تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814294646




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محروميت در مناطق مختلف كشور علت اصلي مهاجرت به شهرهاي بزرگ است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: محروميت در مناطق مختلف كشور علت اصلي مهاجرت به شهرهاي بزرگ است
معاون هماهنگي و برنامه ريزي شهرداري تهران گفت: وجود محروميت ها در مناطق محروم كشور باعث مهاجرت به شهرها شده و براي مقابله با اين مشكل بايد امكانات اشتغال، برخورداري هاي اجتماعي و خدمات را در اين مناطق گسترش داد تا سطح زندگي ساكنان آنها با كساني كه در شهرهاي بزرگ مستقر هستند، برابري كند.


به گزارش سرويس اجتماعي برنا، واعظ مهدوي معاون هماهنگي و برنامه ريزي شهرداري تهران در برنامه تلويزيوني شب گذشته به انتقاد ايده هاي تغيير پايتخت اشاره كرد و گفت: ما بايد در تصميم گيري ها در يك نظام جامع برنامه ريزي اهداف را روشن و مشخص كنيم و اقدامات را طراحي كنيم تا به اهداف برسيم.

واعظ مهدوي در ادامه افزود: اگر علت مشكلات موجود در تهران را مهاجرت تلقي كنيم و ايده تغيير پايتخت براي كاهش گرايش افراد به حضور در تهران را به عنوان يك راه حل در نظر بگيريم به اين مشكل بر مي خوريم كه شهرهاي مهاجرت پذير مانند تبريز، مشهد، اهواز، اصفهان و شيراز كه پايتخت نيستند نيز با اين مسئله مواجه هستند بنابراين مشكل مهاجرت ويژه پايتخت بودن يا پايتخت نبودن يك شهر نيست.

وي مهاجرت به تهران و شهرهاي بزرگ را ناشي از امكانات اشتغال و درآمد زدايي دانست و ابراز كرد: وجود محروميت ها و نابرخورداري ها در مناطق محروم كشور باعث مهاجرت به شهرها شده و براي مقابله با اين مشكل بايد امكانات اشتغال، برخورداري هاي اجتماعي و خدمات را در اين مناطق گسترش داد تا سطح زندگي ساكنان آنها با كساني كه در شهرهاي بزرگ مستقر هستند، برابري كند.

واعظ مهدوي ادامه داد: مزيت هاي اقتصادي و اشتغال در تهران و شهرهاي بزرگ چنان است كه مردم مناطق محروم آلودگي هوا، ترافيك و گراني را ترجيح داده، مهاجرت مي كنند، ا ين نشان دهنده مشكلات در مناطق محروم است.

معاون هماهنگي و برنامه ريزي شهرداري كه در برنامه تهران بيست سخن مي گفت، راه حل مهاجرت را توجه به ايجاد اشتغال، فرصت شغلي و كم كردن قطبيت شهرهاي بزرگ دانست و تصريح كرد: علت مهاجرت به شهرهاي بزرگ توزيع نابرابر امكانات در قطب ها است.

وي از تصويب طرح جامع شهر تهران خبر داد و اظهار داشت: در تصويب اين طرح وزارتخانه‌هاي مسكن و شهرسازي، وزارت كشور، سازمان محيط زيست و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و وزارتخانه هاي متعددي دخيل هستند كه رييس جمهور دستورالعمل آن را به اين مراكز ابلاغ كرده است.
معاون هماهنگي و برنامه ريزي شهرداري در خاتمه افزود: هر اقدامي كه مي خواهد در تهران انجام بگيرد بايد با محتوا و مفاد طرح جامع منطبق باشد و هر تصميمي كه با اين طرح منطبق نباشد زحمت چند ساله اي را كه براي تدوين اين طرح صورت گرفته است بي اثر مي كند.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 740]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن