تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803515161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارگاه آموزشي نقش زنان در توسعه پايدار در استانداري البرز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ فروردين ۱۳۹۴ (۹:۳۸ق.ظ)
کارگاه آموزشي نقش زنان در توسعه پايدار در استانداري البرز موج - مدير کل آموزش و مشارکت هاي مردمي سازمان حفاظت محيط زيست کشور در جمع بانوان فعال محيط زيست البرز بر رعايت پيوند هاي محيط زيستي در حوزه هاي مختلف، در راستاي توسعه متوازن کشور تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد درويش در کارگاه آموزشي بانوان فعال محيط زيست البرز که با عنوان نقش زنان در توسعه پايدار برگزار شد، با ارائه آماري از تخريب هاي محيط زيستي و مرگ ميليون ها پرنده در کشور اعلام کرد: سالانه يک ميليون پرنده و ۱۰۰هزار پستاندار آبزي در اثر استعمال آلاينده‏‌هاي پلاستيکي، جان خود را از دست مي‌‏دهند.
وي در ادامه با بيان اينکه در حال حاضر، ۲۶۷ نوع آبزي، در خطر انقراض قرار دارند افزود: براى جلوگيرى از خوردگى لوله‌هاى انتقال گاز استخراج شده از سکوهاى مستقر در برخي نقاط خليج فارس تا خشکى، نوعى ماده شيميايى با نام آنتى کروژن همراه با آب دريا در داخل کل اين لوله‌ها تزريق مي‌شود که اين امر موجب مرگ هزاران آبزي شده است.
وي با اشاره به آثار تخريب محيط زيست در سلامت انسان ها، با ارائه آماري در اين زمينه تصريح کرد: سالانه 90 هزار مورد جديد ابتلا به سرطان ثبت مي‌شود که خسارت سالانه سرطان به اقتصاد ملي به 10 هزار ميليارد تومان مي‌رسد و همين امر موجب شده است تا 450 هزار سال از عمر ايرانيان کاسته شود.
مدير کل آموزش و مشارکت هاي مردمي سازمان حفاظت محيط زيست کشور همچنين انتشار پساب هاي صنعتي، کشاورزي و شهري با حجم 32.2 ميليارد متر مکعب در سال را از ديگر عوامل تهديدکننده منابع محدود آب کشور دانست و گفت: اين وضعيت در بخش کشاورزي 27.7، شهري 3.4 و صنعتي 1 ميليارد متر مکعب است.
مديرکل آموزش و مشارکت هاي مردمي سازمان حفاظت محيط زيست کشور همچنين با بيان اينکه هنوز دغدغه محيط زيست احساس نمي شود، از تخصيص بودجه محدود به حوزه محيط زيست خبر داد و گفت: سهم بودجه محيط زيست سالانه 180 ميليارد تومان است و اين رقم ناچيز نمي توان کاري را از پيش برد.
وي در ادامه نقش مردم و آگاه سازي از طريق رسانه ملي را در اين زمينه کليدي دانست و خواستار توجه به اين دو مهم شد.
در اين کارگاه که با طرح دغدغه هايي از فعالان محيط زيست نيز همراه بود، موضوع باغ سيب مهرشهر به عنوان يکي از ريه هاي تنفسي اين استان مطرح گرديد که مديرکل آموزش و مشارکت هاي مردمي سازمان حفاظت محيط زيست کشور در اين خصوص گفت: موضوع باغ سيب مهرشهر يکي از دغدغه هاي جدي است و در اين رابطه علاوه بر استاندار محترم استان البرز، سازمان محيط زيست کشور نيز نامه اي را به مقام معظم رهبري نوشته و خواستار رسيدگي به آن شده اند.
وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با فعالان محيط زيست، که امروز علاوه بر محيط طبيعي به مناطق کوهستاني نيز هجوم آورده اند، با ذکر عنوان «کوه خواري» بر اين پديده افزود: ايشان نيز در بيانات خود به نقش مردم اشاره داشته اند و همواره حضور مردم را در اين زمينه پر رنگ دانسته اند چه بسا در خصوص ايجاد پارک جنگلي در شمال تهران نيز اين حرکت به فرمان مقام معظم رهبري و با حضور مردم شکل گرفت.
درويش در ادامه ساماندهي سمن هاي مردمي را از برنامه هاي سازمان محيط زيست کشور اعلام کرد و گفت: اين سازمان تنها مرکزي است که در کل کشور شبکه اي منسجم و ساختارمند را تشکيل داده است و از 420 عضو به 771 عضو رسيده است.
وي در ادامه ارتقاي سطح کيفي را از برنامه هاي اولويت دار سازمان محيط زيست برشمرد و افزود: استان البرز در رتبه اول سازمان هاي مردمي در حفاظت از محيط زيست قرار دارد و در استانهاي کرمانشاه و هرمزگان به ترتيب در رتبه هاي بعدي قرار دارند.
وي با اعلام بحراني بودن وضعيت تخريب محيط زيست در کشور تصريح کرد: اين ديدگاه که محيط زيست محور توسعه محسوب مي شود بايد تغيير نمايد و با اين ديد که محيط زيست بستري براي توسعه است نگريست.
شايان ذکر است، اين کارگاه آموزشي به همت «اداره کل امور بانوان و خانواده استانداري البرز»، همکاري «اداره کل آموزش و پژوهش استانداري» و با حضور بانوان فرمانداري ها، بخشداري ها، شوراي اسلامي شهر و فعالان حوزه محيط زيست برگزار شد مورد استقبال چشمگير بانوان فعال محيط زيست قرار گرفت.
گفتني است، همچنين در اين همايش مقرر شد، جمعي از فعالان محيط زيست روز 18 ارديبهشت ماه محور کرج – چالوس را پاکسازي نمايند.
در ادامه طهايي اظهارداشت: مشکلات ما از آنجايي ناشي ميشود که تعصب لازم را نسبت به تخصص و علم خود نداريم، وي براي حل مشکلات و مسائل اجتماعي استان، از دستگاه هاي متولي حفاظت از محيط زيست خواست که راه هاي رسيدن به توسعه استان را با حفظ محيط زيست در اختيار استانداري قرار دهند و ايراد کردند که در استان هيچ طرحي به بهره برداري نمي رسد تا مجوزهاي لازم محيط زيستي را نداشته باشد.
وي سازماندهي نيروههاي متخصص در محيط زيست جهت توسعه کشور را امري ضروري دانست و تصريح کردبايد محيط زيست در تمام بخش هاي توسعه اي استان ورود نمايد.
وي خاطرنشان کرد: با توجه به محدوديت منابع مالي بايد مديريت اصولي در تمام بخشها صورت گيرد تا مشکلات مرتفع شود. طهايي درادامه به نقش زنان در عرصه هاي مختلف اجتماعي اشاره کرد و گفت: زنان در زمينه فعاليت هاي زيست محيطي نقش موثري را بارها ايفا کرده اند و از اين پتانسيل مهم بايد بهره بيشتري برد. باغ سيب مهرشهر و جاده کرج - چالوس از ديگر موضوعاتي بود که استاندار البرز به آنها پرداخت و آنها را از دغدغه هاي محيط زيستي استان برشمرد و از مسوولان ذيربط خواست تا با پيگيري جدي حفاظت از اين دو عرصه زيبا را در اولويت کاري خود قرار دهند.
وي همچنين بهداشت آب شرب تهران – کرج را جزو مسائلي برشمرد که براي پيگيري آن بايد راهها ي رسيدن و مسائل زيست محيطي آن مشخص شود.
سرفرازي مشاور استاندار در امور بانوان و خانواده استان نيز با بيان اينکه در برنامه ششم توسعه حفظ محيط زيست کشور با يد بصورت جدي دنبال گردد گفت، اين امر با همکاري زنان فعال در عرصه اجتماعي مي تواند تحقق بپذيرد. NGO ها و زنان آگاه به مسائل محيط زيستي را جهت بالا بردن سطح محيط زيست در استان خواستار شدند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن