تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820535424




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئول سیاست خارجی اروپا: به راه حل‌ها در پارامترهای کلیدی رسیدیم


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: این تصمیمی مهم بود که پایه ای توافقی درباره متن نهایی طرح فراگیر اقدام مشترک را بنا می گذارد و اکنون می توانیم براساس راه حلهایی که در این نشست حاصل شد پیش نویس این متن و پیوست های طرح فراگیر مشترک اقدام را آغاز کنیم.

به گزارش تراز ، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: از بیست و ششم مارس تا دوم آوریل دو هزارو پانزده در سوییس دیدار کردیم. همانطور که در نوامبر دو هزارو سیزده توافق شد ما در اینجا جمع شدیم تا برای یافتن راه حل هایی برای دستیابی به توافقی فراگیر تلاش کنیم که ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران را تضمین کند و همچنین همه تحریم های ضد ایران به طور فراگیر حذف شود. امروز ما یک گام قاطع و سرنوشت ساز برداشتیم. ما به راه حلهایی درباره پارامترهای اصلی طرح مشترک اقدام دست یافتیم. تعهد و عزم سیاسی، حسن نیت و کار شدید همه طرفها این امر را میسر کرد و اجازه دهید از همه هیئت ها برای تعهد و تلاش خستگی ناپذیر قدردانی کنم.

موگرینی در ادامه گفت: این تصمیمی مهم بود که پایه ای توافقی درباره متن نهایی طرح فراگیر اقدام مشترک را بنا می گذارد و اکنون می توانیم براساس راه حلهایی که در این نشست حاصل شد پیش نویس این متن و پیوست های طرح فراگیر مشترک اقدام را آغاز کنیم. تا زمانی که ایران یک برنامه صلح آمیز هسته ای را دنبال می کند ظرفیت غنی سازی ایران، سطح غنی سازی و اورانیوم غنی شده ذخیره سازی شده این کشور برای مدت های مشخص محدود خواهد شد و هیچ سایت هسته ای دیگر به جز نطنز در ایران نخواهد بود.

وی گفت: فعالیت های ایران در زمینه تحقیق و توسعه روی سانتریفوژها براساس دامنه و برنامه زمانی توافق شده صورت خواهد گرفت. سایت فردو از یک سایت غنی سازی تبدیل به یک مرکز فیزیک و فناوری هسته ای خواهد شد. همکاری بین المللی در زمینه تحقیقات هسته ای در این سایت ترغیب خواهد شد.

موگرینی افزود: در سایت فردو هیچ ماده شکافت هسته ای وجود نخواهد داشت. یک شرکت مشترک بین المللی به ایران در زمینه طراحی دوباره و ارتقا و نوسازی راکتور آب سنگین اراک کمک خواهد کرد به نحوی که در این سایت پلوتونیوم مورد استفاده در تسلیحات هسته ای تولید نشود. در این سایت هیچ بازفراوری انجام نمی شود و سوخت مصرف شده به خارج صادر می شود. درباره شماری از تدابیر با هدف نظارت بر اجرای شروط طرح فراگیر اقدام مشترک از جمله اجرای کد تغییر یافته 3.1 و اجرای مشروط پروتکل الحاقی توافق شده است. آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه بازرسی از فناوری های نوین و دسترسی سرزده براساس تدابیر توافق شده از جمله شفاف سازی مسایل کنونی و گذشته را فراهم خواهد کرد.

موگرینی گفت: ایران در شرکتی بین المللی که در زمینه انرژی صلح آمیز هسته ای حضور خواهد داشت که فعالیت هایش شامل تامین راکتورهای تحقیقاتی و تولید برق است. فعالیت مهم دیگر این شرکت امنیت و ایمنی هسته ای خواهد بود. اتحادیه اروپا اجرای همه تحریم های اقتصادی و مالی مربوط به هسته ای ضد ایران را لغو خواهد کرد و آمریکا نیز اجرای همه تحریم های ثانویه مالی و اقتصادی مربوط به فعالیت های هسته ای ایران را لغو خواهد کرد.


منبع: خبرگزاری دانشجو


جمعه 14 فروردين 1394 ساعت 02:18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن