تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798471097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حسینی هاشمی: هدایت پول های سرگردان به سوی بازار سوداگرانه از تهدیدهای کاهش نرخ سودی بانکی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد:
حسینی هاشمی: هدایت پول های سرگردان به سوی بازار سوداگرانه از تهدیدهای کاهش نرخ سودی بانکی است
مدیر عامل اسبق بانک های صادرات و سرمایه گفت: هدایت پول های سرگردان به سوی بازار سوداگرانه از تهدیدهای کاهش نرخ سودی بانکی است.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، "سید بهاء الدین حسینی هاشمی" مدیر عامل اسبق بانک های صادرات و سرمایه،"عبدالناصر همتی" مدیر عامل بانک ملی ایران و رئیس شورای هماهنگی بانک ها و حجت الاسلام والمسلمین "غلامرضا مصباحی مقدم " نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب چهارشنبه 26 فروردین ماه  به بررسی موضوع کاهش نرخ سود بانکی پرداختند.

در ابتدای برنامه سید بهاء الدین حسینی هاشمی مدیر عامل اسبق بانک های صادرات و سرمایه در پاسخ به این سوال که موضع نظام بانکی در قبال موضع کاهش نرخ سود بانکی چیست اظهار داشت:کاهش تورم نشانه افزایش قدرت پول ملی است و همه ما علاقه مند هستیم که محصولاتمان را با قیمت کمتر عرضه کنیم و با نرخ بازدهی بیشتری به کار گرفته شود و امکان وصول آن تسهیل می شود اما موانعی وجود دارد

وی اضافه کرد: در شرایط حاضر شاید کاهش تورم تنها یک فاکتور باشد، گرچه فاکتور اصلی نیست ولی تنها فاکتور برای کاهش ارزش پول نمی تواند باشد بلکه شرایط دیگری هم وجود دارد که در صورتی نهایی کردن آن ها می توانیم سیاست پولی مناسبی را اتخاذ کنیم.

شرایط مناسبی برای کاهش نرخ سودبانکی به علت منابع کافی وجود ندارد

مدیر عامل اسبق بانک های صادرات و سرمایه تصریح کرد: در این مقطع بنده شرایط را مناسب برای کاهش نرخ سود بانکی می دانم که یکی از دلایل آن نبود منابع کافی است یعنی کاهش نرخ سود زمانی است که منابع مازادی را بانک ها داشته باشند که به مصرف نرسیده باشد.

حسینی هاشمی اظهار داشت: در حال حاضر اضافه برداشت بانک ها رقم بسیار نگران کننده ای است ، در حد 80 هزار میلیارد تومان که بخش بد پایه پولی است که باعث افزایش نقدینگی و تورم می شود.

هدایت پول های سرگردان به سوی بازار سوداگرانه از تهدیدهای  کاهش نرخ سود بانکی است

وی ادامه داد: عامل دوم نرخ سود و بخش غیر بانکی و بازار سیاه است لذا هدف از کاهش نرخ سود این است که تسهیلات با نرخ کمتری به مصرف کننده و تولید کننده برسد تا قیمت محصول نیز کاهش پیدا کند در حالی که نرخ سود در بخش غیر بانکی حداقل ماهی سه درصد و حدود 36 تا 40 درصد است قطعاً بیم آن می رود که پول ارزان بانک ها به بازار سوداگرانه برود.

در بخش دیگری از برنامه عبدالناصر همتی مدیر عامل بانک ملی ایران و رئیس شورای هماهنگی بانک ها نیز در پاسخ به این سوال که امروز دکتر روحانی در صحبت هایشان عنوان کردند که شورای پول و اعتبار بحث کاهش سود بانک ها را دنبال کند و پیش تر نیز شما به عنوان رئیس هماهنگی بانک ها نامه ای را به رئیس کل بانک مرکزی ارائه داده بودید که طی آن از 4 شرط به عنوان شروط کاهش نرخ سود بانکی یاد کرده بودید آیا بر آن شروط 4 گانه همچنان استوار هستید یا خیر اظهار داشت: شروطی که عنوان کردیم شرط نبوده بلکه الزاماتی بود که گمان می کنم برای کاهش نرخ سود بانکی ضروری است ولی فرمایش رئیس جمهور بر ما حجت است و با توجه به این که به صلاح کشور و تولید را میدانند تاکیداتشان در راستای کاهش نرخ سود بانکی صحیح است و ما نیز قبول داریم.

همتی ادامه داد: در جلساتی که ما با تمامی بانک های عضو شورای هماهنگی و بانک های دولتی و خصوصی داشتیم هر دو تاکید داشتند که نرخ سود بانکی باید کاهش پیدا کند اما مسائل و مشکلاتی در بازار پول وجود دارد لذا قرار شده تا ما بررسی عمیق تری بر این موضوع داشته باشیم که از جمله آن می توان عرضه و تقاضای پول و همچنین فعالیت موسسات غیر مجاز اشاره کرد.

کاهش نرخ سود بانکی موسسات مالی را تحریک می کند تا سود بیشتری به سپرده ها بدهند

مدیر عامل بانک ملی ایران اضافه کرد: در حال حاضر نرخ اضافه برداشت در بانک مرکزی بسیار بالاست بنابراین این موضوع موسساتی که نزد بانک مرکزی منفی هستند را تحریک می کند تا سود بیشتری به سپرده ها تعلق دهند.

 در ادامه برنامه امشب حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدس در خصوص نگاه مجلس به موضوع کاهش نرخ سود بانکی اظهار داشت: مسائلی که آقایان حسینی هاشمی و همتی مطرح کردند از منظر سیستم بانکی و مشکلات سیستم بانکی است اما نگاه بنده به عنوان کارشناس اقتصادی از دید ملی و دید اقتصاد کشور در تولید است.

وی ادامه داد: یقیناً در شرایطی که نرخ تورم ما 40 درصد بود نرخ سود بانکی از 22 تا 28 درصد بالا رفت اما در حال حاضر که نرخ تورم از 40 درصد به حدود 15 درصد کاهش پیدا کرده این سوال مطرح می شود که آیا بنا نیست این نرخ اصلاح شود و یا تغییر کند.

حجت الاسلام مصباحی مقدم تصریح کرد: یقیناً در سیستم های اقتصادی دنیا بانک ها منافعشان تابع منافع بخش واقعی اقتصادی است و منظور از بخش واقعی اقتصاد بازار کالا و خدمات است اگر در این بازارها به سودی دست پیدا کنند سهمی متعلق به تولید کننده و تاجر است و سهم کمتری نیز سهم سپرده گذاران نظام بانکی است که پولشان آن تاجر و یا تولید کننده به کار می گیرند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما دو اقتصاد واقعی و اقتصاد پولی داریم و سوالی که اینجا مطرح می شود این است که کدام یک از این ها باید تابع دیگری باشند ضمن این که بنده بازار پول را تابع بازار کالا و خدمات می دانم .


این خبر در حال تکمیل است...









۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن