تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818969955




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجاوز عربستان به یمن اشتباه راهبردی/ ایران هیچ دخالتی ندارد/ توقف حج عمره ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تجاوز عربستان به یمن اشتباه راهبردی/ ایران هیچ دخالتی ندارد/ توقف حج عمره ادامه دارد


معاون وزیر امور خارجه گفت: تجاوز عربستان به یمن یک خطای راهبردی و مخل امنیت منطقه است. ایران هیچ دخالتی در مسئله یمن ندارد و نیروی نظامی و حتی مستشار نظامی برای امور آموزشی در یمن ندارد. هیچ الگوی امنیتی در منطقه بی حضور ایران موفق نیست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه روز پنجشنبه (امروز، 27 فروردین 1394) در جریان سفر به قم و دیدار با شماری از مراجع تقلید در جمع خبرنگاران با انتقاد از قطعنامه ای که در شورای امنیت بر ضد یمن به تصویب رسید، افزود: در این قطعنامه شورای امنیت هیچ توجهی به روند تجاوز عربستان به یمن نشده است و از این نظر یعنی بی توجهی و نادیده گرفته شدن تجاوز عربستان انتقاد جدی به این قطعنامه داریم.  
  وی اقدام نظامی عربستان را تشدید کننده افراطی گری و تروریسم در منطقه ذکر کرد و گفت : مسئولان عربستانی باید با اتخاذ رویکرد صحیح مانع از جنگ افروزی در منطقه شوند و راهکار سیاسی را برای پیگیری مسائل انتخاب کنند.
  امیرعبداللهیان با بیان اینکه ایران هیچ دخالتی در مسئله یمن ندارد و نیروی نظامی و حتی مستشار نظامی برای امور آموزشی در یمن ندارد افزود: اینکه یمنی ها در مقابل حمله عربستان چه تاکتیک دفاعی اتخاذ می کنند، موضوع کاملا داخلی است.  
  وی گفت: ایران از وحدت و تمامیت ارضی یمن حمایت می کند و با همه گروه های یمنی ارتباط داشته و اقدامات سیاسی و مبارزه با تروریسم در یمن را حمایت می کند.
  امیرعبداللهیان با بیان اینکه هیچ الگوی امنیتی در منطقه بی حضور ایران موفق نیست، افزود: ایران دارای نقش مهم منطقه ای است که از آن برای تقویت صلح و ثبات در منطقه حداکثر استفاده را می کند.
  وی تصریح کرد: امنیت منطقه و کشورهای آن از جمله یمن و عربستان برای ایران مهم است و ایران به گفتگوی خود با عربستان و استفاده از ظرفیت ارتباطات منطقه ای برای تقویت صلح و ثبات در منطقه ادامه می دهد.
  معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به حمایت اطلاعاتی و لجستیکی آمریکا و برخی کشورهای منطقه از حمله نظامی عربستان به یمن گفت: از دخالت برخی کشورهای منطقه در این فتنه متعجبیم؛ در حالی که برخی کشورها با حفظ هوشیاری و هوشمندی از دخالت پرهیز کردند.
  امیرعبداللهیان گفت: بهانه حفظ حرمت حرمین شریفین در حمله عربستان به یمن واهی است چرا که همه مسلمانان بر حفظ حرمت این اماکن شریف تاکید دارند و مراجع نیز بر حفظ حرمت این اماکن اصرار دارند.
  وی در ادامه - به دیدارهای امروز خود با مراجع تقلید اشاره کرد و افزود: با حضرات آیات مکارم شیرازی - صافی گلپایگانی و سبحانی دیدار کرده و گزارشی از آخرین وضعیت کشورهای عراق - سوریه - بحرین و یمن ارائه شد.
  وی گفت: در این دیدارها تاکید شد که تجاوز عربستان به یمن بدون هیچ توجیه سیاسی و حقوقی انجام شده است که مردم بی دفاع یمن بیشترین آسیب را از این جنک افروزی می بینند.
  امیرعبداللهیان تاکید کرد: ایران و صلیب سرخ جهانی و هلال احمر آمادگی ارسال کمک های بشردوستانه به یمن را دارند اما سعودی ها حتی با آتش بس دو ساعته برای ارسال کمک ها موافقت نکردند.
  وی با بیان اینکه درباره تعلیق حج عمره نیز گزارش مبسوطی خدمت مراجع ارائه شد، افزود: این تصمیم به تبع توهین کارکنان فرودگاه جده نسبت به زائران ایرانی صورت گرفت و تا مشخص شدن نهایی مجازات مجرمان این تصمیم پابرجاست.  
  امیرعبداللهیان از پیگیری مقامات عالی رتبه عربستانی درباره این پرونده خبر داد و افزود: در دیدار سفیر ایران در عربستان با وزیر امور خارجه این کشور از انتقال پرونده خاطیان به دستگاه قضایی و صدور اشد مجازات خبر داده شد.
  وی همچنین با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی مبارزه با جریان های تکفیری از تاکید مراجع معظم بر پیگیری مصوبات و قطعنامه پایانی این کنگره خبر داد و تاکید کرد: مبارزه با افراط گرایی و اقدامات تکفیری ها مورد توجه جدی است.


پنج شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن