تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820094524




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ديدار شمخاني با رئيس جمهور روسيه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ فروردين ۱۳۹۴ (۱۴:۲۸ب.ظ)
ديدار شمخاني با رئيس جمهور روسيه موج - دبير شواري عالي امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران با ولاديمير پوتين ديدار کرد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، علي شمخاني، دبير شواري عالي امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران که براي شرکت در نشست دبيران شوراي امنيت ملي کشورهاي عضو و ناظر سازمان همکاري شانگهاي به مسکو سفر کرده است،با ولاديمير پوتين رييس جمهور فدراسيون روسيه ديدار و گفتگو کرد.
پوتين دراين ديدار با ابلاغ سلامهاي گرم خود به رهبري و رييس جمهوري اسلامي ايران ، در خصوص لغو ممنوعيت فروش سامانه پدافندي اس300 به ايران و تاثير اين اقدام در افزايش ثبات در منطقه گفت: اين تصميم که امروز گرفته شد ، داراي پيامي مشخص در خصوص ضرورت پايبندي همه کشورها به تعهدات شان است.
رييس جمهور روسيه با تمجيد از سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران در زمينه تعامل سازنده با جهان گفت: همکاري نزديک ايران با کشورهاي 5+1 منشا شکل گيري اقدامات بزرگي شده است.
رييس جمهور روسيه با اشاره به اهميت نقش و جايگاه سازمان همکاري شانگهاي در ايجاد ثبات و امنيت پايدار افزود : منابع و ظرفيتهاي ارزنده کشورهاي عضو اين سازمان، توانمندي قابل ملاحظه اي را براي ايفاي نقش فعال در عرصه هاي مختلف ايجاد کرده است.
وي با ابراز نگراني در مورد توسعه بحرانهاي امنيتي در يمن، سوريه، ليبي، شمال افريقا و اوکراين از اراده برخي کشورها براي تثبيت ساختار قدرت تک قطبي در جهان انتقاد کرد و افزود: تغيير ساختار تک قطبي روندي اجتناب ناپذير است و قابل توقف نيست.
دبير شوراي عالي امنيت ملي کشورمان هم با قدرداني از نقش سازنده روسيه در تحولات سياسي در سطح منطقه اي و بين المللي، تصميم اين کشور در موضوع لغو ممنوعيت واگذاري سامانه هاي پدافندي به ايران را اقدامي ارزشمند در مسير گسترش همکاريهاي رو به توسعه دو کشور عنوان کرد.
شمخاني با ابراز نگراني از يکجانبه گرايي و دخالت غيرقانوني در امور داخلي کشورهاي مستقل که در قالب تشکيل ائتلافهاي تصنعي و نمايشي رو به افزايش است، گفت: امروز کشورهاي مدعي امنيت سازي با زير پا گذاردن کليه قوانين و کنوانسيونهاي بين المللي منشاء ايجاد ناامني در جهان شده اند.
وي تجاوز و حمله نظامي به کشور يمن و به خاک و خون کشيدن زنان و کودکان بي پناه را نمونه بارز بي توجهي به حقوق بين الملل و ارزش هاي انساني و اخلاقي عنوان کرد و افزود : انجام اينگونه اقدامات و جايگزين کردن خشونت و نظامي گري به جاي گفتگو و مفاهمه، بدون شک موجب شکل گيري تجربيات تلخ شکل گرفته در عراق، سوريه و افغانستان خواهد شد.
شمخاني بستر سازي براي ايجاد و توسعه جريانهاي تروريستي افراط گرا را تنها نتيجه انجام اقداماتي از اين دست عنوان کرد و گفت: تداوم اقداماتي از اين دست شک و ترديد موجود در خصوص همکاري برخي قدرتها و حاميان منطقه اي آنان از تروريسم را تقويت خواهد کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن