تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817234906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار: پدیده بچه فروشی به خاطر اعتیاد زنان


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



هشدار: پدیده بچه فروشی به خاطر اعتیاد زنان
روز نو : عليرضا جزيني در نخستين نشست هم‌انديشي زنان شاغل در ستاد كه تحت عنوان تربيت فاطمي در رفتار علوي در مجموعه فرهنگي شقايق برگزار شد،  هويت زن را هويت جامعه دانست و گفت: اين امر، واقعيتي فراموش‌نشدني است، چرا كه ارزش نهادن به زن، ارزش نهادن به جامعه است. بين زن و جامعه يك حلقه بهم پيوسته وجود دارد به گونه‌اي كه رشد يا افول جامعه، رشد و افول زن را در پي دارد.


وي به اشتراكات و تفاوت‌هاي ميان زن و مرد اشاره و بيان كرد: تفاوتي ميان زن و مرد در كسب خيرات، اشرف مخلوقات بودن، دميدن روح در بدن، تقوا و پرهيزكاري، رسيدن به مغفرت و پاداش الهي نيست اما در کنار اشتراکات ماهوی انسانی آن دو، تفاو‌ت‌های متعددی هم وجود دارد.


قائم مقام دبيركل ستاد در ادامه؛ ابداعات و اختراعات، ترجيج دادن عقل بر احساس و عاطفه، دلسوزي و مهرباني، ميزان به كارگيري خرد و انديشه توجه به ظاهر و شهرت‌طلبي و تحمل مصائب را از جمله تفاوت‌هاي موجود ميان زن و مرد برشمرد.
جزيني با بيان اينكه زن در قرآن، نهج البلاغه و احاديث و روايات از جايگاه بسيار بالايي برخوردار است، گفت: براي بهتر زندگي كردن بايد الگويي را در زندگي قرار داد و بنده معتقدم بهترين الگو براي زنان عالم، حضرت زهرا (س) و حضرت زينب (س) هستند.


وي تصريح كرد: بهترین الگو در صبر و مقاومت و تحمل مصائب حضرت زینب (س) و بهترين الگو در استفاده از سیره و روش زندگی، حضرت زهرا (س) مي‌باشند. در واقع نسخه كامل انسانيت و حقيقت زن در وجود حضرت زهرا (س) است.


قائم مقام دبيركل ستاد در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه مشاركت اجتماعي غير مستقيم مادران يكي از آسيب‌هاي اساسي در جامعه است، گفت: بسياري از پدران و مادران ارتباطي با فرزند خود ندارند و اين مشاركت اجتماعي آنان را به صفر مي‌رساند. لذا با توجه به اينكه خط مشی و کیفیت رفتار مادر در تربیت فرزند، نقش تعیین کننده‌اي دارد، مادران بايد توجه بيشتري به فرزند و رفتارهاي وي داشته باشند.


جزيني با تاكيد بر اينكه زنان بيشتر از مردان دچار آسیب‌‌های ناشی از اعتیاد مي‌شوند، تصريح كرد: 28 درصد زنان اولين مصرفشان از طريق دوستان بوده است و اين نقش دوست را در زندگي انسان پررنگ مي‌كند. چرا كه دوست تاثير زيادي در زندگي، رفتار و منش هر فردي دارد.


وي در ادامه، عواملي همچون ميزان تخريب ناشي از اعتياد، شيوع بيماري‌هايي همچون ايدز، سرعت عود، فاصله شروع مصرف مواد تا تزريق، سوء استفاده از زنان فقير، وجود دلايل عاطفي و فشار رواني براي شروع مصرف، آسيب ديدن كودكان به خاطر اعتياد مادر، تمايل به لاغري و پديده بچه فروشي را در زنان بيشتر از مردان خواند و گفت: مرد سالم، زن معتاد را تحمل نمي‌كند اما زن سالم، مرد معتاد را تحمل مي‌كند و حتي ديده شده كه از سوي همسر معتاد خود به سمت اعتياد كشيده شده است.


جزيني در پايان براي برون‌رفت از مشكلات و وضعيت زنان از اعتياد اظهار داشت: بايد سهم و جايگاه زنان در پيشگيري از اعتياد مشخص شود، مهارت‌هاي سبك زندگي همچون فرزندپروري، مقاومت در برابر مشكلات و حل مسئله را به آنان آموزش داد، مراكز درماني زنان معتاد در هر استان ايجاد شود. اميدواريم با اقدامات درست و كارآمدجامعه زنان توانمند شده و به سمت و سوي مصرف مواد مخدر نروند.




تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن