تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى آيد و آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820074482




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردان الهي نه تنها بازي نمي‌خورند، بلکه دست هيچ بازيگري نيز به آن ها نمي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ فروردين ۱۳۹۴ (۱۰:۱۵ق.ظ)
آيت الله جوادي آملي: مردان الهي نه تنها بازي نمي‌خورند، بلکه دست هيچ بازيگري نيز به آن ها نمي‌رسد موج- حضرت آيت الله جوادي آملي با بيان اين که علامه طباطبايي دنبال عناوين اعتباري نبود گفتند: حيات علامه طباطبايي، حياتي قرآني بود و به همين خاطر است که اين همه انوار و برکات داشته و دارند.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، اين مرجع تقليد در يازدهمين همايش اساتيد تفسير حوزه در دارالقرآن علامه طباطبايي اظهارکرد: به قول قرآن کساني که در دنيا زندگي مي کنند گرفتار تکاثر هستند؛ اگر دم از معرفت شناسي هم مي زنند خروجي آن پوچي اين دنيا است؛ کساني که در اين دنيا با فضا و آب و درخت زندگي مي کنند نه با دنيا؛ اگر فيلسوف شوند هم فيلسوف متاهله مي شوند و از مرحله علم عادي مي گذرند.
وي ادامه داد: قرآن مطالب مياني را با علما در ميان مي گذارد و مطالب عالي را با «لقوم يعلمون» در ميان مي گذارد و مسائل سياسي و اجتماعي را نيز با «قائم بالقسط» در ميان مي گذارد.
آيت الله جوادي آملي خاطرنشان کرد: همه اقوام وجود دارند، ولي قوم عالم و عاقل نداريم و کسي قوم عاقل و عالم است که از حوزه و دانشگاه فراتر رفته و قائم به علم و عقل باشد.
اين مرجع تقليد بيان کرد: اهل دنيا با امور اعتباري سروکار دارند؛ انساني که خوابيده است خواب ديده است که فلان پول و فلان منصبي دارد و وقتي که بيدار شد مي بيند که دستش خالي است؛ اين خواب دقيقا مثل اين انسان هاست؛ زيرا آنها وقتي از خواب دنيا بيدار شدند مي بينند که هيچ چيز با خود نمي برند.
آيت الله جوادي آملي اضافه کرد: برخي هستند که عمده به سراغ اعتبار نمي روند؛ ولي مردان الهي بيش از اين هستند نه تنها به دنبال بازي نمي روند؛ بلکه بازي و بازيچه ها و بازيگران دستشان هم به آنها نمي رسد.
وي گفت: اگر سرزمين ايران اسلامي شربت طهارت نوشيد، شهدا هم چون انبيا و علما و مرسلين داراي درجاتي هستند؛ طيبين و طيبات هم درجاتي دارند؛ اين روند بزرگاني چون علامه طباطبايي تربيت مي کنند.
اين مرجع تقليد تصريح کرد: اسوه براي ما کسي است که طيب تر و پاکتر از همه است؛ علامه طباطبايي از يک حيات طبيه اي برخوردار بود که سعي کرد در دنيا زندگي نکند به همين خاطر به دنبال عناوين اعتباري نبود؛ حوزه نيز نبايد به اين بسنده کند بلکه بايد اين روند را گسترش دهد.
وي افزود: قرآن مثل نور خورشيد است که هيچ کسي از آن زده و خسته نمي شود و اگر معرفت داشته باشد مي فهمد که هستي اش به اين نور وحرارت بستگي دارد.
آيت الله جوادي آملي خاطرنشان کرد: قرآن آن هنر را دارد که ما را بپروراند، به شرطي که ما در تکاثر زندگي نکنيم و باکوثر باشيم و کوثري باشيم و کوثري حرف بزنيم؛ اگر کسي کوثري حرف زد و تکاثري عمل کرد درست نيست.
استاد حوزه علميه قم ادامه داد: هر وقت از اين من و ما و از اين القاب نجات پيدا کرديم و نه بيراهه رفتيم و نه راه کسي را بستيم خداوند با قرآنش با ما حرف مي زند؛ حضرت پيامبر(ص)فرمودند که بيايد فرزندان ما( امام علي(ع) باشيد؛ وقتي که فرزند ايشان شديم مادر ما هم حضرت زهرا(س) خواهد بود و اين مسير هم هميشه باز است.
وي گفت: هميشه راه اهل قرآن شدن باز است؛ کلام الهي انسان را زنده مي کند و بالا مي برد؛ قرآن را خداوند آنگونه که باران را نازل کرده است نازل نکرد؛ خداوند قرآن رابه زمين نيانداخت؛ بلکه به زمين آويخت؛ اين حبل هم مانع از افتادن انسان مي شود و هم باعث صعود انسان مي شود.
آيت‌الله جوادي‌آملي بيان کرد: اساتيد قرآن مزيت هاي بسياري دارند؛ قائمان به عقل و علم و عدل مي توانند شفيع شوند؛ آنها هم شفيع هستند و هم مقبول الشفاعه هستند.
وي گفت: خاصيت علم افزايش ظرفيت ظرف است؛ آن عطيه الهي که مي آيد، استعداد انسان را افزايش مي دهد و هرچه استعداد بيشتر شد برخورداري هاي انسان نيز بيشتر مي شود.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن