تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803895460




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سپاه بهتر می‌تواند امنیت جنوب شرق را برقرار کند! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سپاه بهتر می‌تواند امنیت جنوب شرق را برقرار کند!
باید دولت و مجلس و نیروهای نظامی با هم‌فکری و همدلی برای حفظ امنیت کشور تلاش کنند و اگر لازم است جلساتی با حضور یکدیگر تشکیل دهند تا اگر مشکلاتی در این زمینه هست، رفع شود. اکنون وزارت اطلاعات، بخشی از امنیت داخلی کشور را انجام می‌دهد؛ همان طور که نیروهای انتظامی نیز به همین کار مشغول‌اند، ولی هر یک چهارچوب‌های خود را دارند و هیچ گاه وظایف یکدیگر باعث تداخل در امور هم نشده و امروز می‌بینید ‌بیشترین همکاری بین این دو نیرو وجود دارد.
کد خبر: ۴۹۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳ - 15 April 2015



سپاه بهتر می‌تواند امنیت جوب شرق را برقرار کند!
‌سال گذشته و پس از حمله اشرار در منطقه جنوب شرق کشور ـ که منجر به شهادت و گروگان‌گیری برخی ‌نیروهای هنگ مرزی نیروی انتظامی شد ـ امنیت ‌منطقه به سپاه پاسداران سپرده شد، ولی پس از گذشت بیش از یک سال از آن ماجرا، اکنون پیشنهاد‌هایی از سوی برخی مقامات، برای بازگرداندن امنیت این منطقه به نیروی انتظامی مطرح شده است.

به گزارش «تابناک»، در این زمینه جلسه‌ای نیز‌ در کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تشکیل شده و مهدی دواتگری، یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی ‌گفته است: بنا بر قانون اساسی، حفاظت از مرزهای کشور به نیروی انتظامی سپرده شده است، ولی‌ به دلیل اتفاقات رخ داده در سال گذشته ـ که منجر به گروگان‌گیری و شهادت برخی‌ مرزبانان کشور شد ـ حفاظت از این منطقه به سپاه پاسداران واگذار شد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه وزیر کشور مسئول امنیت داخلی کشور است گفت: ‌هر زمان‌ که اتفاقی در این منطقه روی می‌دهد، وزیر کشور از سوی نمایندگان به مجلس احضار می‌شود و وی موظف به پاسخگویی به پرسش‌های نمایندگان است، ولی با توجه به اینکه وی فعلا مسئولیتی در این حوزه ندارد، طبیعتا نخواهد توانست به سؤالات پاسخگو باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی با تأکید بر اینکه هماهنگی‌های لازم باید در این زمینه صورت گیرد، گفت: باید سازوکاری اندیشیده شود که هم نیروهای سپاه و هم نیروهای انتظامی همزمان بتوانند از مرزهای کشور پاسداری کنند؛ اما طبق قانون باید محوریت آن با نیروی انتظامی و وزارت کشور باشد.

وی برای انجام این کار نیز گفت: باید دولت و مجلس و نیروهای نظامی با هم‌فکری و همدلی برای حفظ امنیت کشور تلاش کنند و اگر لازم است جلساتی با حضور یکدیگر تشکیل دهند تا اگر مشکلاتی در این زمینه هست، رفع شود. اکنون وزارت اطلاعات، بخشی از امنیت داخلی کشور را انجام می‌دهد؛ همان طور که نیروهای انتظامی نیز به همین کار مشغول‌اند، ولی هر یک چهارچوب‌های خود را دارند و هیچ گاه وظایف یکدیگر باعث تداخل در امور هم نشده و امروز می‌بینید ‌بیشترین همکاری بین این دو نیرو وجود دارد.

اما احمد بخشایش اردستانی در ‌این گونه موارد نظر دیگری دارد‌ و‌ می‌گوید: ‌‌تجربه نشان داده، معمولا در جاهایی که تنش زیادی ‌است، سپاه پاسداران عملکرد بهتری نسبت به نیروهای دیگر دارد و وظیفه حفاظت از مرز‌ها را بهتر انجام داده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه در حال حاضر سپاه برخی از مرزهای مناطق شمال غرب کشور را نیز حفاظت می‌کند، گفت: سپاه از ادوات نظامی بیشتر و سنگین‌تری نسبت به نیروی انتظامی برخوردار است و حضور سنگین‌تری در منطقه دارد؛ البته پیش از این نیز حفاظت از این منطقه در دست نیروی انتظامی بود، ولی اتفاقاتی روی داد که باعث شد به سپاه واگذار شود.

وی با بیان اینکه در اوضاع کنونی، به نظر نمی‌رسد بازگرداندن امنیت این منطقه به نیروی انتظامی‌ کار خوبی باشد، عنوان داشت: البته اینکه این موضوع از سوی چه کسی مطرح شده، هنوز مشخص نیست، ولی باید سازوکاری تعریف شود تا این نیرو‌ها با یکدیگر هماهنگ شوند.

وی در پایان تأکید کرد: کمیسیون امنیت ملی باید از این افراد دعوت کند تا در کمیسیون حضور یابند و ادله خود را بیان کنند و در مقابل صحبت‌های طرف مقابل و ادله آن‌ها نیز شنیده شود و پس از آن در‌باره آن و نحوه ایجاد همکاری‌ بین دو نیرو تصمیم‌گیری شود.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن