تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821036796




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدالت براي همه مردم، نياز تمامي جوامع


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ فروردين ۱۳۹۴ (۱۵:۳۷ب.ظ)
دبير کل سازمان ملل: عدالت براي همه مردم، نياز تمامي جوامع موج - دبير کل سازمان ملل متحد خطاب به سيزدهمين کنگره عدالت کيفري و پيشگيري از جرم ملل متحد در دوحه قطر گفت تمامي جوامع به نظام کيفري عادلانه، نهاد هاي پاسخگو و موثرهمچنين دسترسي به عدالت براي همه نياز دارند.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، بان کي مون در سخنراني خود در مراسم افتتاحيه اين نشست جهاني که روز دوشنبه به وسيله عبدالله بن ناصر بن خليفه آل ثاني، نخست وزير قطرآغاز به کار کرد گفت: خدمات امنيتي پاسخگو مي توانند راهي طولاني به سوي خاتمه چرخه خشونت طي نمايند.
وي افزود: تقويت حقوق مشروع به حل مشکل نابرابري کمک مي نمايد.
وي تاکيد کرد توسعه پايدار بدون حقوق بشر و حکومت قانون نمي تواند وجود داشته باشد.
سيزدهمين کنگره عدالت کيفري و پيشگيري از جرم ملل متحد با حضور سران کشورها به ميزباني قطر تا 19 آوريل برابر با 30 فروردين ماه جاري ادامه خواهد يافت. موضوع سيزدهمين کنگره "ادغام کامل عدالت کيفري و پيشگيري ازجرم دردستورکارگسترده سازمان ملل متحد براي حل چالش هاي اجتماعي و اقتصادي و ارتقاي نقش حکومت قانون در سطوح ملي و بين المللي، همچنين مشارکت مردمي" است.
دبير کل سازمان ملل در ادامه گفت: سپتامبر امسال کشورهاي عضو ملل متحد دستور کار توسعه پس از سال 2015 را بررسي خواهند کرد که مي تواند راه را براي آينده اي بهتر براي ميليارد ها انسان هموارنمايد. ايشان تصريح کرد موفقيت نيازمند اين است تا دستور کار جديد و آرمان هاي توسعه پايدار بازتابي از مرکزيت حکومت قانون باشند.
بان کي مون همکاري و هماهنگي بين المللي به ويژه در زمينه مواردي مانند مبارزه با تروريسم و جنايات سازماندهي شده فراملي را حياتي خواند.
شايان ذکر است اين کنگره همايشي جهاني است که بزرگترين و متنوع ترين نشست سران کشورها، سياست گذاران و حقوقدانان در زمينه عدالت کيفري و پيشگيري از جرم، همچنين افراد متخصص از دانشگاه ها، نمايندگان سازمان هاي بين دولتي و غير دولتي، کارگزاري هاي تخصصي ملل متحد و رسانه ها را براي تصميم گيري، بحث و تبادل نظر گردهم مي آورد.
اين نشست جهاني به چهار موضوع اساسي مي پردازد:
- موفقيت و چالش ها در اجراي جامع سياست ها و خط مشي هاي عدالت کيفري و پيشگيري از جرم به منظور ارتقاي حکومت قانون در سطوح ملي و بين المللي و توسعه پايدار؛
- همکاري بين المللي شامل سطح منطقه اي براي مبارزه با جنايت سازماندهي شده فراملي؛
- رويکرد هاي متوازن و فراگير براي پيشگيري و پاسخ مناسب به گونه هاي نوظهور جنايت فراملي،
- رويکردهاي ملي به مشارکت مردمي در تقويت عدالت کيفري و پيشگيري از جرم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن