تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819907421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ديدار صالحي با دستيار رييس جمهور روسيه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ فروردين ۱۳۹۴ (۱۹:۵ب.ظ)
ديدار صالحي با دستيار رييس جمهور روسيه موج - يک هيات از مقامات دولتي و علمي روسيه به سرپرستي «فورسنکو» دستيار رييس جمهور روسيه با علي اکبر صالحي، معاون رييس جمهور و رييس سازمان انرژي اتمي ايران ديدار و گفت‌وگو کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، يک هيات از مقامات دولتي و علمي روسيه به سرپرستي «فورسنکو» دستيار رييس جمهور روسيه در حوزه علم و فناوري روز گذشته (يکشنبه) 23 فروردين ماه جاري با علي اکبر صالحي، معاون رييس جمهور و رييس سازمان انرژي اتمي ايران و تني چند از معاونين و نخبگان اين سازمان ديدار و گفت‌وگو کردند.
در اين ديدار موضوعات مورد علاقه طرفين در زمينه‌هاي علمي و فناوري مورد بحث و بررسي همکاري قرار گرفت.
در اين ديدار صالحي با ابراز خشنودي از حضور هيات روسي در ايران به سخن مقام معظم رهبري هنگام ديدار پوتين از ايران به اين مضمون که «ما خواهان روسيه‌اي مقتدر و ايراني مستقل هستيم»اشاره و اظهار داشت: ايران قطعاً مي‌تواند شريک مطمئني براي روسيه باشد و با توجه به سوابق همکاري دو کشور، روسيه نيز مي‌تواند شريک قابل اعتمادي براي ما باشد.
رييس سازمان انرژي اتمي افزود: روابط دو کشور بخصوص در يکساله اخير شاهد رشد قابل توجهي است و انشاء‌الله اين روند سرعت بيشتري پيدا مي‌کند و دامنه همکاري ما وسيع‌تر مي‌شود تا بتوانيم در همه ابعاد علمي، فني، صنعتي و ... از همکاري روسيه استفاده لازم را ببريم.
دستيار رييس جمهور روسيه نيز سفر به ايران را مهم و مفيد خواند و اظهار داشت: نه فقط من بلکه بيشتر مردم روسيه به علوم هسته‌اي افتخار مي‌کنند و از سال‌ها قبل درک مي‌کرديم که رابطه مستقيمي ميان علوم و فناوري هسته‌اي و استقلال کشور است.
فورسنکو گفت: کساني که در روسيه در حوزه هسته‌اي کار مي‌کردند، افراد خاصي بودند که زندگي خاصي نيز داشتند و آنها در فضاي جامعه معروف نبودند. ولي مي‌شود گفت آنها باعث استقلال و غرور کشور خود شده‌اند.
فورسنکو همچنين ابراز اميدواري کرد زمينه‌هاي همکاري که دو کشور در حال گفت‌وگو مي‌باشند، سرعت بيشتري بگيرد.
وي سپس از زمينه‌هايي نظير ليزر و کاربردهاي آن، پزشکي هسته‌اي، علوم مواد، سيکلوترون، راکتور، رياضيات و استفاده از سوپر رايانه‌ها به عنوان زمينه‌هاي مختلف همکاري علمي بين دو کشور ياد کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن