تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820951423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي جايگاه نقد و نوشتار در سينماي ايران صدر عاملي: منتقد خوب در سينما هيچ گاه قضاوت نمي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بررسي جايگاه نقد و نوشتار در سينماي ايران صدر عاملي: منتقد خوب در سينما هيچ گاه قضاوت نمي‌كند
وي در نشست بررسي جايگاه نفد و نوشتار در سينماي ايران، افزود: فيلمساز و منتقد هريك
درسينما داراي ماموريتي هستند، فيلم ديدن خوب و متوجه كردن فيلمساز به لايه‌هاي ارزشمندي كه در كارش وجود داشته و او آن را نديده، بر عهده منتقدان است.

نشست تخصصي بررسي جايگاه نقد و نوشتار در سينماي ايران با حضور فيلمسازان ، تهيه‌كنندگان ، منتقدان و نويسندگان و اصحاب رسانه در خانه سينما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، كارگردان فيلم شب تصريح كرد: اگر هويت منتقد براي خودش مشخص باشد به انچه چيزي كه باور دارد در حوزه نوشتاري سينما عمل مي‌كند و به اين ترتيب، منتقدان با فيلم ديدن خوب و ايجاد درك متقابل با فيلمساز به سينما كمك مي‌كنند.

وي با بررسي سه دهه نقد نويسي در سينماي پس از انقلاب، گفت: نقد نويسي به سه دهه تقسيم مي‌شود ، دهه اول شامل يك مجله فيلم و سردمداران آن با داشتن الگويي از قبل بود ، و دومي، منتقدان دولتي كه تلاش داشتند با فكر خواني ، بايدها و نبايدها را به فيلمسازان و توليدات حدود ‪ ۱۰‬فيلم در سال را بگويند.

صدر عاملي توضيح داد: دسته سوم نيز منتقدان روشنفكر بودند كه دائم درصدد بودند فيلم‌هاي ايراني و سينمايي كه در آن زمان آرام آرام داشت خود را پيدا مي‌كرد با فيلم‌هاي خارجي مقايسه كنند.

كارگردان فيلم من ترانه ‪ ۱۵‬سال دارم افزود: هرگز در ‪ ۱۵‬سال اول انقلاب نقد ايراني براي فيلم ايراني نديدم ،نقد براي ما مهم است، نقد مثبت و منفي نداريم، منتقد يعني يك آدم دلسوز و صميمي بر مبناي سينما و چيزي كه روي پرده مي‌بيند به نقد مي‌رسد.

او در عين حال تاكيد كرد: ارزش نقد نويسي و فيلمسازي به رويارويي در كمال احترام است ، اگر با تنگ نظري به هم نگاه نكنيم و مسئله ما سينماي ايران باشد، سينما اعتلا مي‌يابد.
 دوشنبه 10 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 317]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن