تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804713155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دختران لرستانی دست پخت خود را محک زدند/ازعرضه صنایع دستی تامشاوره


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نگاهی به نمایشگاه«مادران افلاکی»؛
دختران لرستانی دست پخت خود را محک زدند/ازعرضه صنایع دستی تامشاوره

کراپ‌شده - نمایشگاه مادران افلاکی


شناسهٔ خبر: 2535770 پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
استانها > لرستان

خرم آباد - برپایی نمایشگاه و جشنواره "مادران افلاکی" در خرم آباد فرصتی برای نمایش بخشی از توانمندی های بانوان لرستانی در بخش های مختلف است. به گزارش خبرنگار مهر، زنان به عنوان نیمی از جامعه سرمایه های عظیم و ارزشمندی هستند که نقش آن ها را در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را نمی توان انکار کرد.زنان ایرانی همواره در برهه های مختلف زمانی نشان داده اند که توانمندی های زیادی در همه عرصه ها داشته و ثابت کرده اند دوشادوش مردان می توانند در جامعه نقش آفرینی کنند که این امر در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و مشارکت گسترده زنان در این صحنه ها و همچنین در عرصه سازندگی و آبادانی ثابت شده است.
نمایشگاه مادران افلاکی
برپایی جشنواره "مادران افلاکی" در محل پارک بانوان خرم آباد و به مناسبت هفته نکوداشت مقام زن فرصت مناسبی برای نشان دادن توانمندی های دختران و زنان لرستانی بود که حضور پر شور آنها در این جشنواره از تمایل این قشر برای مشارکت در زمینه های مختلف به ویژه در عرصه های اجتماعی حکایت داشت.برگزاری جشنواره غذاهای سنتی و محلی توسط دختران دانش آموز بخشی از برنامه برگزار شده در پارک بانوان خرم آباد بود که دانش آموزان باحضور پررنگ در این جشنواره دست پخت خود را در معرض داوری کارشناسان قرار دادند.
نمایشگاه مادران افلاکی
در گوشه ای دیگر از پارک بانوان خرم آباد ایستگاه های سلامت مستقر بود که فشارخون، قند و وزن زنان بازدید کننده از جشنواره "مادران افلاکی" اندازه گیری می کرد.همچنین در قسمتی دیگر از پارک چادرهایی برای مشاوره در زمینه های تحصیلی، شغلی و خانوادگی به مراجعه کنندگان برپا شده بود که به صورت رایگان به افراد حضور یافته در این محل مشاوره داده می شد.
نمایشگاه مادران افلاکی
برپایی ایستگاه نقاشی، مولودی خوانی و برپایی غرفه هایی از صنایع دستی بانوان لرستانی در محل برگزاری جشنواره از دیگر نکات قابل توجه بود.مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان در گفتگو با مهر به مقام زن در دو بعد خانوادگی و اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: زن دارای وظایف و مسئولیت های سنگینی است که فرزند پروری و همسرداری از مهمترین آن هاست.لیلا سلاحورزی بیان داشت: هم دین مبین اسلام و هم ائمه اطهار اولین وظیفه زن را فرزند پروری می دانند و به دلیل عاطفه ای که خداوند در نهاد زن قرار داده کسی جز مادر نمی تواند این مسئولیت را بر عهده گیرد.
نمایشگاه مادران افلاکی
وی با بیان اینکه اگر مادری سالم و درستکار باشد می تواند فرزندی سالم تحویل جامعه دهد افزود: جامعه سالم نیازمند داشتن خانواده های سالم است و خانواده سالم نیز نیازمند داشتن فرزندان صالح است.مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان یکی دیگر از وظایف زنان را حضور در اجتماع دانست و اظهار داشت: زن به عنوان یک فردی اجتماعی بایستی در جامعه حضور داشته و نقش آفرینی کند.سلاحورزی یادآور شد: اگر یک مقایسه اجمالی به حضور زنان در اجتماع بین سال های قبل و بعد از انقلاب داشته باشیم در می یابیم که انقلاب اسلامی چقدر به زنان ارزش و بها داده و این قشر را در عرصه های اجتماعی وارد کرده است.
نمایشگاه مادران افلاکی
وی با اشاره به اینکه زنان از اوایل انقلاب مورد تکریم قرار گرفتند، به نامگذاری روز زن توسط امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: زنان ما امروز در عرصه های مختلف علمی و ورزشی برای کشور افتخار آفرینی می کنند که نمونه آن افتخارآفرینی زهرا نعمتی از ورزشکاران جانباز لرستانی در مسابقات ورزشی است.سلاحورزی با بیان اینکه جای خوشحالی دارد که زنان ما در نظام جمهوری اسلامی جایگاه خود را پیدا کرده و دوشادوش مردان و حتی فراتر از مردان در صحنه های مختلف حضور می یابند افزود: در عرصه های سیاسی و بحث انتخابات حضور زنان را خیلی پررنگ تر و پرشورتر از مردان می بینیم.
نمایشگاه مادران افلاکی
وی با ابراز خوشحالی از اینکه اولین مدیر کارآفرین ایران یک خانم بوده است بیان داشت: امیدواریم زنان ما روز به روز بر این افتخارات افزوده و مایه مباهات کشور ایران شوند.مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با تاکید بر اینکه مهمترین وظیفه زنان مادری و همسرداری است اضافه کرد: البته آموزه های دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی هیچ منافاتی با حضور زنان در اجتماع ندارد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن