تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815604897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير كميته داوري فدراسيون فوتبال : بهترين داوران و كمك داوران ليگ معرفي مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دبير كميته داوري فدراسيون فوتبال : بهترين داوران و كمك داوران ليگ معرفي مي‌شوند
ورزش. ورزش‌هاي توپي. فوتبال = ساكر
دبير كميته داوري فدراسيون فوتبال گفت : پس از بررس ميانگين نمرات داوران و كمك داوران بهترين قضاوت‌كنندگان فصل گذشته ليگ برتر فوتبال باشگاه‌هاي ايران هفته اينده معرفي مي‌شوند.

غلامرضا سليماني روز چهارشنبه در گفت وگو با ايرنا در خصوص چگونگي عملكرد داوران در ليگ برتر گفت : خوشبختانه عملكرد داوران با توجه به سختي‌هايي ليگ در دو سه هفته اخير بسيار خوب بوده و اشتباهات داوري در نتيجه تيمها و يا حتي قهرماني تاثير گذار نبود.

وي افزود : داوران در اين فصل به خوبي قضاوت كردند و در دستور العمل كميته داوران است كه يك ميانگين از نمرات قضاوت آنها تهيه كنند كه پس از بررسي بهترينها به لحاظ امتياز معرفي مي‌شوند.

اصولا داوري هم مثل بازي كردن نوسان و افت و خيز دارد و ممكن است از اين مجموعه ‪ ۵‬يا ‪ ۶‬داور و كمك داور به لحاظ نظارت داوري اشكال داشتند كه آنها هم بر اساس تصميم كميته براي دو سه هفته ليگهاي پايين تر را قضاوت كردند و پس از تقويت روحي و جسمي دوباره به روزهاي اوج خود برگشتند.

سليماني تصريح كرد : در اين فصل ‪ ۲۶‬داور كار قضاوت را انجام دادند كه ‪۳‬ داور از اين مجموع براي اولين بار در هفته‌هاي اخر به جمع داوران اضافه شدند.

وي گفت : سياست كميته داوري جوانگرايي است و فصل اينده نيز اين سياست را دنبال خواهد كرد چون اين نياز احساس مي‌شود.

وي گفت : فيفا واي اف سي داوران برتر را زير رده سني ‪ ۳۵‬سال انتخاب مي كنند و فدراسيون فوتبال ما اگر اينكار را نكند عقب خواهد افتاد.

وي گفت : در اين دوره ‪ ۳‬داور جوان يعني حسين نيكو زاد از خراسان رضوي ، رحيم مهر پيشه از فارس و بابك وصيله بر از كرج براي اولين بار به عنوان داور رقابتها ي هفته سي وچهارم ليگ را قضاوت كردند و امسال نيز ‪ ۳‬داور جوان ديگر يعني سعيد مظفر ، يدالله جهانبازي و عليرضا فغاني را براي قضاوت به‌اي اف سي پيشنها داديم كه رقابتها را در ليگ بعدي قضاوت كنند.

سليماني مشكلات داوري را جو حاكم بر مسابقات دانست و افزود : بيشترين مشكلات ما به عامل بيروني يعني تماشاچيان بر مي‌گردد .

وي گفت : از آنجا كه تماشاچيان به قوانين فوتبال كاملا آشنايي ندارند به محض بروز كوچكترين مشكل در مسابقات يا براي يك بازيكن جو را متشنج مي كنند و فشار را به داخل انتقال مي‌دهند.

دبير كميته داوري فدراسيون فوتبال گفت : مثلا بازيكني به تصميم يك داور معترض مي‌شود كه اگر موافقت نشود در بيرون زمين و يا حتي روي نيمكت جو ايجاد مي‌شود و داوران زير سوال مي‌روند.

اين عادلانه نيست چرا كه داوران نيز انسانند و ممكن است گاهي تصميم غير عادلانه‌اي هم گرفته شود.

وي گفت : داوران انتظار دارند به لحاظ معنوي و مادي مورد حمايت سازمان ليگ و فدراسيون قرار بگيرند.

در هيچ جاي دنيا مرسوم نيست كه مربي تيم ، مدير عامل باشگاه عليه داوري مصاحبه كنند و حتي حيثيت آنهارا زير سوال ببرند.

با چتر حمايتي سازمان ليگ و فدراسيون و به ويژه مطبوعات از فشارهاي داوري هم كاسته خواهد شد كه اين روند قطعا در نتيجه داروي تاثير گذار خواهد بود.

وي در خصوص برنامه‌هاي آتي براي داوران گفت : يك ماه قبل از شروع ليگ بعدي كلاسهاي داوري براي بانوان و آقايان در بخش فوتبال و فوتسال برگزار خواهيم كرد.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 563]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن