تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819616141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معافيت از سربازي براي پسراني که با دختران معلول ازدواج مي کنند/ تهيه بانک اطلاعات معلولان زنداني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ فروردين ۱۳۹۴ (۱۶:۲ب.ظ)
معافيت از سربازي براي پسراني که با دختران معلول ازدواج مي کنند/ تهيه بانک اطلاعات معلولان زنداني موج - رئيس انجمن دفاع از حقوق معلولان گفت: بحث معافيت پسراني که با دختران معلول ازدواج مي کنند همچنان در هاله اي از ابهام قرار دارد و درخواست ما از سازمان نظام وظيفه اين است که تکليف اين قانون را مشخص کند.
علي همت محمود نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج با بيان اين مطلب تصريح کرد: از مسوولان سازمان نظام وظيفه درخواست کرده ايم که نسبت به اجراي قانون معافيت پسراني که با دختران معلول ازدواج مي کنند مبادرت ورزند.
وي افزود: پيش از اين نيز اقدامات مختلفي براي معافيت فرزنداني صورت گرفت که يکي از والدين آنها داراي معوليت بود و خوشبختانه موفق شديم قانون قبلي مبني بر لزوم معلوليت هم زمان پدر و مادر براي معاف شدن فرزند از خدمت سربازي را ملغي کنيم.
رئيس انجمن دفاع از حقوق معلولان در پاسخ به اين سوال که اجراي اين قانون چه ضمانت اجرايي براي طلاق داده نشدن دختران معلول پس از معافيت پسران خواهد داشت؟ اظهارکرد: ما اين پيشنهاد را مطرح کرده ايم که فرد سالم زمان ازدواج با يک دختر معلول از خدمت سربازي معاف شده و مادامي که ازدواج آنها پابرجا باشد، اين معافيت نيز براي پسر برقرار باشد.
وي ادامه داد: زماني که پسر براي طلاق دختر معلول اقدام کند، بايد به سربازي فراخوانده شده و اگر قانون، اين چنين اجرا شود مشکلي نيز براي دختران معلول ايجاد نخواهد شد.
محمود نژاد از تدوين کتاب ويژه آيين دادرسي ويژه معولان خبرداد و خاطرنشان کرد: اقدامات لازم براي تدوين کتاب آيين دادرسي براي قشر معلول در دستور کار قرار گرفته شده زيرا معلولان نيازمند در اختيار داشتن قوانين ويژه اي هستند.
وي افزود: زماني که يک فرد اقدام به کيف قاپي از يک فرد معلول مي کند بايد مجازات بيشتري را متحمل شده و براي اجرايي شدن اين نظريه ها، قوانين جديدي در دست تدوين است.
رئيس انجمن دفاع از حقوق معلولان با تاکيد بر اهميت تهيه بانک اطلاعات معلولان زنداني کشور اذعان کرد: بايد هر چه سريع تر بانک اطلاعاتي افراد معلولي که به دلايل غير عمد زنداني هستند تهيه شده و هزينه هاي مورد نياز براي آزادي آنها اعلام شود.
وي گفت: سازمان هاي مردم نهاد مختلفي هستند که توان پرداخت مبالغي که افراد معلول زنداني بايد بپردازند را دارند و تنها لازم است اين بانک اطلاعاتي تهيه شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن