تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798423968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت‌های مسلمان پتانسیل جنبش عدم تعهد و کنفرانس اسلامی را در مسئله یمن پای کار بیاورند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بیانیه اعتراضی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا
دولت‌های مسلمان پتانسیل جنبش عدم تعهد و کنفرانس اسلامی را در مسئله یمن پای کار بیاورند
در بیانیه اعتراضی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا تاکید شد: از دولت جمهوری اسلامی به عنوان رییس جنبش عدم تعهد و عضو تاثیرگذار سازمان کنفرانس اسلامی و همچنین از ساير دولت‌های مسلمان می‌خواهیم تمام ظرفیت خویش را به پای کار اورندتا حکومت خودکامه سعودی و به انزوا بکشانند.


به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، به دنبال حمله متجاوزانه عربستان به مردم مظلوم یمن و موضعگیری یکسویه شورای امنیت، اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا بیانیه‌ای را به شرح زیر صادر کرد:


بسم الله الرحمن الرحیم


وَلَيَنصُرَ‌نَّ اللَّـهُ مَن يَنصُرُ‌ه إِنَّ اللَّـهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ- (سوره حج آیه 40)


"مگر مسلمانان نمى‎‏بینند که امروز مراکز وهابیت در جهان به کانون‌هاى فتنه و جاسوسى مبدل شده‏‌اند، که از یک طرف اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام ملّاهاى کثیف دربارى، اسلام مقدس‏ نماهاى بی‎شعور حوزه‏‎هاى علمى و دانشگاهى، اسلام ذلت و نکبت، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت، اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه‎داران بر مظلومین و پابرهنه‎‏ها، و در یک کلمه اسلام امریکایى را ترویج مى‎‏کنند؛ و از طرف دیگر، سر بر آستان سرور خویش، امریکاى جهان‎خوار مى‏‎گذارند." ( صحیفه امام، ج21، ص 80و81)


حوادث تلخ و رقت باری که این روزها در کشور اسلامی یمن در حال روی دادن است دل هر انسان دردمندی را به درد می‌آورد.حوادثی که ناشی از اتحاد میان دشمنان اسلام یعنی آمریکا و اسراییل از یک سو و رژیم وهابی آل سعود و حکام خود فروخته برخی کشورهای منطقه از سوی دیگر می‎باشد. اسلحه‎ای که باید غده سرطانی منطقه اسرائیل جنایتکار را هدف قرار دهد و در جهت دفاع از ملت مظلوم فلسطین و قدس شریف شلیک شود با هدایت مستقیم صهیونیستها نه تنها ملت مسلمان یمن را بلکه کل مسلمانان را هدف قرار گرفته است. تلاش جهت بسیج نمودن کشورهای اسلامی علیه یک ملت مظلوم مسلمان و بانگ تفرقه انداختن بین مسلمانان ما را یاد جنون صدام ملعون و جنگ تحمیلی می‌اندازد. اما  امروز درد آن است که  رسانه‎های دستگاه استکبار این جنگ نابرابر جبهه استکباری امریکایی اسرائیلی و مزدوران منطقه‎ای علیه جبهه مردم یمن را  جنگ سنی و شیعه مطرح کرده و چشم بر حقایق و کشور یمن بسته و انقلاب مردمی ملت یمن را شورش گروهی کوچک علیه حکومت مردمی وانمود می‌کنند. و دردآورتر اینکه متجاوزان خود را منجی ملت یمن دانسته و بدون هیچ گونه وقعی به پیمانهای بین المللی به خود اجازه لشگر کشی به دیگر کشورها میدهند. چه چیز تاسف بارتر از اینکه دبیرکل سازمان ملل و شورای باصطلاح امنیت از نسل کشی جنون آمیز سعودیها در یمن حمایت و دفاع ملت یمن را محکوم کنند. تجاوز به یمن و موضعگیری کشورها و سازمانهای منطقه‌ای و بین المللی نشان داد که کارکرد سازمانهای بین المللی صرفا حمایت از منافع دول استکباری در برابر ملت‌های آزادیخواه و مظلوم دنیاست و حکام خودکامه و دست نشانده استکبار که برآمده از رای و نظر ملت خویش نیستند نقشی جز عروسک خیمه شب بازی امریکا و اسرائیل ندارند.


امروز به مدد انقلاب اسلامی ایران، ملت های منطقه هر روز بیدارتر و هوشیارتر میشوند و بیداری اسلامی همه مرزهای جغرافیایی را درنوردیده است. امروز ملتها میدانند آنچه که در یمن میگذرد نه جنگ شیعه و سنی بلکه جنگ احزاب کفر و نفاق با اسلام ناب است. این تقابل، تقابل ارتجاع و استکبار با بیداری اسلامی منطقه است و یمن نقطه ی عطفی شده است برایپرده برداری از چهره واقعی وهابیت و تکفیریها. 


هرچند که این موارد پیش از این برای  اکثریت  ملت های با بصیرت مسلمان و همچنین آزادیخواهان دنیا  آشکار شده بود ولی این میزان از شفافیت دیگر جایی از شبهه را در اذهان ملتها باقی نخواهد گذاشت و دیگر ملت ها به شعارهای فریبکارانه ایشان وقعی نخواهند نهاد. همانطور که استقامت ملت ایران در دفاع از انقلاب اسلامی و حریت و آزادگی چه در مبارزه با مزدوران منافق داخلی چه در جنگ تحمیلی و چه درجنگ اقتصادی سیاسی که تا به امروز ادامه داشته، و نتیجه آن علاوه بر عزت ملت ایران منجر به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و بیداری عمومی در کشورهای دنیا نظیر امریکای لاتین و جنبش 99درصد امریکا شد،بی شک خون امروز شهدای مظلوم یمن از کودکان و زنان تا مجاهدان و مدافعان از حریت و آزادگی درخت بصیرت و بیداری اسلامی را بارور تر خواهد کرد و همه ی ملت های دنیا را در برابر جبهه ی اسرائیلی امریکایی استکبار قرار خواهد داد که خون شهید پایمال نخواهد شد و صبح نزدیک است. 


یکی از میدان های ایستادگی در دنیای جدید در برابر این زیاده روی ها و قلدرمآبی ها، میدان دیپلماسی و استفاده از ظرفیت های افکار عمومی است. باید توجه داشته که اساسا يكي از مهمترين اهداف و اقدامات مهم حقوقی بعد از جنگ جهاني دوم در تدوين منشور سازمان ملل، به رسميت شناختن ممنوعيت استفاده از زور در روابط بين كشورها بود. لذا اقدام كشور عربستان و كشورهاي همراهش در استفاده غير قانوني از زور، نقض مفاد منشور و خلاف مقررات حقوق بين الملل تلقي مي شود.  نقض موارد مربوط مصونیت افراد غير نظامي به ويژه كودكان،  زنان،مجروحان و غیره مندرج در كنوانسيون هاي چهارگانه ژنو (١٩٤٩) و دو پروتكل الحاقي (١٩٧٧) نیز بعد از بمباران های اخیر دشمن متجاوز به صراحت و با تعدد بسیار آشکار گردیده است.


نکته دیگر اینکه طبق مفاد منشور سازمان ملل از جمله بند (١) ماده ٣٥:"هر عضو سازمان ملل مي تواند توجه شوراي امنيت يا مجمع عمومي را به هر اختلاف يا وضعيتي از آنگونه كه در ماده ٣٤ بدان اشاره شده است جلب نمايد." لذاتقاضای ما از دولت محترم جمهوری اسلامي ايران به عنوان رییس جنبش عدم تعهد و عضو تاثیرگذار سازمان کنفرانس اسلامی و همچنین از ساير دولت های مسلمان و آزادیخواه این است که تمام ظرفیت خویش را به پای کار اورند و از شورای امنيت و مجمع عمومی رسما درخواست نمايند تاموضوع تجاوز كشورهای متجاوز به يمن را بررسی و برای حفظ صلح و امنيت بين المللی و توقف سريع تجاوز و و رفع آثار آن اقدام عاجل نمايند. علاوه بر استفاده از ظرفیت  سازمانهای بین المللی، فشار همه جانبه به حکومت خودکامه سعودی و به انزوا کشاندن آن و تبیین واقعی اوضاع برای ملت های مسلمان نیز باید با تمام توان در دستور کار باشد.


رسانه ملی و دستگاه دیپلماسی جنگ رسانه ای را جدی بگیرند وبه شفاف سازی فضای غبارالود ایجاد شده توسط رسانه های استکباری که حق و باطل را جابجا ساخته اند، بپردازند. واقعا جای بسی تاسف است که اولین خبر در یمن و عراق را شبکه های آمریکا باید مخابره کنند و آن هم با پوشش خبرنگار زنده و دستگاه خبری ما منفعل باشد. البته این وظیفه نه تنها وظیفه ی مسوولین و علما و نخبگان بلکه وظیفه یکایک کسانی است که با مردم در ارتباط هستند و در فضای اجتماعی حضور دارند و همه می بایست دِین خویش را به این ملت مظلوم ادا نمایند. بی شک اگر ملت های مسلمان به میدان این کار وزار وارد شوند شکست دشمن زبون تسریع خواهد شد.حکام سعودی بدانند که تا همین جای کار نیز نابودی خویش را رقم زده است و در صورت حماقت بیشتر و با حمله زمینی تنها روند نابودی خویش را سرعت خواهند بخشید و این تجربه ای نه چندان دور رژیم اشغالگر صهیونیستی است که زمانی رویایی تجاوز به لبنان را می پروراند ولی در نهایت با مفتضحانه ترین شکست چشم از باریکه غزه هم بست.


اما در پایان رجاء واثق داریم که برغم همه تلاش های رژیم صهیونیستی و آل سعود و امریکا، با حمایت امت واحده اسلامی از ملت مسلمان یمن و مقاومت مردان و زنان غیرتمند یمن و با توکل برخداوند متعال که وعده پیروزی حق بر باطل را به بندگان صالحش وعده داده، ملت یمن پیروز و سرافراز این میدان خواهند بود.


وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبُونَ 
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا


انتهای پیام/





اخبار مرتبط

شورای امنیت با تصویب قطعنامه یمن به متجاوزان جایزه داد
ادامه رفتار عربستان در یمن مثل دست و پا زدن‌در باتلاق است/ نگران هجمه‌ رسانه‌ای علیه خود نیستم
تجمع اعتراضی دانشجویان مقابل دفتر سازمان ملل علیه اقدامات رژیم آل سعود
برای تأمین منافع ملی از حرف‌های سطحی و شعاری دوری کنیم/ اس-300 نخستین تاثیر توافق ایران با غرب است
استراتژی‌های غرب علیه ایران شکست خورده است
آنچه موجب عزت شیعه شود مطلوب است‎/از جوانی با قرآن مأنوس شوید
تعلیق اعزام حجاج تا توقف تجاوز عربستان به یمن ادامه یابد
فکت‌شیت آمریکایی مغایر با بیانیه سوئیس است/ ایران هیچگونه دخالتی در یمن ندارد




۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن