واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: وقتى تروريست ها روزنامه نگار مى شوند "اخبار ويژه" کيهان وقتى تروريست ها روزنامه نگار مى شوند وكيل مدافع دو متهم كه به دليل انجام عمليات تروريستى و اقدام عليه امنيت ملى به اعدام محكوم شده اند. تبليغات رسانه هاى غربى را در اين باره كه اين دو تروريست روزنامه نگار بوده اند، بى اساس دانست و هرگونه فعاليت روزنامه نگارانه توسط آنها را تكذيب كرد. محمد صالح نيكبخت در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بيان اينكه اتهام عدنان حسن پور و هيوا بوتيمار موكلان وى به هيچ وجه مطبوعاتى يا مربوط به فعاليت هاى حقوق بشرى نيست، تأكيد كرد: عدنان حسن پور، روزنامه نگار نيست. حتى يك خط هم در روزنامه اى ننوشته است و هيوا بوتيمار نيز تنها مدتى با يك روزنامه محلى همكارى كرده است. برخى پايگاه هاى اينترنتى وابسته به ضدانقلاب و در رأس آنها روز آنلاين طى روزهاى اخير تلاش فراوانى به عمل آورده اند كه اين دو متهم را روزنامه نگار و مجازات آنها را نيز در راستاى پروژه اى براى محدود ساختن آزادى بيان و برخورد خشن با اهالى فرهنگ(؟!) جلوه دهند. شبكه اى با طرح كهنه ! يك هفته پس از آنكه «بهروز غريب پور» در پى افشاگرى هاى مستند روزنامه «كيهان» مجبور به كنار رفتن از مديريت عامل «خانه هنرمندان ايران» شد، شبكه دوم صدا و سيماى جمهورى اسلامى ايران، از وى در برنامه «خانه اى با طرح نو» به عنوان «ميهمان ويژه» دعوت كرد و او را به عنوان يك شخصيت بى نظير هنرى ستود! برنامه زنده تلويزيونى «خانه اى با طرح نو» كه هرشب به مدت 19دقيقه از شبكه دوم سيما پخش مى شود، چهارشنبه شب (10مردادماه) به مديرعامل سابق «خانه هنرمندان ايران» امكان داد تا به تبليغ آثار هنرى و زندگى خانوادگى خود بپردازد. درحالى كه برخى از نمايندگان مجلس شوراى اسلامى نظير خانم لاله افتخارى و آقاى يحيى زاده در سؤالات مشروحى از وزراى فرهنگ و ارشاد اسلامي، اطلاعات و كشور، خواستار توضيح جامع پيرامون دلايل عدم نظارت و برخورد قانونى با عملكرد خانه هنرمندان و مديريت عامل آن شده اند، اقدام گردانندگان برنامه «خانه اى با طرح نو» در دعوت از يك «متهم به ارتباط با جاسوسان مخملي» تعجب آور است و در خوشبينانه ترين حالت مى تواند به «قدرت نمايى خبرنگاران كم مايه در تلويزيون جمهورى اسلامى ايران» تعبير گردد. مرورى بر محتواى اين برنامه حكايت از آن دارد كه برنامه «خانه اى با طرح نو» فاقد اصول حرفه اى و ساختار مضمونى است. استفاده غيرعلمى از مفاهيم رسانه اي، عدم توانايى استفاده از ادبيات مردم گرا و تقليد صرف از نوع پوشش مجريان شبكه هاى اروپايي، تقليد حركات اندامى و ساختار زبانى شومن هاى خارجى نمونه هاى ضددراماتيك و غيراستاندارد آن است. در اين ميان، جملات شگفت انگيز مجرى جوان و رفيق ميهمان مخملى در همان برنامه، مبنى براينكه «پديده ها خود اهميت ندارد(!) مهم اطلاع رسانى درباره پديده هاست(!)» قابل توجه وتأمل است ظاهراً بر مبناى همين بى اهميتى پديده ها نزد گردانندگان برنامه «خانه اى با طرح نو»، يك كارگزار شبكه هنرى جاسوسان مخملى در اين برنامه ستوده و براى آثار او تبليغ مى شود! «كيهان» مديران دغدغه مند و متعهد سيماى جمهورى اسلامى را كه گاه به دليل عدم تعبيه سازوكارهاى نظارتى شايسته، تلويزيون را به حيطه هايى ناصواب و پرخطر مى كشانند، به مقاله تحليلى «خانه هنرمندان و ناتوى فرهنگي» كه فردا در صفحه 14 روزنامه منتشر مى شود، ارجاع مى دهد تا پس از مطالعه آن، نسبت به خطرهايى كه سردبيران، نويسندگان و مجريان كم اطلاع و مشكوك در تلويزيون آفريده اند، بيدار شوند. ان شاءالله
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 277]