تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821105556




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واعظي: توجه به فناوري فضايي ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



واعظي: توجه به فناوري فضايي ضروري است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فناوری فضایی باید به عنوان لبه فناوری‌های نو مدنظر قرار گیرد زیرا پیشرفت در این حوزه به سرعت در حال پیچیده شدن است و باید همزمان با دنیا حرکت کند.
روز نو : وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فناوری فضایی باید به عنوان لبه فناوری‌های نو مدنظر قرار گیرد زیرا پیشرفت در این حوزه به سرعت در حال پیچیده شدن است و باید همزمان با دنیا حرکت کند.


به گزارش روز نو، محمود واعظی در مراسم معارفه رئیس سازمان فضایی ایران افزود: اواخر سال گذشته، زمانی که دولت در حال تصمیم‌گیری برای چگونگی تقویت سازمان فضایی بود، صحبت‌هایی شنیده می‌شد مبنی بر اینکه هدف دولت انحلال، تکه‌تکه کردن یا تضعیف سازمان فضایی است.


واعظی گفت: این نخستین مراسمی است که برای معارفه یکی از معاونانم برگزار می‌شود و هدف از برگزاری این مراسم این بود که در یک کلام بگوییم طبق تأکید مقام معظم رهبری ، همه فناوری‌هایی که موجب اقتدار کشور می‌شود، برای دولت و وزارت ارتباطات نیز فناوری فضایی بسیار مهم است.


وی با تأکید بر اینکه نباید به گونه‌ای رفتار شود که فناوری فضایی به سرنوشت فناوری هسته‌ ای دچار شود، افزود: در این راستا باید شعارهایی که لازم نیست داده نشود و پخته‌تر عمل کنیم که از حواشی به دور باشیم.


وزیر ارتباطات گفت: دبیرخانه شورای عالی فضایی در زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری فعالیت می‌کند و مرکز ملی فضایی نیز زیرنظر این معاونت تشکیل شده است.
واعظی افزود: با تعامل با این دو نهاد قرار است سیاستگذاری‌های لازم را در حوزه فضایی انجام دهیم و کار اجرایی به سازمان فضایی سپرده شود.


وی با اشاره به اینکه برخی کشورها به دنبال سومین ماهواره ملی خود هستند، گفت: نیازمند حداقل یک ماهواره ملی هستیم و برای رسیدن به این هدف باید ضعف‌های موجود را بشناسیم.
واعظی افزود: از نظر بودجه‌ای نیز تلاش می‌کنیم تا فشار کمتری به دولت وارد شود و با کمک بخش‌های داخلی و سرشکن کردن هزینه‌ها تلاش می‌کنیم بودجه لازم را مهیا کنیم.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: انتظارات دیگر از رئیس جدید سازمان این است که از نقاط مداری آنچه که اکنون به نام ایران ثبت است بیشتر استفاده شود و همچنین به کمک سازمان تنظیم مقررات، نقاط جدیدی را برای بهره مندی از مزایای آن دراختیار بگیریم.




تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن