تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804014650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با جهاد فرهنگي به مقابله با فرهنگ غربي بپردازيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ فروردين ۱۳۹۴ (۸:۵۶ق.ظ)
مدير حوزه‌هاي علميه: با جهاد فرهنگي به مقابله با فرهنگ غربي بپردازيم موج -مدير حوزه هاي علميه گفت:بايد مراقب هجمه‌هاي فرهنگي دشمنان باشيم و با جهاد فرهنگي به مقابله با فرهنگ غربي بپردازيم.
به گزارش خبرگزاري موج ازقم،مدير حوزه هاي علميه در مراسم تجليل از برگزيدگان طرح آرامش بهاري 94 و فعالان آزمون طرح تربيت حافظان قرآن و حائزان رتبه‌هاي برتر مسابقات کشوري در مجتمع امامزاده سيد علي(ع) با اشاره به ضرورت کار فرهنگي در سطح جامعه گفت: در طول تاريخ همواره دو جبهه حق و باطل در مقابل يکديگر قرار گرفته ‌اند يعني راه رهبران الهي و دشمنان خدا هميشه در برابر هم صف ‌آرايي کرده‌‌اند.
وي افزود: زماني که پيامبران الهي، دعوت به توحيد مي ‌کردند، دشمنان خدا انسان‏‌‏ها را به سمت بت ‌پرستي مي ‌کشاندند؛ اين دو جبهه همواره در مقابل هم بوده ‌اند و قرآن هم توصيف جالبي از آنها دارد به اين صورت که مي ‌فرمايد مومنان پرچم داران جبهه حق و فرهنگي سالم کساني هستند که در راه خدا مجاهده مي کنند و کافران هم در راه طاغوت جهاد مي کنند.
آيت‏‌‏الله سيد هاشم حسيني بوشهري با بيان اينکه حرکت جريان کفر در شرايط کنوني در قالب ناتوي فرهنگي که رهبر معظم انقلاب آن را گوشزد کرده‌ اند تجلي يافته است گفت: در اين شرايط نبايد فقط نظاره گر بود و صحنه را تماشا کرد زيرا قرآن انسان‏‌‏ها را از بي تفاوتي نهي کرده و فرموده است نبايد سکوت کنيد بلکه بايد مجدانه به جبهه دسته اول بپردازيد و مبارزه اي فراگير و فرهنگي در مقابل جبهه طاغوت را آغاز کنيد.
وي ادامه داد: طاغوتيان اولياي شيطان هستند و مومنان نبايد در مقابل آنها نگران از نتيجه و کمي عده خود باشند.
مدير حوزه‏‌‏هاي علميه سراسر کشور با اشاره به اينکه نبايد از امکانات فراوان دشمنان خدا که امروز در قالب رسانه و شبکه‏‌‏هاي ماهواره‏‌‏اي نمود يافته هراس داشت خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کريم مي فرمايد تلاش هاي شيطان ضعيف است و نتيجه نمي دهد ولي تلاش مومنان به دليل اينکه رنگ ديني دارد و با فطرت انسان‏‌‏ها همراه و همگام است تاثير خود را مي گذارد و مکر و حيله دشمنان هم تاثيري بر روي آن ندارد.
وي عنوان داشت: کار فرهنگي نشأت گرفته از ارزش هاي ماست به همين دليل دشمنان شناخت، ارزش و رفتارهاي ما را نشانه گرفته اند و تلاش مي کنند همه آنها را به انحراف بکشانند که تهاجم فرهنگي در قالب رفتار و پوشش نسل جوان يکي از مثال‏‌‏هاي بارز آن است.
مدير حوزه هاي علميه با بيان اينکه دشمنان و کفار سه هدف را دنبال مي کنند خاطرنشان کرد: تحميل فرهنگي، تخريب فرهنگي و سرانجام تسليم فرهنگي سه راهکار آنها هستند به اين معني که ابتدا با قدرت عظيم تبليغاتي، فرهنگ خود را به صورت شبانه روزي تحميل مي کنند و به يقين در صورت موفقيت در اين مرحله، جايي براي فرهنگ هاي بومي باقي نمي ماند و در اينجاست که مرحله دوم يعني تخريب فرهنگي اجرايي مي‏‌‏شود و سپس دست ها به علامت تسليم بلند خواهد شد.
وي جهاد فرهنگي را راهکاري اساسي در مقابله با اين اهداف سه گانه دانست و گفت: جهاد اصغر همان جنگ فيزيکي با دشمنان است که در قالب هشت سال دفاع مقدس تجلي يافت و امروز جهاد اکبر يعني مبارزه با نفس بر عهده ماست.
آيت‏‌‏الله حسيني بوشهري با بيان اينکه بر اساس روايات، نفس انسان بزرگ ترين دشمن اوست تصريح کرد: جهاد فرهنگي جهاد کبير ناميده شده، قرآن مي فرمايد از راه کفار اطاعت نکنيد بلکه به جهاد با آنها بر اساس معيار کلام خدا بپردازيد.
وي گفت: در جهاد فرهنگي بايد اصولي 12 گانه را رعايت کرد؛ آگاهي نسبت به دين و مسائل فرهنگي نخستين اصل محسوب مي‏‌‏شود زيرا کسي که به مسائل فرهنگي آشنا نباشد نمي‏تواند در اين وادي ورود پيدا کند.
آيت‏‌‏الله حسيني بوشهري دعوت آگاهانه و با بصيرت را دومين اصل دانست و افزود: لازم است احکام الهي را براي اقشار مختلف تبيين کرد و همه احکام را هم گفت؛ استفاده از روش هاي مختلف تبليغ فرهنگي، عدم وادادگي در مقابل دشمنان، توجه به نسل جوان، تهذيب نفس، تبليغ عملي، قانع نبودن به کارهاي کم، استفاده از فرصت هاي موجود و توجه به نيازهاي امروز و جبران عقب ماندگي‏هاي گذشته ديگر اصول به شمار مي روند.
وي با بيان اينکه بقاع متبرکه فرصت‏هايي عظيم براي کارهاي فرهنگي به شمار مي‏روند گفت: زمينه ها و شرايط گوناگون براي اين امر در آستان مقدس امامزادگان موجود است.
مدير حوزه‌هاي علميه با تاکيد بر تغيير روش‏هاي تبليغي از سوي طلاب در شرايط کنوني خاطرنشان کرد: همه مخاطبان پاي منابر و حسينه ها حاضر نمي شوند بنابراين طلاب بايد به ميان مردم بروند و تبليغ دين را شروع کنند.
وي به طرح خيمه هاي معرفت و حضور مبلغان روحاني در غرفه‏هاي مختلف آنها اشاره کرد و گفت: اين امر استفاده بهينه از فضاي بقاع متبرکه محسوب مي‏‌‏شود.
آيت‏‌‏الله حسيني بوشهري افزود: اميدواريم اداره کل اوقاف استان قم در راستاي اهداف سازماني خود همانطور که تاکنون موفق بوده، به مسير پيشرفت ادامه دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن