تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819230909




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعطاي تسهيلات به جان باختگان و معلولان آتش نشان/ تمديد لايحه انتقال صنوف مزاحم به خاورشهر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ فروردين ۱۳۹۴ (۱۴:۲۷ب.ظ)
در جلسه امروز شوراي شهر تصويب شد؛ اعطاي تسهيلات به جان باختگان و معلولان آتش نشان/ تمديد لايحه انتقال صنوف مزاحم به خاورشهر موج - در يکصد و چهل و چهارمين جلسه شوراي شهر تهران لايحه اعطاي تسهيلات به جان باختگان و معلولان آتش نشان تصويب و لايحه تمديد مدت اجراي مصوبه انتقال بخشي از صنوف و مشاغل مزاحم مورد تاييد اعضا قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، در يکصد و چهل و چهارمين جلسه شوراي شهر تهران پاسخ اعتراض فرمانداري به متن مصوبه بودجه سال 1394 سازمان ها و شرکت هاي وابسته به شهرداري تهران بررسي و در نهايت تصويب شد.
عليرضا دبير، رئيس کميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران، با اشاره به اولين ايراد فرمانداري درخصوص درج بودجه سازمان ها و شرکت ها در دو بخش جداگانه خاطرنشان کرد: بودجه سازمان ها و شرکت ها در دو بخش کمک هزينه و درآمدشان تفکيک شده است. کمک هزينه اي که شهرداري تهران به سازمان يا شرکت پرداخت مي کند هم در بودجه عمومي و هم در بودجه سازمان ها و شرکت ها محاسبه مي شود.
وي افزود: ما در پاسخ به اعتراض فرمانداري براي اولين بار به منظور شفاف سازي بودجه سازمان ها و شرکت ها را تنها در بودجه عمومي و در بخش کمک ها درج کرديم.
دبير با اشاره به بودجه 160 ميليارد توماني سازمان فرهنگي و هنري بيان کرد: حدود 130 ميليارد تومان از اين بودجه کمک هزينه شهرداري و حدود 15 تا 20 ميليارد تومان درآمد اين سازمان است که تنها درآمد آن در بودجه سازمان ها و شرکت ها درج شده است.
رئيس کميسيون برنامه و بودجه اضافه کرد: بودجه شرکت شهروند حدود 1000 ميليارد تومان است که در سال هاي قبل شورا تصميمي بر واگذاري شهروند به بخش خصوصي گرفته بود اما شوراي فعلي در ماندن شرکت شهروند در مجموعه شهرداري راي داد و بر اين اساس بودجه اين شرکت هم امسال محاسبه شده است.
دبير همچنين در مورد ديگر ايراد گرفته شده به بودجه شرکت بهره برداري مترو مبني بر ضرورت درج يکپارچه بودجه در داخل بودجه شهرداري تهران توضيح داد: براساس قانون يک سوم بودجه جاري مترو بايد توسط دولت پرداخت شود اما از آنجايي که سال گذشته دولت براي کل کشور تنها بودجه 75 ميليارد توماني را پيش بيني کرده است امسال علي رغم سهم 220 ميليارد توماني دولت ما سهم دولت را به عنوان مطالبات شهرداري از دولت در بودجه ذکر کرده ايم همانطور که در سال هاي گذشته هم اين سهم را محاسبه مي کرديم.
دبير افزود: در تبصره هاي بودجه به شهرداري اجازه داديم اگر دولت سهمش را به موقع پرداخت نکند شهرداري يک دوازدهم آن را براي ادامه کار مترو از بودجه خودش پرداخت کند.
رئيس کميسيون برنامه و بودجه درخصوص آخرين ايراد گرفته شده توسط فرمانداري خاطرنشان کرد: فرمانداري تهران به اين موضوع که چرا تنها سازمان ها سودشان را به حساب شهرداري واريز مي کنند و شرکت ها در بودجه مکلف به واريز سودشان به حساب شهرداري نشده اند اعتراض کرده است اما از آنجايي که سازمان ها معاف از ماليات هستند اما شرکت ها سودده نيستند اين تبصره در تبصره هاي بودجه درج شده است.
دبير يادآور شد: شرکت هاي شهرداري تهران به دنبال سودآوري نيستند و تنها دو شرکت شهروند و همشهري به عنوان شرکت هاي سودده موظف شدند 80 درصد سودشان را به حساب شهرداري تهران واريز کنند.
احمد دنيامالي با اشاره به اينکه ايرادات فرمانداري به موضوعاتي اساسي اظهار داشت: بودجه شهرداري تهران در اقتصاد ملي تاثيرگذار است. پاسخ تهيه شده توسط کميسيون برنامه و بودجه پاسخ خوبي است اما براي سال آينده بايد ترتيبي اتخاذ شود که متهم به عدم ارائه خدمات متناسب با اين بودجه بزرگ نشويم.
در ادامه، اسماعيل دوستي با اشاره به اينکه پاسخ هاي آماده شده صحيح اما غيرشفاف است تاکيد کرد: در متن اين جوابيه ترديدهايي وجود دارد بنابراين پيشنهاد مي کنم از سال آينده بودجه عمومي شهرداري را با بودجه شرکت ها و سازمان ها تلفيق کنيم تا شفافيت بيشتري وجود داشته باشد.
محمد حقاني نيز در ادامه اين جلسه تصريح کرد: شرکت هايي مثل شهروند يا سازمان ميادين نبايد سودده باشند، بلکه وظيفه آنها تنها تنظيم بازار و تعديل قيمت ها است.
دنيامالي نيز اظهار داشت: از نظر من شهروند با توجه به مساحت ساختمان ها و زمين هايي که در اختيار دارد نه تنها سودده نيست، بلکه يک شرکت ضررده است.
رئيس کميسيون عمران اضافه کرد: موضوع مورد بحث در اينجا ماليات بر درآمد است در حالي که سازمان ها و شرکت ها ماليات تکميلي شان را پرداخت مي کنند. به اعتقاد من شهرداري نبايد در بازار دخالت داشته باشد و بايد بازار را به مردم واگذار کند.
تقي پور نيز در تاييد سخنان دبير گفت: شرکت هاي زيرمجموعه شهرداري شخصيت هاي حقوقي مستقلي هستند که صاحب صددرصد سهم آنها شهرداري است، بنابراين اشکالي ندارد ما براي مجامع اين شرکت ها تعيين تکليف کنيم که حداقل 80 درصد سودشان را به حساب شهرداري بريزند و اگر به 20 درصد باقي مانده نيز براي توسعه نياز ندارند آن را نيز به شهرداري برگردانند.
اقبال شاکري به عنوان آخرين تذکر اظهار داشت: ما از سال گذشته بودجه ريزي عملياتي را براي شهرداري تهران اجرا کرده ايم و نمي توانيم ارزيابي نداشته باشيم در سال بعد همه سازمان ها و شرکت ها بايد مورد ارزيابي قرار بگيرند.
در پايان پس از اصلاحات پيشنهاد شده پاسخ اعتراض فرمانداري با اکثريت آرا به تصويب رسيد.
همچنين لايحه دستورالعمل اعطاي تسهيلات به جان باختگان و معلولان آتش نشان و کادر امداد و نجات در حين عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهر مورد بررسي اعضا قرار گرفت.
اين لايحه نيز به تصويب اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران رسيد.
پيگيري طرح «الزام شهرداري تهران به بارگذاري و تعيين کاربري، تراکم و ساير اقدامات لازم در خصوص املاک شهرداري بر اساس طرح تفصيلي قبل از واگذاري و فروش به غير و تهاتر» موضوع بعدي جلسه امروز شوراي شهر بود که تصويب اين دستور با پيشنهاد رئيس کميسيون برنامه و بودجه شورا براي بررسي هاي بيشتر يک هفته به تعويق افتاد.
همچنين در جلسه امروز، لايحه تمديد مدت اجراي مصوبه انتقال بخشي از صنوف و مشاغل مزاحم و آلاينده شهر تهران به خاورشهر با برخي اصلاحات به تصويب اعضاي حاضر در جلسه امروز شوراي اسلامي شهر تهران رسيد.
در پايان نيز طي بررسي طرح نامگذاري و تغيير نام، اسامي برخي از ميدان ها، کوچه ها، خيابان ها و بن بست ها مورد تاييد اعضا قرار گرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن