تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804306699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش و اطلاع رساني به فرهنگ سازي تفکيک زباله کمک مي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ فروردين ۱۳۹۴ (۱۳:۱۰ب.ظ)
ابتکار در پانزدهمين سفر استاني به گيلان: آموزش و اطلاع رساني به فرهنگ سازي تفکيک زباله کمک مي کند موج -رييس سازمان حفاظت محيط زيست گفت:با توجه به اهميت مسائل زيست محيطي،بايستي بحث تفکيک زباله را به کودکان آموزش دهيم.
به گزارش خبرگزاري موج،معصومه ابتکار با تاکيد بر اينکه فرهنگ سازي براي تفکيک زباله بسيار مهم و همگاني است، افزود: بايد ياد بگيريم در گام نخست، زباله کمتري توليد کنيم.
معاون رييس جمهوري و رييس سازمان حفاظت محيط زيست آموزش و تبليغات مستمر را در اين خصوص يادآور شد و ادامه داد: البته بايد يک برنامه ريزي جامع داشته باشيم تا زباله‌ها از منازل تفکيک شوند که در اين راه علاوه بر بحث آموزش، دهياري‌ها، شوراها و شهرداري‌ها نيز مي‌توانند نقش مؤثر و مثبتي داشته باشند.
وي بيان کرد: با توجه به وجود فناوري‌هاي کنوني،مي‌توان برخي از زباله‌ها را پس از بازيافت در ديگر سطوح استفاده کنيم.
ابتکار خاطرنشان کرد: در اين خصوص مي‌توان با استفاده از فناوري‌هاي موجود علاوه بر تفکيک کاغذ، شيشه و پلاستيک و بازيافت آن‌ها، پسماندهاي ويژه را نيز تفکيک و بازيافت کرد.
وي اضافه کرد:البته دستگاه‌هاي زباله سوز نيز مي‌تواند مشکل زباله را حل کند چون علاوه بر از بين بردن زباله‌ها، اين دستگاه‌ها مي‌توانند از زباله، برق نيز توليد کنند.
هم اکنون از مجموع شهرستان‌هاي گيلان، 11 شهر پسماند خود را به مرکز استان منتقل مي‌کنند و ظرفيت تحويل روزانه کارخانه کمپوست رشت 400 تن زباله است که آن را به کودآلي تبديل مي‌کند.
استان‌هاي شمالي از جمله گيلان به دليل توليد زياد زباله ناشي از جمعيت شناور گردشگران، اقليم خاص و محدوديت زمين، با مشکلات زيادي در دفن و بازيافت زباله مواجه هستند.
به دليل نزديکي آب‌هاي سطحي با آب‌هاي زيرزميني در استان گيلان، شيرابه‌هاي ناشي از اين زباله‌ها و آلاينده‌هاي ناشي از خودروها با هر بارندگي در کوتاه‌ترين زمان، وارد خاک و آب شده و به شدت رودخانه و زيستگاه‌ها و مراکز زيست و تکثير آبزيان استان را تحت تأثير قرار داده است.
يکي از مراکز مهم و پر سر و صداي دفن زباله گيلان که روزانه 550 تا 600 تن زباله از حوزه مرکزي گيلان شامل شهرهاي رشت، فومن، صومعه سرا، لشت نشاء، سنگر، شفت، خشکبيجار و کوچصفهان و بيش از 20 دهياري و بخشي از واحدهاي صنعتي در آن دفن مي‌شوند؛ در منطقه جنگلي سراوان (20 کيلومتري رشت) قرار دارد.
محمدعلي نجفي استاندار گيلان سال گذشته در جريان بازديد از مرکز دفن زباله در منطقه سراوان رشت از راه اندازي نيروگاه زباله سوز رشت خبر داده بود که روزانه مي‌تواند 600 تن زباله خانگي را به انرژي برق تبديل کرده و معضل دفع غيربهداشتي زباله‌هاي مرکز استان را برطرف کند.
وي با بيان اينکه براي ساخت نيروگاه زباله سوز رشت 120 ميليارد تومان اعتبار درنظرگرفته شده، گفته بود: 60 درصد اين اعتبار از سوي شهرداري رشت و 40 درصد توسط بخش خصوصي تأمين مي‌شود.
وي خاطرنشان کرده بود که دولت تاکنون 11 ميليارد تومان براي ساخت نيروگاه زباله سوز رشت کمک کرده است.
مرکز ارتباطات مردمي رياست جمهوري استان گيلان، روز سه شنبه هفته جاري با حضور محمد شريعتمداري معاون اجرايي رييس جمهوري و مديرکل ارتباطات مردمي و سفرهاي نهاد رياست جمهوري راه اندازي شد.
با راه اندازي سامانه ارتباط مردمي با رييس جمهوري با استفاده از خط تلفن رايگان 111، امکان مناسبي براي دسترسي عموم مردم به هيأت دولت براي انعکاس مشکلات و نظرات فراهم آمده است.
مردم مي‌توانند 24 ساعت قبل از سفر رييس جمهوري و هيأت دولت و همچنين 24 ساعت بعد از سفر، با اين سامانه ارتباط برقرار کرده و مشکل خود را مطرح کنند.
با ارائه کد ملي و دريافت شماره رهگيري، يک ماه بعد، پاسخ مردم در خصوص مشکل طرح شده، قابل دريافت است.
رييس جمهوري و کاروان تدبير و اميد، روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه در پانزدهمين سفر استاني دولت، ميهمان گيلانيان هستند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن