي زنان را تا 10 سال آينده از 5ميليارد دلار به 20ميليارد دلار خواهند رساند كه به اين ترتيب افزايش گردش پول در جامعه بيش از پيش فراهم خواهد شد.
منبع: اكونوميست
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن