تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819916203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی: اگر توافق هم نشود، سازمان تحریم ها برنمی گردد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: روحانی: اگر توافق هم نشود، سازمان تحریم ها برنمی گردد


حجت الاسلام و المسلمین روحانی در نشست خبری پانزدهمین سفر استانی خود در گیلان، تصریح کرد راه آهن قزوین رشت امسال به بهره برداری می رسد و قرار است تا آستارا امتداد یابد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی ظهر امروز در پایان سفر استانی خود به گیلان در یک نشست خبری برای خبرنگاران سخنرانی کرد. رئیس جمهور در ابتدای سخنانش به تشریح طرح های عمرانی و اقتصادی استان اشاره کرد و پایان احداث راه آهن قزوین - رشت در سال جاری و امتداد آن تا آستارا در سال های بعد را از مهمترین برنامه ها دانست. روحانی، طرح توسعه مجتمع بندری کاسپین را از دیگر برنامه های مهم عمرانی استان عنوان کرد. حراست از جنگل ها و تالاب انزلی نیز از برنامه های مورد تاکید روحانی بود. وی تصریح کرد: ما مصمم هستیم که برای مدتی بهره برداری از جنگل ها کاملا متوقف شود و احیا آنها به بخش خصوصی واگذار شود.
نشست خبری گیلان
سوال های خبرنگاران: حجت الاسلام و المسلمین روحانی در پاسخ به سوال حیدری، خبرنگار یکی از هفته نامه های استان مبنی بر اینکه اگر در مذاکرات هسته ای توافقی صورت نگیرد، واکنش دولت ایران چه خواهد بود، گفت: ما نمی خواهیم درباره اینکه توافق نخواهد شد بحث کنیم البته معنیش این نیست که ما نیاز داریم به توافق. آنها بیشتر نیاز دارند و ما همیشه اعلام کردیم که در بحث هسته ای یک اتهام واهی و بی اساس بوده و مهمترین هدف ما این بوده که به دنیا ثابت کنیم که برنامه هسته ای ما صلح آمیز است و اینکه دنیا اعتراف کند به حق ایران موضوع مهمی است. ضمن اینکه با توافق، زمینه تعامل با دنیا و کشورهای 1+5 آآماده تر خواهد شد . ما اراده مان این است که راهمان را بطور جدی تا توافق ادامه بدهیم. طرف مقابل هم باید این اراده را داشته باشد.
حیدری خبرنگار هفته نامه گیلانی
روحانی افزود: اینکه می گویم دنیا ، منظور طرف مقابل است یعنی کشورهای 1+5 . در همان بیانیه و تفاهمی که در سوئیس امضا شد، پارامترهایی که نیاز بوده تفاهم شده اما برای توافق نهایی هنوز راه دشواری پیش رو داریم. شاید دو ماه و نیم زمان داریم و بحث باقی مانده تا تکمیل شود و تدوین شود و ریزه کاری های دقیق باید تدوین شود. اما در عین حال ما امیدواریم اگر اراده ای که این 7 تا نشان دادند بازهم نشان دهند، شدنی است که در همین فرصت باقی مانده به توافق برسیم . اما اگر اینکه نرسیم من قبلا هم گفتم سازمان تحریم به هم خورده و اگر توافق نشود آنها هم می دانند این سازمان تحریم باقی نمی ماند البته توافق شدن به نفع همه است. ما امیدواریم همه تلاش کنند تا بتوانیم به توافق عزتمندانه برسیم.
نشست خبری روحانی در رشت
  حجت الاسلام و المسلمین روحانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید اقتصاد کشور را رونق دهیم، اظهار داشت: در سال 91 رشد منفی کشور 6.8 بود، در سال 92 نیز حدود 1.9 بوده و ما رکود و رشد منفی داشتیم؛ در سال 93 از این رکود خارج شدیم و لی با رونق اقتصادی هنوز فاصله داریم. رئیس‌جمهور با تأکید بر حضور مردم و بانک‌ها در عرصه‌های اقتصادی، گفت: 64 کارافرین برای سرمایه‌گذاری در گیلان اعلام آمادگی کردند، این بدان معناست که فضای کشور تغییر کرده و قدم‌های هسته‌ای فضا را تغییر داده است. وی با بیان اینکه رابطه ما با کشورها به جز چند کشور نسبت به 2 سال گذشته بسیار بهبود یافته است، تصریح کرد: فرصت‌های خوبی وجود دارد و از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنیم. باید از ظرفیت ساحل نهایت بهره را ببریم و از تصرفات سواحل که متعلق به مردم است، جلوگیری کنیم.
روحانی در نشست خبری گیلان
حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه امیدواریم فضای اشتغال‌زایی بهبود یابد، خاطرنشان کرد: امیدواریم زمینه اشتغال برای همه و به‌ویژه زنان جوان فراهم شود که البته این آرزوی دولت بوده و جزو اهداف ما است. وی در ادامه با اشاره به وضعیت فرهنگی استان گیلان تصریح کرد: تالار مرکزی و کتابخانه مرکزی رشت اعتبار ویژه دریافت می‌کند، طرح‌های نیمه‌تمام در کشور بسیار زیاد است و با بودجه دولت امکان‌پذیر نیست؛ این طرح‌ها باید به بخش خصوصی واگذار شود. رئیس جمهور با بیان اینکه دریای خزر در محدوده ایران عمیق است، گفت: اولویت دولت بهره‌برداری از منابع نفت و گاز مشترک است، مثال آن پارس جنوبی است که امسال نیز چند فاز جدید از پارس جنوبی افتتاح می‌شود. تا پایان دولت یازدهم تمام فازهای پارس‌جنوبی افتتاح می‌شود. وی با بیان اینکه مناطق آزاد به دولت کمک کنند، خاطرنشان کرد: بندر کاسپین برای اجرای پروژه‌اش یک‌هزار میلیارد تومان نیاز دارد و دولت کمک می‌کند. راه‌آهن انزلی نیز بسیار مهم است، اتصال اسکله انزلی به راه‌آهن برای گیلان بسیار مفید خواهد بود که برای آن برنامه‌ای مدنظر داریم. حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه گیلان قطب کشاوری و گردشگری است، افزود: باید طرح‌های صنعتی نیز مورد توجه باشد، یک راه ارائه تسهیلات و اعطای پروژه‌ها به مردم و بخش خصوصی است. وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی مدرن‌کردن آبیاری و نوسازی اراضی در دستور کار است، تأکید کرد: به‌زراعی چای، تقویت ابرایشم و حمایت از صنایع غذایی انجام می‌شود. همچنین کاغذسازی با چوب وارداتی در گیلان توسعه می‌یابد.  


پنج شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن