تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 13 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حق، سنگين و تلخ است و باطل، سبك و شيرين و بسا خواهش و هوا و هوسى كه لحظه اى بيش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809270822




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيا ام جي در اروپا به فروش خواهد رفت؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ فروردين ۱۳۹۴ (۱۰:۲۲ق.ظ)
آيا ام جي در اروپا به فروش خواهد رفت؟ موج - خودروي ام جي ساخت چين قرار است با سيستم انتقال قدرت متغير پيوسته در اروپا عرضه شود.
به گزارش خبرگزاري موج، يک شرکت چيني قرار است مدل جديد خود را با سيستم انتقال قدرت متغير پيوسته (CVT) در اروپا با نام ام جي ارائه کند.
CVT در بين سيستم‌هاي انتقال قدرت اتومبيل‌ها خيلي محبوب نيست، عمدتا به اين دليل که تنها اشاره‌ي آن‌ها به مشارکت راننده فقط صداي بالاي موتور هنگام گاز دادن‌هاي شديد مي‌باشد. علي رغم محبوبيت از دست رفته، سيستم‌هاي CVT به مبارزه با سيستم‌هاي انتقال قدرت دستي و اتوماتيک برخاسته‌اند. به عنوان مثال، تويوتا يک سيستم انتقال قدرت جديد تسمه و قرقره‌اي را به عنوان تجهيزات استاندارد سه چهارم از توليدات کرولا 2014 خود در نظر گرفته است.
کساني که معمولا آهسته رانندگي مي‌کنند سيستم CVT را بسيار دوست دارند. دنده را در حالت D قرار دهيد، پدال گاز را فشار داده و به خازني که در زير کاپوت خودرو قرار گرفته است اعتماد کنيد تا آن چه را که مناسب است براي شما انجام دهد. در هنگامي که يکي از اين قطعات کار خود را به درستي انجام ندهند، با يک اشاره‌ي کوچک به پدال گاز مي توان نيروي اضافي را براي سيستم تأمين کرد تا بدون مشکل کار خود را انجام دهد.
آئودي، هوندا، هيونداي، هوندا، سوبارو، و تويوتا همه‌ آن‌ها CVT هاي مختص خود را توليد مي‌کنند. نيسان سهام قابل توجهي از JATCO را در اختيار دارد، شرکتي که 49 درصد از جعبه دنده‌هاي اتوماتيک دنيا را براي شرکت‌هاي کرايسلر، جنرال موتورز، ميتسوبيشي و سوزوکي تأمين مي‌کند. علاوه بر اين، تقريبا نصف مدل‌هاي حال حاضر نيسان در ايالات متحده‌ي آمريکا داراي سيستم‌هاي CVT ساخت شرکت JATCO است.
علاقه‌ي شرکت‌هاي خودروسازي به سيستم‌هاي CVT به دليل بازدهي و کارايي بالاي آن‌ها افزايش يافته است. نيسان اعلام کرد که ميزان سايش قطعات در دو سيستم انتقال قدرت نسل هشتمي که JATCO در خودروي Altima 2013 معرفي کرد 40 درصد کاهش يافته است. اين تکنولوژي همراه با پيشرفت‌هاي ديگر، باعث افزايش بازدهي 10 تا 15 در صدي در مصرف سوخت در هر مايل شده است.
براي جبران ضرر و زيان‌هاي ناشي از سيستم تعويض دنده‌ هوشمند CVT خود، تويوتا يک پمپ روغن جديد با دريچه‌ي تخليه‌ي دوم طراحي کرد. يک خروجي کم فشار روان کاري سيستم انتقال نيرو را انجام مي‌دهد. يک دريچه‌ي فشار بالاي متغير نيروي هيدروليک مورد نياز براي مهار محکم تسمه ي فولادي در بين دو نيمه‌ي قرقره را فراهم مي‌کند. اين ترتيب هوشمند پمپ، همزمان که مصرف نيرو را کاهش مي‌دهد از هر نوع لغزش نيز جلوگيري مي‌نمايد. علاوه بر اين، سيستم CVT خودروي Corrola S يک حالت اسپرت، دسته‌ي فرمان براي تغيير دنده و هفت دنده‌ي مصنوعي براي انجام دو حالت کلاسيک دارند: اثر بندِکشي (قدرت موتور افزايش يافته، در نهايت سرعت خودرو افزايش پيدا مي‌کند) و حالت بدون دخالت راننده.
گسترش نسبت – خارج قسمت پايين‌ترين نسبت رانندگي تقسيم بر بالاترين آن- دومين بخشي است که دستاوردهاي بيشتري در مقايسه با ساير سيستم‌هاي انتقال نيرو به‌دست مي‌آورند. در مقايسه با گسترش نسبت 9.8:1 در سيستم اتوماتيک 9 دنده‌ي ZF، نسبت 7.0:1 نيسان آلتيما زياد چشمگير نيست، ولي اين مقدار افزايش 17 درصدي در مقايسه با سيستم CVT نسل هفتم شرکت JATCO داشت. بدون آشکار ساختن اين که دقيقا اين ميزان گسترش نسبت تا کجا مي‌تواند افزايش يابد، مهندسان JATCO اعتراف کردند که به‌دست آوردن نسبت‌هاي گسترده‌تر هم از نظر فني امکان پذير است و هم در طراحي‌هاي آينده اولويت اصلي آن‌ها خواهد بود.
همکاري بين JATCO و نيسان باعث توليد اولين SUV هيبريدي مجهز به سيستم CVT تسمه‌اي شد. 2014 Nissan Pathfinder و Infiniti QX60 هر دو از يک موتور 2.5 ليتري چهار سيلندر داراي سوپرشارژر و يک موتور AC بهره مي‌برند که در مجموع 250 اسب بخار نيرو و امکان استفاده از نيروي چرخ‌هاي جلو يا هر چهار چرخ در هنگام رانندگي را براي خودرو فراهم مي‌کنند.
خودروهاي برقي تاکنون به هيچ وجه نقشي در تغيير نسبت‌هاي رانندگي نداشته‌اند. اما اگر در آينده يک نيسان Leaf با CVT ساخت شرکت JATCO ديديد شگفت زده نشويد. اضافه کردن يک سيستم انتقال نيرو به نيسان Leaf مي‌تواند شتاب آن را به شدت افزايش دهد، تسلط و پايداري آن را بهبود ببخشد و مسافت‌هاي حرکتي آن را گسترش دهد. با بکار گرفتن نسبت‌هاي رانندگي پايين هنگام کاهش سرعت و ترمزگيري مي توان با استفاده از انرژي بازگردانده شده به باتري، آن را شارژ کرد. با وجود پوشش اصطکاک که براي ترمزگيري هاي شديد تهيه شده است، لنت‌هاي ترمز بايد تا پايان عمر اتومبيل دوام بياورند.
اين بدين معني نيست که سيستم‌هاي CVT در حال وارد شدن به مسير اصلي سيستم‌هاي انتقال نيرو هستند. و خودروهاي مورد علاقه‌ي ما – کوروت، پورشه و امثال آن‌ها – فراتر از دسترس آن‌ها است. ولي آماده باشيد که چند وقت ديگر همسايه‌ي شما در مورد سيستم انتقال نيروي جديدي که دنده عوض نمي‌کند با شما صحبت خواهد کرد.
بنابراين تنها شانس موجود براي ام جي قيمت ارزان تر اين خودرو نسبت به خودروهاي ديگر در اروپا خواهد بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن