تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798563745




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كارتر، وزير دفاع بدون تجربه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كارتر، وزير دفاع بدون تجربه
بسياري از فرماندهان نظامي و حتي سياستمداران آمريکايي رسما اذعان دارند که جنگ با ايران ديوانگي محض است.
جوان آنلاين: اشتون کارتر وزير دفاع آمريکا از زمان انتشار بيانيه سوئيس ميان جمهوري اسلامي ايران و گروه 1+5 مواضع قابل توجهي اتخاذ کرده است. وي در سخناني مدعي گرديده تمام مراکز نظامي ايران بايد مورد بازرسي آژانس بين‌المللي قرار گيرد تا اثبات گردد که ايران به دنبال بمب هسته‌اي نمي‌باشد. وي ادعا کرده شرط توافق آزادي عمل آژانس براي بازديد از هر مکاني از جمله مراکز دفاعي و موشکي ايران مي‌باشد. اشتون پس از اعلام مخالفت ايران با زياده‌خواهي آمريکايي مبني بر بازديد از مراکز نظامي و موشکي ادعا کرده آمريکا آمادگي لازم را براي انهدام تاسيسات هسته‌اي ايران دارد.

اشتون کارتر، اعلام کرد که بمب‌های بتن‌شکن این کشور آماده نفوذ و انهدام تاسیسات هسته‌ای زیرزمینی ایران هستند. وزیر دفاع آمریکا با این اظهار‌نظر به نوعی ایران را تهدید کرد که درصورت عدم توافق نهایی هسته‌ای با قدرت‌های جهانی احتمال اقدام نظامی علیه ایران همچنان بر روی میز است.

کارتر در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان با اشاره به MOP که یکی از قدرتمندترین تسلیحات متعارف آمریکا به شمار می‌رود گفت: ما توانمندی لازم برای تعطیلی، عقبگرد و تخریب برنامه هسته‌ای ایران را داریم و معتقدم که ایرانی‌ها از آن اطلاع دارند. وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به این سوال که تسلیحات مذکور امکان تخریب تاسیسات فردو را دارد یا خیر گفت: بله. این تسلیحات برای همین منظور طراحی شده‌اند.

 

 

رئيس پنتاگون در حالي سعي كرده تا اقتدار آمريكا را به نمايش گذارد كه بسياري از ناظران سياسي بر اين عقيده‌اند که سخنان و مواضع اشتون کارتر پيش از آنکه جنبه واقعي و عملي داشته باشد برگرفته از برخي تصورات و رفتارهاي برگرفته از عدم تجربه و خامي وي است.

 رفتارهايي که از يک سو براي نمايش توان نظامي آمريکا به عنوان ابزار ايجاد هراس ميان ايرانيان براي امتياز‌دهي در توافق نهايي، خوش‌خدمتي سران آمريکا براي رژيم صهيونيستي و ارتجاع عربي و فضاسازي حاشيه‌اي براي پنهان‌سازي برخي تحولات جهاني از جمله همراهي آمريکا با جنايات عربستان در يمن صورت مي‌گيرد. اشتون در حالي تلاش دارد تا اقتدار آمريکا در حوزه نظامي را به نمايش گذارد که بررسي ساختار نظامي آمريکا و مواضع همتايان قديمي اشتون و حتي فرماندهان نظامي آمريکايي و صهيونيستي حقايقي ديگر را نشان مي‌دهد.

نخست آنکه کارنامه جنگ افغانستان، عراق، سوريه، ليبي و ... نشان مي‌دهد که آمريکا در طول يک دهه گذشته در هيچ جنگي پيروز نبوده و جز شکست دستاورد ديگري نداشته است. مجموع جنگ‌ها نشان مي‌دهد که آمريکا عملا توان وارد شدن در جنگي جديد را ندارد چنانکه در طول سالهاي اخير نيز از سربازان نيابتي به نام گروه‌هاي تروريستي براي مقاصد نظامي بهره گرفته است.

اين ضعف چنان بوده که اوباما رئيس‌جمهور آمريکا براي کم‌رنگ‌سازي ضعف نظامي آمريکا در وست‌پونت مي‌گويد قدرت رهبري آمريکا در اقتصاد و ديپلماسي جهاني آن است نه نظامي‌گري.

دوم آنکه بسياري از فرماندهان نظامي و حتي سياستمداران آمريکايي رسما اذعان دارند که جنگ با ايران ديوانگي محض است. بوش رئيس‌جمهور جنگ‌طلب آمريکا که عراق و افغانستان را در کارنامه دارد با خواست صهيونيستها براي اقدام نظامي به دليل ناتواني ارتش آمريکا خودداري کرد.

 روساي گذشته پنتاگون از رابرت گيتس و پانه‌تا گرفته تا چال هاگل همه و همه جنگ با ايران را ديوانگي و زمينه‌ساز به آتش کشيده شدن خاورميانه دانسته‌اند. فرماندهان نظامي آمريکا نيز بارها اعلام کرده‌اند که ارتش آمريکا توان مقابله با ايران را ندارد و بايد گزينه نظامي را کنار نهاد.

جالب توجه آنکه اوباما که ادعا دارد گزينه نظامي همچنان روي ميز است در مبارزات انتخاباتي در سال 2012 تاکيد مي‌کند کساني که از جنگ مي‌گويند ديوانه هستند.

از سوي ديگر فرماندهان نظامي صهيونيستها نيز در واکنش به اظهارات نتانياهو نخست‌وزير اين رژيم که ادعاي اقدام نظامي يک‌جانبه عليه ايران را مطرح مي‌کردند، تاکيد داشتند پس از اقدام نظامي حتي فرصت يک فنجان قهوه‌خوردن نيز براي نتانياهو وجود ندارد و ايران سراسر اسرائيل را با خاک يکسان خواهد کرد.

 با توجه به اين امور مي‌توان گفت که ادعاهاي اشتون کارتر درباره اقدام نظامي عليه ايران صرفا لفاظي‌هاي پوچ براي ايجاد فضاي رعب و وحشت و به زعم آمريکايي‌ها امتياز‌گيري از ايران براي عدم آغاز جنگ است چرا که سياسيون و نظاميان آمريکايي به خوبي مي‌دانند که هر حرکت نظامي با پاسخ کوبنده ايران مواجه خواهد شد و هر چند آمريکا آغاز‌گر مي‌تواند باشد اما مسلما پايان‌بخش آن نخواهد بود.

 

 





منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن